lördag 11 april 2009

Fortsatt glad påsk!




Bilder: Mia

Jag förvånade mig själv när jag köpte hem påskliljor till denna påsk. De tillhör egentligen inte mina favoriter, vet inte varför men det har alltid varit så. Påsken är sparsmakat pyntad hemma hos oss, lite diskreta ägg i en skål och ett par pastellägg i riset är några av de få saker som vi har framme. Ett tips när det gäller blommor i vas eller i kruka - ställ dem framför en spegel så får du till synes dubbel bukett! Fortsatt glad påsk!

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här och söndag för sista dagen om ett vintagekit från Merry Go Round + produkter från Ellis Corner här.

Tillägg: Tävlingen om ett vintagekit från Merry Go Round + produkter från Ellis Corner är avslutad. Vintagekitet vanns av Vintageretroprinsessan och ljuslyktan + zinkhjärtat av En mölnbobos liv. En mölnbobos liv - kontakta mig på maria@hemochlycka.se med dina adressuppgifter. Grattis till er båda!

34 kommentarer:

Vit stjärna sa...

Å vilka vackra påskbilder du visar! Vårfräschör, vitt å grönska, kan inte bli bättre!
Önskar dig en riktigt glad påsk!
Kram Anna

Smått och gott hos Lina sa...

Det samma till dig vännen! Så vackra bilder!

Kram Lina

Ingela la la sa...

Detsamma! Hoppas ni har det bra med god mat och allt det där...

Bra tips med spegeln!

kram Ingela

Naija sa...

hej
jag fördrar vita narcisser och varför måste man ha påskliljor???

Anettes hus sa...

Så flotte bilder, Mia!! Ha en fortsatt fin påske!

Klem Anette:)

Signe 1 sa...

Underbara bilder!:-) Må gott, Kram Sofia

lottens vita och gröna sa...

härliga påskbilder du bjukkar på en stoorpåskkram till dig!//lotten

Stjärnor & Champagne sa...

Härliga bilder ...Påskliljor hör inte till min favoritblomma heller...

Kram Anne

Fredrik Frisören sa...

Härliga bilder! Glad påsk...

//Fredrik Frisören

Jannicke sa...

Nydelige bilder ;o)

Fortsatt god påske til deg også.
J.

Lilla huset på prärien sa...

Asch, jag är inte heller så glad för påskliljor egentligen. Fast varje påsk blir jag lika glad när jag ser dem, tycker de är lite uppnosiga och soliga på något sätt. :) Och nog hör de påsken till alltid! De där minipåskliljorna är så söta!

Kram Jenny

alegni sa...

sjuttsingen, jag glömde spela in filmen!!
narcisser hör inte till mina favoriter heller, ändå köper jag hem dem varje år :)
§kram
ingela

Fröken Fräken sa...

Jag har också köpt gula påskliljor - för första gången någonsin! Men det känns som lite vår och färg som man kan behöva här uppe där vi inte sett till solen alls under hela påsken..

Bruno och Mig sa...

Helt underbara påskbilder.
Älskar din stil!

Tack för den fina kommentaren hos mig också.

Hoppas att du får en härlig dag

Kramar L

Jenny sa...

Önskar en riktigt god fortsättning och en skön stund i vår solen! kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

¨Tipset med att ställa framför spegel är ju jättebra:)
Tack.
Och så fina bilder.
Här hemma har vi ganska så sparsmakat också med Påskpyntet.
Ha en fin påskdag.
Kram Lallis

Smultronlycka sa...

Hej hej!Vilken bra ide med en bukett framför spegeln :) Påskliljor är lite tråkiga för de vissnar så fort.Men när de blommar är de så söta!Hoppas du hade en fin påskhelg!Kram Anna

Madelene sa...

Underbara bilder. Hoppas att du har en riktigt härlig påskhelg!

Kram Madelene

Bo med barn sa...

Tusen takk for koselig hilsen. Så gøy at du liker bloggen min:) Du er hjerlig velkommen tilbake!

Kos deg den siste påskedagen.

Klem Lena

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Godkväll, jag tycker det saknas något i ditt hem Mia, en liten hund;-)
kram Jea

Malla sa...

Tack gulle för de finfina texttipsen. Här ska trixas med brädor i veckan må du tro.
Här hemma är det också väldigt sparsmakat vad det gäller påskpynt men till skillnad från dig så gillar jag dessa påskliljor.
Det är väl ungefär så långt som jag kan sträcka mig med påskighet=)

Kram

marianaskeramik sa...

smart med spegeln. sturehofskrukorna är jättefina!
ha de gott
marianaskeramik

Livs Lyst sa...

Hei! Her var jeg for første gang idag. Denne bloggen hadde mye fint å by på!

Hilsen Ljo

Ett hus i vitt sa...

Åh krukorna är såå fina :-). Jag köpte faktiskt också påskliljor i år. De är på trappan tillsammans med fågelbo och ägg :-). Hoppas att du har haft en mysig påsk! Här har laddats med energi i stugan. Kram, Anette

Vita små hjärtan sa...

Men de passar ju till påsk! Sen snart överblommade :) Kram

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Vilken fin påsk-banner man möttes av hos dig! Hoppas du haft en fin påsk! Kram från mig!

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

När jag läser dina tips känner jag mig som värsta inredarproffset, hi hi! Gillar din blogg skarpt, är dessvärre sämst i världen på att lämna kommentarer :-)

Kram!

Karin

Marits vita skrin sa...

Vilken fin banner du har gjort till påsken, vad duktig du är....

Tack för din goa kommentar hos mig, vad glad jag blev.

Kram på dig med.
Marit

Jenny sa...

Å desamma! Hoppas påsken varit bra! Superbra tips med spegeln, så är det verkligen! Ha en toppenbra start på veckan! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Ellas Inspiration sa...

Så vackra påskbilder du bjuder på!!

Kram Karin

Mitt hem är min borg sa...

Hej hej!!

Vilka fina bilder..
Påskliljor e inte min favo heller egentligen men jag måste nästan ha dem ändå till påsk.. =)

Kram på dig!!

Tingeltangel sa...

Visst är det väl ändå fint med dessa påskliljor just nu. Vackra blommor och knoppande grenar är det bästa påskpyntet tycker jag. Bilderna är ljuvliga.

Mitt og Mine sa...

Hi hi tipset om å sette blomster foran speil har jeg brukt mange ganger - er en god idé!!

Flotte påskebilder - synes påskelijer er fine jeg.

Klem M

Stjärnor & Champagne sa...

Hamburgarna är goda..Receptet kommer från Torslanda, hihi
Ps. Tävla gärna hos mig.

Kram Anne