lördag 25 april 2009

Färgexplosion



Bilder: Mia

Övervägande delen av färgen på blommorna i mina rabatter är - hihi - förstås - vita. Jag tror inte ni blir så förvånade när jag skriver det, i alla fall inte ni som läser min blogg regelbundet och känner till min förkärlek för just denna färg. Men - jag har faktiskt vissa undantag också. Eller faktiskt rätt många. Såsom denna vansinnigt vackra färg. Jag tycker det är fint att adda lite färger mot det vita även ute. Och så blir det lite mer naturligt än att bara ha heeeelt vitt i rabatten för det är ju så naturen ser ut, lite blandad kompott sådär. Nu njuter jag av färgexplosionerna medan jag vårstädar ute. Jag har redan knopp på mina vita löjtnantshjärtan, är inte det vansinnigt tidigt??

22 kommentarer:

Jannicke sa...

...vakkert hos deg!
Jo, knopper på løyntnantshjerter er jammen tidlig!! De blomstrer j først vanligvis medio juni?

Det blir nok en tidlig sommer, tenker jeg!!

Klem-klem.

Fröken Fräken sa...

Ja, jag önskar att man kunde ha som en riktig gammaldags sommaräng i trädgården. En sådan där det blommar lite alltmöjligt och gräset vajar högt i vinden.. men undras vad de gräsklippsfanatiska grannarna skulle tycka då?...

Bra att du stödjer mig i färgsorteringsfrågan! Herr Fräken har börjat ta sig ton.. ;-)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Underbara bilder Mia..visst är det vackert ute nu. Jag njuter av solen och sår i mitt trädgårdsland..måste ut igen.
Kram Lotta

vitavillan sa...

Jo, det måste man säga är tidigt.
Mina löjtnantshjärtan syns bara ca 5 cm ovan jord.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint! Jag måste köpa hem lite blommor och plantera...
kram!

Angel.Pearls sa...

Vackert! Är det vivor du har i rabatten..Ha en fin helg//Eva

Vit poesi sa...

Så vackert det verkar!! SOm du vet gillar jag också vitt, men trädgården skall vara bohemisk och i vackra nyanser. Jag addar mycket rosa och blått!
Kram Malin

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, vitt är så vilsamt men ibland är det kul att krydda på med grupper i rosa och kanske en grupp i blått. Sedan tycker jag det beror på vilken färg huset har....
Hälsningar från oss som fortfarande har snöööö!
Carin

Hemmalycka sa...

Det är så härligt nu när det kommer färg i trädgården.
Kram Åsa

SOFIE sa...

Så härligt! Visst är det en underbar tid vi har framför oss!
Har suttit och fått lite sol på näsan idag, helt underbart!

Kram Sofie

Stjärnor & Champagne sa...

Vansinnigt tidigt men ni bor ju på rätt sida eller hur?? Vad go du är, tack snälla för din fina inbjuning. Vad glad jag blir. Har inte bestämt mig om jag skall tacka nej. Det är i alla fall 30 mil...

Stor kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Eller tacka ja till möhippan skulle jag ju skriva, hihi...

Kram Anne

Jenny sa...

Hej Mia!
Jättefina bilder och snygg header:)

Ha en skön söndag,
Kramis Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint i rabatten!! Så härligt med vår nu kunde jag åka iväg direkt och köpa massa blommor ;)Ha en bra dag!

Signe 1 sa...

Kanonfin header du har gjort!!:-) Och vackra bilder, as usual... Kram Sofia

Karin A sa...

Så härligt Mia! Jag älskar primulor i alla dess färger. :) Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Här får vi nog vänta lite till innan vi kan få se så där mycket härliga blommor.

Kramar Ullis

Smått och gott hos Lina sa...

Så vackert! Gillar också olika färgers blommor. Och visst är det underbart väder nu så man kan vara ute och njuta av dom.

Kram Lina

Lallis - liv och leverne sa...

Helt underbara bilder:)
Kram Lallis

Annas Lycka sa...

Härlig blogg du har!! Återkommer gärna. Kram Anna

carina sa...

Visst är det härligt med alla explosioner i trädgården....det har tom. börjat hända massor i den norra delen av sverige där jag bor.
Har skurat uteplatsen och premiär grillat i helgen...smaskens.
Hoppas du får en bra vecka.
Kramar/Carina

EN INREDOHOLIC sa...

Så underbart vackert och fint det är att komma in här... alltid lika rogivande. Kraaaaaam på dig du goa!
Jannice