torsdag 23 april 2009

Det exploderar




Bilder: Mia

Det formligen exploderar blommor och blader i trädgården just nu. Jag skulle mer än gärna vilja ta med mig in lite grann men kan inte förmå mig, det är vackrare på plats tycker jag.

Förra året planterade jag en rosenmandel, ett sött litet tanigt träd som fick två hela blommor under våren. Då såg det ut såhär (övre bilden). Men så var det ju så litet och nysatt så jag var jätteglad att det ens kom med några blommor alls. I år verkar det bli överfyllt - hela trädet är fullt med knoppar och jag kikar varje dag för att inte missa nåt.. ;-)

15 kommentarer:

Wilma och jag sa...

Jaaa, visst är det härligt!!! :)

KRAM!

Randi sa...

Nu är det en intensiv spännande tid. Känns lite som att man inte riktigt hinner med. Varje morgon ilar man ut i trädgården för att kolla vad som hänt.
Din Rosenmandel är helt underbar!
Kram Randi

Ingela la la sa...

Först blev jag orolig att raffinanderiet som var på väg att explodera... Det här var ju mycket mer angenämnt =)
Hoppas att du är pigg idag.
Kram Ingela

Stora och små drömmar sa...

ja visst är det underbar tid då man nästan ser dag för dag hur det blommar hoppas du har ne underbar dag kram jessica

Bralliz sa...

åå, vilka fina bilder!
Kraam Kraaam

rosenskära sa...

Håller helt med dig - jag lämnar också helst kvar det gröna i sitt sammanhang!

Kram/Lena

Jannicke sa...

Sååå nydelig!!

Ønsker deg en super dag!! Klem.

Mitt og Mine sa...

I know!!! Er helt fantastisk å se at det blir grønnere og grønnere for hver dag!!

Det treet av jo alldeles nydelig. Sånn vil jeg også ha!! Noterer meg navnet med engang!!!

Ha en flott dag - her skinner solen i dag også!

KLem M

Guldkant På Livet sa...

Vilken underbara tid det är nu, fast vi ligger några veckor efter... tack för vårinspiration och jag älskar de där rengöringsprodukterna du tagit in till er mysiga butik! Mari.

Sabina sa...

Härliga vårbilder!
Kram Sabina

Signe 1 sa...

Ljuvliga bilder, som vanligt!:-) Må gott, Kram Sofia

vitavillan sa...

Rosenmandel är ett underbart träd.
Här spricker knopparna också för fullt!
Härlig helg vi har att se framemot.

M.How sa...

När i maj kommer du till Dalarna då? Ni får gärna komma på en fika om jag är hemma då ;) kram

Emma sa...

fina knoppar =) Du får visa sen när det är i full blom, blir nog många blommor =)

Myownhome sa...

Åh vad fint! :) Men det går såå fort. Igår gick vi och kikade på ett träd med fina knoppar och idag blommade det... Vilket iof är minst lika fint men fort går det. :)

trevlig helg!
//Johanna