fredag 3 april 2009

Berg flyttar in + Troja



Övre bilden med tillstånd från SVT, foto: Warner Bros.
Nedre bilden med tillstånd från TV4, foto: TV4.


Ikväll är jag gräsänka så då ska jag mysa framför teven med lite snadder och bra teveprogram. Det är säsongsstart för Berg flyttar in och i det första avsnittet flyttar hon in hos Pernilla Wahlgren, ett hem jag hemskt gärna vill se! För er som inte minns eller har missat serien kan ni läsa mer om den i min tidigare review här. TV4 kl 21.30.



Och antingen får ni banda nästa titt eller det föregående - Troja med massa bra skådisar visas i SVT1 kl 21.45. Se bland andra Brad Pitt och Orlando Bloom i filmen som utspelar sig år 1193 f.Kr där Sköna Helena har rövats bort från sin make, Spartas konung Menelaos, av den trojanske prinsen Paris. Kungen samlar sina bästa krigare - hjälten Akilles, överbefälhavaren Agamemnon och den stora hären bestående av 100 000 man. Dessa ska kämpa mot den kungen Priamos son Hektor som leder den trojanska hären och det blir ett blodigt krig.

Fortsätt tävla om en baktermometer + två kökshanddukar från Ellis Corner här och en ring från Dreams of pearls här.

13 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Troja är en bra film som jag har sett många gånger!

Ha en underbar helg, kram kram

Nettan sa...

Ååå ska bli jättekul att se hur Pernilla Wahlgren har det hemma! Ha en mysig kväll i din ensamhet!
Kram Nettan

Jenny sa...

Hej! Tänkte oxå kika på Berg flyttar in, är nyfiken på Pernillas hem, vill se hennes Guccitapeter:)

Ha en mysig kväll gräsänkan!

Kram Jenny

Hemmalycka sa...

Berg och Pernilla vill jag se, följer ju Pernillas blogg men ska bli kul att titta in hos henne.
Trevlig helg
Kram Åsa

Lilla huset på prärien sa...

De är ju super-tv ikväll! Måste försöka se båda två. Fast jag brukar ju vara bra på att "zappa" mellan de olika kanalerna... :)

Kram Jenny

Mitt og Mine sa...

Hei du!!

Så utrolig flink du er å fotografere! Var inne på Flickr og så på bildene dine. Imponerende!!

Ha en superfin TV-kveld!!

Klem M

Michaela sa...

Tack så mycket för din värmande ord! Jag ligger just nu på soffan och tittar på Troja, det är en bra film. Du har rätt, även om jag vill göra vårfint här hemma så kan pysslandet vänta tills jag får mer ork. Men det kliar i plantering och inredningsfingrarna att göra vårfint just nu. :)

Trevlig helg!
Kram Michaela

Noamaja sa...

Berg ar rolig! Troja gillar jag inte men skadespelarna ar ju fina! Sa trevligt med en egen kvall! Det har jag ocksa! Pendlar mellan tv och bloggar, hi, hi

Ha en fin kvall!

A

Ullis/Leva på landet sa...

Ja att Troja går på tv i kväll missar jag inte. Har tre killar som ligger i soffan och vägrar gå och lägga sig förrän det är klart.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

mig & alice sa...

Hejsan.
Missade tyvärr det första programmet då jag uslades med mitt blogginlägg :-).

Nu är det Troja på...filmen har vi sedan innan men den är värd att repeteras.
Önskar dig en härlig helg.
Kraam
Melinda

Lilla Eken sa...

Eftersom filmen inte är slut än undrar jag just om du, precis som jag har, sitter med ljudet på men utan att titta? :-)

Ville bara titta in och säga tack för att du lämnade en så gullig kommentar. Blev jätteglad. :-)
Kram från mig

Myownhome sa...

Berg flyttar in är så skoj. :) Kul att se hur Pernilla Wahlgren bodde. :) Tyckte du det var bra?

Ha det fint!
//Johanna

alegni sa...

berg flyttar in är ett trevlig program. vilket hus hon har, pernilla!
dina bakverk ser smaskiga ut o formarna är verkligen fina!
kram
ingela