torsdag 12 mars 2009

Vårvinter




Bilder: Mia

Jösses vad det snöar här, vädergudarna spelar oss verkligen ett spratt och låter snön vräka ned. Heeelmysigt hade jag sagt om det inte vore för det att jag köpte penséer igår.. Var så pysslig och planterade dem i vår specialkruka som jag bara använder till just penséer. Men med 6 minusgrader i natt valde jag att ta in dem igen och nu när snön bäddar in allt annat väljer jag att låta dem stå inomhus. Jepp, den pyntade våren framför entrén kom av sig väldigt bryskt! :-D

För er som missat hur jag bor så får ni en sneek-a-peek här. Vi bor inte på gator utan på gårdar, våra adresser avslutas med Lycka eller Gård och husen omringar gemensamma gårdar. Här ser ni vår gård med terrakottafärgade hus (men andra hus är blekgula eller träbyggnader som är vitblå) och ni må tro att det är vackert här om sommaren med alla växter i mitten, lekplatsen som just nu är begravd i snö och cykelavstånd till havet (även om det tyvärr ofta blir bilen istället, äääuhm).. Det är minsann inte lätt att få lägenhet här ute, köerna är långa. Det finns från 1,5:or upp till 5:or, vi bor i en 3:a. Och i juletid är det så otroligt fint med alla ljusslingor som våra grannar fäster i häckarna, på balkongräcken och i fönstrena. För att inte säga den stora granen som kommer upp i mitten då.. Oj då, hihi, våren började jag ju prata om - nu kom vi hela vägen till jul! *fniss*
Skyller det på snön som fortfarande faller och mina ljuvligt doftande hyacinter!

Pågående tävlingar: tävla om om en termos från Russinnet här, en ring från Dreams of pearls här, en luffarslöjdsskylt "love" från Karin Andersson här och en ljuslykta från Erika Tubbin här.

Tillägg: Tävlingsresultatet om termosen avslöjas på söndag.

For translation, see top of the blog.

31 kommentarer:

Betongänglar sa...

Har varit mycket snö här med - inget kul tycker jag - vill ju så gärna ha vår nu...
Ska kolla in dina tävlingar nu
har även en Utlottning hos mig om du har lust...
Kram
Annelie

annashusidingtuna sa...

Visst räcker det nu med snö???Vill inte ha ngt mer nu vill ha vår vill ha sommar vill ta fram poolen..
Kram Anna

Jannicke sa...

Huff,
misunner deg ikke all den snøen!
Men det er og blir Kong Vinter som fortatt regjerer vet du.
Desverre!
Så kjekt å få ta en titt i bakgården din!!
I morgen er det trekning på termos.
Spennende!
Klem fra navnesøster!

strömmas sida sa...

Vad bra att ni också får lite snö *retas snällt*.
Jag förstår att har man barmark redan så vill man inte ha snö nu.

Häruppe har vi mycket snö och nu snöar det här...igen...*suck*.

Vad fint du bor.

Kram
strömma

Mitt og Mine sa...

Herlighet, snødde det så mye i dag? Uff.... Jeg satser på at vi er ferdig med snøen er, krysser alt jeg har.

Så flott det er der der bor - ser kjempe koselig ut!!
Klem og god natt!

hannas form sa...

Ja, nu vill vi ha VÅR!!!!!!

Hoppas allt är bra med dig...din blogg är så fin och det är alltid så kul att komma hit!!!

Hoppas att du får en härlig helg!

KRAM
Hanna

eastcoastmom sa...

Här säljs det också penseer, och jag tror inte vi får nån mer snö, ingen som ligger kvar mer än en dag isåfall.

Hälsningar från Connecticut

T H E R R E fotoblogg sa...

Oj så mycket snö det kommit hos er! :O Snart har ni lika mkt som oss ;)

linruz sa...

Här är det lika vitt och snön faller fortfarande utanför fönstret..suck!!!
Ha en bra dag
Kram kram

Ingela la la sa...

JA, det var inte utan att jag drog lite på smilbandet här i snökaoset... =) Fast det är ju väldigt fint, eller var kanske jag ska säga. Snömodden som är nu är inget som uppskattas..
Tack för grattishälsningen! Elin hälsar. Såg du lyktan på bordet? ;-)
Kram Ingela

Naija sa...

här har det med snöat i går susk

MiaMaria sa...

Hej!

Här i Värmlad snöade det också för fullt i går...så här är det också vitt!

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Anette sa...

Ja usch vad mycket snö det kommit - jag tror inte det kommit så mycket på hela vintern...Nu skall det ju börja våras...
Ha en skön helg!
Anette

Mari sa...

Ja hej o hå va snö det kom då!? Ungefär...tre månader sent för min del!;) Såg nu att det var två lediga lägenheter borta hos er! Vi har dock bestämt oss för att inte flytta på läääänge - det är jobbigt o flytta!*s*

Vad roligt o se eran snygga annons i Lantliv! Grattis gumman!

Krama!

FURNISH.etc sa...

Ja fy! Nu vill vi har vår och värme! Önskar dig en bra helg!

Vårt lilla hem sa...

Meen så vackert ni bor! Ser uspermysigt ut och va mysigt med namnen!

Ja jisses du har helt rätt, detta kan man verkligen kalla vårvinter :)

Jo tunikan, den fyndade jag på Gekås Ullared! Hittar aldrig nåt där, brukar knappt kolla, men se där hängde den, såå fin, och för 119 kr :)

Önskar dig en fin helg!

Kram, Jenny

Ljuvligt Hemma sa...

Hej hej... vill bara önska dig en alldeles underbar helg! Kram kram.

Hanna sa...

Hade det varit december hade jag sagt "guuu så mysigt o fint!" om snön, men nu vill jag bara att det ska smälta!
Ni ser ut att bo fint!
Synd att du inte kunde ha ut dina penséer :(

Tack för tipset om ramen :)

Ha en mysig helg!!
Kram Hanna

Sand mellan tårna sa...

Går här och smyger och hoppas på tur i termosutlottningen....

Trevlig fredag!

Kram Linda

mitt skärgårdsliv sa...

Våren är nog mera välkommen nu än massa snö! Snygg header du har, har inte hunnit in här på ett tag så jag har missat den... Trevlig helg!!

Lottaspace sa...

Här såg det ut så där tidigare i veckan, men nu smälter det igen! jag hoppas hoppas verkligen att våren är på väg nu. Behöver den!

ha en skön helg!

Kram,Lotta

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Innan vi flyttade till hus bodde vi som ni bor nu..med en liten dotter blev det lite trångt. Du Mia har ju längtat efter snön hela vintern:-)
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag har gissat ut var du bor. Vi har goda vänner som bor i T, och vi brukar prommenera runt och titta på husen överallt. Jag har lokaliserat er, fniss....Det är ju jättefint där.
Ha en fortsatt härlig fredag i snön.

Kramkram Anne

Bygatan sa...

Å vad mysigt det låter att bo där! Jag ser våren och sommaren framför mig trots vinterbilderna;-)

Helgen skulle bjuda på sol så hoppas snön minskar drastiskt!

Trevlig helg, kram Lena

Sivs hus sa...

hei, Takk for hyggelig hilsen. Herlige snøbilder du viser. Hos meg ligger også fremdeles 1 m snø i hagen. Lengter etter vår. god helg fra Siv

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, nog kan man börja snacka om jul av misstag, det är ju klart mycket mer snö nu en i julas.
Hade köpt påskliljor och satt ut på balkongen men har nu planterat om dom inomhus istället.
Vilka fina gårdar ni bor runt...
Kram:)

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket snö ni har fått. Man kan ju nästan tro att det är här i närheten. penséer får jag drömma om ett tag till.


Ha en skön helg!
Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Så härligt att bo sådär med en stor gård utan bilar! Det är perfekt sen om ni får barn också. Att slippa oroa sig över bilar är en fröjd.

Men vilket busväder ni har! Här är våren på väg :)

Kram Jenny

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Kom och tänka på en sak Mia..jag köpte flaskor med spruta hos dig..kan man då köpa utan nästa gång och spara den?
Kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Jag kan kanske trösta dig lite med att vi har mycket mer snö än sådär, så ni är nog närmare våren än oss i norr iaf!

Jo, visst går det bra att spraya korgar också, men jag har liksom ingenstans att hålla till och spraya (man vill ju inte gärna att sprayfärgen hamnar överallt..) Sedan tycker jag att det är lite småcharmigt när inte färgen täcker perfekt överallt :-)

Ha en mysig lördagskväll!

Anettes hus sa...

Huff, ja! Det snør her også! Virker ikke som om vinteren noen gang vil ta slutt!!

Ha en fin helg i snøværet;)

Klem Anette:)