torsdag 26 mars 2009

Våffeldagen





Bilder: Mia

Våffeldagen var igår som de flesta redan vet ;-) och visst blev det våfflor i de allra flesta hushåll igår gissar jag? Likadant hos oss och jag hojtade på maken som tog på sig sin pannlampa (!) (skojar inte) för att komma åt våffeljärnet längst in i vårt vansinnigt fåniga hörnskåp som rymmer enormt mycket men man hittar sällan.. Hur åt ni era våfflor? Här blev det lättvispad grädde + hallonsylt på våra... Mums!

Kronan för värmeljus eller en liten blomma (Monica Johansson) och den vita handduken med en röd stjärna på finner du i Ellis Corner.

Fortsätt tävla om en ring från Dreams of pearls här och se även Design & inredningsbloggens tävling sponsrad av Ellis Corner här.

For translation, see top of the blog.

47 kommentarer:

Eikkala sa...

Så smarrigt... vi tänkte ta det ihelgen istället... Tur att mina är så små att de inte har koll exakt på datumet Kram sari

Stina sa...

Oj , vad gott det ser ut!!
Jag lyckades ej få till det igår.
Kram

Nettan sa...

Underbara bilder...
Här vart det inga våfflor...inga va sugna, ja utom jag då & inte orkade jag ställa mig & vispa till en smet bara för moi =0(

Kram Nettan

Vårt lilla hem sa...

Åh vad jag älskar våfflor! Vi åt dem också med sylt och grädde i goda vänners sällskap i hockeypusen! :)

Kram, Jenny

Jannicke sa...

Ingen vaffeldag i Norge :(,
det må det vel bli en orden på??

Fine bilder,
likte godt saftmuggen din!

Klem fra navnesøs.

Gnistrande snö sa...

Underbara bilder!
Jag älskar kombinationen rött och vitt :-)

Kram
Katarina

Hemmalycka sa...

Mumsigt, var det.
Vi hade grädde och tinade bär till våfflorna.
Kram Åsa

Randi sa...

Härliga bilder, men inte har vi hunnit med några våfflor - det får bli till helgen. Älskar våfflor!!!
Kram Randi

Skimrande kristaller sa...

Hejsan! Vilken fin blogg du har!! Bilderna ovan ser så otroligt fräscha ut! Ha det gott. Kram Lenita

Erika i Villa Lilja sa...

Mumsigt med våfflor, här åts dem med grädde och nyinköpt jordgubbssylt från Kiviks musteri, supergod! Hemma hos oss används våffeljärnet väldigt ofta. Förra helgen gräddade grannfamiljen och vi våfflor utomhus och åt tillsammans i vårsolen.

Superfin handduk - får gå in och kolla i butiken.
Ha en skön kväll/Erika

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Wow vila otroligt fina och läskande bilder..! Och vi missade våfflor igår..hmm, det blir nog till att tassa bort till affären och köpa lite grädde sedan är det bara att göra lite våffelsmet och börja grädda :)

Nej, men åh vad spännande att ni hämtar ett ko-paket idag! Du visar väl sen?

Kram vännen, ha en fin kväll!
Mia

Vita små hjärtan sa...

Gott gott, så läckert med det röd/vita!!! Kram

Livet i byn sa...

Vilka fina bilder, kakfatet har jag också beställt men det är väntetid på det så jag får tålmodigt vänta...

~Livet i byn

mitt skärgårdsliv sa...

mums så gott det ser ut. Vi tar och äter våfflor en annan dag :)Då blir det med grädde och jordgubbs sylt! Ha det bra!

Florist-javisst sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har! Vad fint dukat med rött och vitt. Hit kommer jag fler gånger!
Ska lägga till dig i min blogglista.
Kram Maria

Wilma sa...

Det slank ner lite Våffla igår kväll, och idag...
Hade glass, grädde, hallonsylt och Maple Syrup till, mums!

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Oj, jag har helt missat våffeldagen. Har iofs inget våffeljärn heller... måste kanske införskaffa ett. Dina bilder såg verkligen lockande ut.

Och som svar på din kommentar i min blogg; Mia är toppen! :-D

Kram!

Signe 1 sa...

Blev tyvärr inga våfflor hos oss igår, men dina såg desto godare ut, superfina bilder som vanligt! Ha det gott, Kram Sofia

Lena sa...

Oj så smarrigt och vackert det ser ut :) Våfflor är gott men här blev det inga just på våffeldagen men det får vi ta igen en annan dag.

Ps.Din blogg är så inbjudande.

Sjabbig men chic sa...

Men! Nu har du väl överträffat dig själv vad gäller både header och bilder. Hur fint som helst. Jag älskar vitt med lite rött till!

Kram Lisa

Malin sa...

Vilken härlig och hemtrevlig blogg du har!!!!

Stjärnor & Champagne sa...

Mia vilken härlig bannér....Jag åt min våffla med räkor,creme fraiche, rödlök och rom..Mums.

kramkram Anne

Kullan Pullan sa...

Våfflor blev det här hemma också men idag, en dag försent då vi inte hade nog med mjölk igår, gissa om barnen blev nöjda...
Kram Paula

Fröken Fräken sa...

Jag har faktiskt inget våffeljärn! Men det gick lika bra med plättar, särskilt när man hade kvar en skvätt vaniljsås också, från tidigare frossande i blåbärspaj ;-)

Anettes hus sa...

Mmmm... så flotte bilder!! Og kjempe-fin ny header! Igjen?!;)

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Lallis - liv och leverne sa...

Det där ser både otroligt fin och vackert ut:)
kram Lallis

madde sa...

den saftkannan var ju bara så fin:)

Annas skattkammare sa...

Åhh så mumsigt det ser ut, och vilken härlig sida jag kom in på idag, så fräscht du piffat här på bloggen!
trevlig helg!
Kram /Anna

Prinsessa sa...

For noen sommerslige og vakre bilder. Jeg blir nesten inspirert til å finne frem sommerens serviser og sette igang med vaffel steking. Ha en fin fin kveld:O)

Ullis/Leva på landet sa...

Här blev det också våfflor. Så gott.

Kramar Ullis

Vera sa...

åh tusen tack för tipset, det funkar ju till och med hyggligt :)

Kaffe med drömmar sa...

Hej!

Vilken ny fin banner du har!
Vi åt också våfflor, som slutade med att våffeljärnet fixade kortslutning och strömen gick i hela huset! :)

Vi åt våra med glass, men brukar oftast äta precis som du med grädde och hallonsylt.

Kram Johanna

alegni sa...

nix, inga våfflor här inte, fast visst är de smarriga!
ha en skön helg!
kram
ingela

Sabina sa...

Härliga bilder och fin header!!!
Ha en skön helg!
Kram Sabina

Snuttan sa...

MM vad gott det ser ut..Blir såå sugen

har beställt lite städgrejer hoss dig nu

kram
Åsa

Nettan sa...

Ser riktigt smarrigt ut! Här smaskades det oxå våfflor, på precis samma sätt hallonsylt och grädde!
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Nettan

karola sa...

Med hjortonsylt och glass :)
...fast vi var en dag fel i planeringen.. hm
(dom smakade lika bra ändå)

Guldkant På Livet sa...

Ja, Leila är verkligen grym i både bild, text och tv och det är du med! Du tar jättefina lockade bilder, va läckert med allt det rödvita! Trevlig helg! Mari.

Wilma och jag sa...

Det tycker jag absolut! :) Dom mkt nytt!!!

kram!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Å vilka härliga bilder..blir sugen på våfflor.
Kram Lotta

Tant Ulrika sa...

Kikar förbi o önskar trevlig helg! Underbara våffelbilder =)

kram

livetpåfyran sa...

Va fina bilder!!!

Här åt vi våfflor med sylt och socker....mums

ha en go helg, kram pia

Signe 1 sa...

Nej du! Önskar jag vore så kreativ o duktig, men nej, bänken är köpt i en inredningsbutik i lilla Askersund;-) Ha en fortsatt fin kväll, kram Sofia

Hannis sa...

Vad gott med våfflor!
Länge sen jag åt det men när det serveras ska det vara med vispgrädde och jordgubbssylt=))

Kram Hannis

Södralycke sa...

Smarrigt med våfflor...här åt vi dem med sylt och vaniljglass :)

Trevlig helg! Kram Johanna

Emma sa...

blev inga våfflor hemma för jag jobbade natt + att vårt våffeljärn gick sönder förra året. Men på natten fick jag och mina kära kollegor för oss att göra våfflor eftersom vi hade det så lugnt, glass och hallonsylt blev det =)

Hwita Villan sa...

Hehe, vi är lite sena av oss och tänkte fira våffeldagen nu i helgen. Och då blir det nog med creme fraiche, rödlök, löjrom, dill och citronklyfta. Och kanske en liten efterrättsvåffla med grädde och sylt ;).

Kram M