måndag 23 mars 2009

Vad är det för dag idag?





Bilder: Mia

Som jag tidigare nämnt är min man svår att köpa presenter och julklappar till. Han önskar sig sällan nåt och är det nåt han vill ha så är det presentkort eller pengar. Inte alltid så roligt, särskilt när jag vet att presentkorten varar länge. Han fyllde 33 år nu i mars och har fortfarande kvar presentkort från när han fyllde 30 så då kanske ni hajar.. ;-) Då är det tur att vissa kort varar i åratal.

Därför är det bra att vara lyhörd när han yppar nåt han gillar eller så får man lägga två strån i kors själv och leta. Par Courrier är kanon när det gäller presenter till honom, hittar nästan alltid nåt där. Vad tycker ni om denna manick som han fick när han fyllde av mig? Jag tycker den andas amerikanskt -40/50-tal och är precis sånt som maken gillar.. Jag hade tänkt att fota den där den står på makens skrivbord men när jag såg (o)redan fick jag tänka om :-D

Pågående tävlingar: tävla om en ring från Dreams of pearls här, en luffarslöjdsskylt "love" från Karin Andersson här och en ljuslykta från Erika Tubbin här. Se även Design & inredningsbloggens tävling sponsrad av Ellis Corner här.

For translation, see top of the blog.

24 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Den var riktigt fräck Mia...Du det är inte lätt och oftast har dom allt.
Kramkram Anne

Jannicke sa...

Par Courrier har MYE fint!
Tenkte jeg skulle få min mann til å titte på nettbutikken, og kjøpe litt maritime saker til landstedet vårt... ;o).
Gaven du kjøpte var tøff :o)
J.

Jellon sa...

Den är underbar!! En sådan har länge stått på min önskelista!!! Kramis Märit

Ingela la la sa...

Vilken cool! Bra att han yppar nåt i varje fall. Johan han har redan bestämt vad han vill ha när han fyller 40 år, nästa år alltså.. Rolig kille.. ;-)
Kram Ingela

Hemmalycka sa...

Riktigt riktigt cool, den måste ha gilla, synd bara att det var stökigt då på bordet :-)))
Kram
Åsa

Jenny sa...

Hej Mia!
Den "mannicken" var riktigt fin:)

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så läcker den var. Det är så svårt att köpa presenter till karlar. Hur kunde jag missa nytt läge? Hoppas att det blir repris.

Ha det bra!
Kramar Ullis

alegni sa...

den är ju verkligt fin!
det ÄR svårt att köpa presenter till det andra könet, i synnerhet efter elva års ålder...
kram
ingela

MammaRebecca sa...

Den va jätte fin:)Ja de är ju super svårt med presenter till karlar:)

Nettan sa...

Verkligen riktigt läcker! Kul å hitta en riktigt orginell present, inte så lätt minsann!!
Kram Nettan

Ingela la la sa...

Jag såg att jag är nominerad i fyra kategorier på mammagalan. En av dom var snyggaste mammabloggen!! Den får nog du ta åt dig äran för ;-)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

livetpåfyran sa...

Oj va häftig!!

Ja det är definitivt svårast att köpa till karlar...men nu lyckades du verkligen!

Kram Pia

Skatan sa...

Den var riktigt läcker!!

/A

Vitbalansen - Helena sa...

Den var kanonsnygg! En sådan hade gjort sig väldigt bra i min arbetshörna också, men jag gissar att den inte precis är gratis... :-/

Ha en bra torsdag trots de kalla nordanvindarna!

Kram från Helena

Vitbalansen - Helena sa...

Fel - tisdag, menar jag :-).

Guldkant På Livet sa...

Vilken läcker greej in man fick, så snygg, och kul när den uppskattas av båda parter: )

Nej, män är svårt att handla till överlag, de gillar oftast inte sådant matriellt som vi tjejer, det ska vara fokuserat på ngn hobby då, annars kan ett resturangbesök el weekend vara mer uppskattat, i af för han jag bor med, el en heldag i skogen alt båten i sin ensamhet; )

Jättefina bilder du tar Mia! Och Par Courrier är en helt otroligt vacker butik! Mari.

Lycklig fru sa...

Guud vilken fin! Det var verkligen något annorlunda. Har aldrig sett någon sådan tidigare.

Kram Sofia

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja det är inte lätt att köpa presenter...min man blir alltid glad för verktyg haha

Jättecool manick!

Kram
Mia

Fransk inredning sa...

Vilken häftig pryl!Kram susanne

vitavillan sa...

Superhäftig! Gillar allt som påminner om den enkla design man hade förr.
Bra present tycker jag:)

Nygammalt sa...

Det var en fantastisk manick du köpte till din man.

Såg på gårdagens program du tipsade om, herregud säger jag bara...tänk om man hade släppt in folk och de hade gjort sådant? Jag hade definitivt gråtit. Varför måste det alltid vara så extremt, vad har hänt med det enkla och vackra?

Kram.

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Mycket snygg, en sån skulle passa min man också.
Jag öppnar webshoppen "när Gud vill", men helst innan påsk. Ska försöka hinna med att lägga in lite mer i veckan men det känns också lite stressigt nu när valparna ska komma.
Kram Jea

Jenny sa...

Vilken kanonpresent!!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

Tingeltangel sa...

Men den var ju helt otroligt tuff. En sådan vore en dröm att ha på kontoret.