lördag 21 mars 2009

Robinson + Signs





Bilder med tillstånd från TV4. De två övre bilderna - foto: Daniel Ohlsson/TV4.
De två nedre bilderna
- foto: Disney/TV4.

Ikväll blir det det tevekväll hos oss. Ni har väl inte missat att Robinson nystartar ikväll kl 20 i TV4? Jag tror att en presentation egentligen är överflödig eftersom det gått i versioner i många år nu men programledare är Linda Isacsson och jag är benägen att hålla med pappa som säger att "allt med Linda" är bra.

Men alla 18 deltagare kommer inte dit på samma sätt. Några får simma, andra får traska igenom ett träsk och några åker båt fram till det träsk där de ska slå läger och kämpa mot varandra för att bli 2009 års Robinson. Och pakter sluts redan på vägen dit..

För er som orkar nattsudda eller kanske hellre laddar videon/dvdspelaren kan jag tipsa om Signs i TV4+ kl 23.15. Jag gillar Mel Gibson som alltid spelar bra och i denna film agerar han pappa och pastor. Sex månader efter att hans fru omkommit tragiskt upptäcker han märkliga mönster i hans grödor på gården. Vad som inträffar sedan är något som får Graham att börja tvivla på sin tro. Se även Joaquin Phoenix i filmen som hans bror Merrill.

Pågående tävlingar: tävla om en ring från Dreams of pearls här, en luffarslöjdsskylt "love" från Karin Andersson här och en ljuslykta från Erika Tubbin här.

For translation, see top of the blog.

10 kommentarer:

Mitt og Mine sa...

Elsker disse "TV-guide" innleggene dine...TV-slaven som jeg er..hihi. Lærer alltid noe nytt!

Ha en fin TV-kveld!!
Klemklem

Hwita Villan sa...

Vi kommer definitivt titta på Robinson ikväll! Lite lördagsmys framför tv:n blir perfekt.

Kram M

madde sa...

robinson blir det ikväll,själv?

Hemmalycka sa...

Tack för tipset, vi kommer att se Robinson ska bli kul att se deltagarna. Den där signs har jag inte sett så det får bli att spela in.
Kram Åsa

Ingela la la sa...

Jag håller med att Linda är bra, jag hoppas att Robinson är det med ;-) Nu ska jag åka till affären och köpa glass *fniss*

Kul om du vill komma, ta med M om du vill! Jag återkommer med datum.. Tänk, Mia vad mycket fina burkar och grejer vi kan ha sen =)

Ha en bra kväll!
Kram Ingela

Sjabbig men chic sa...

Ska absolut se Robinson! Signs, kanske om jag inte sover sött då.

Kram Lisa

Tess på Tilda och Mamma sa...

Även här är det tv kväll ser just nu på robinsson det verkar tufft i år.Kram Tess

Signe 1 sa...

Robinson är ju kanon! Tycker om att det är tillbaka!:-) Kram Sofia

rosenskära sa...

Nu har jag kollat - och stackars deltagare - det här var ingen dans på rosor, jag hade klivit av plankan direkt...! Känns som att det finns många deltagare med personlighet som kan ge bra TV!

Ha en go kväll!

Lena

Vera sa...

jag gillade inte Robinson, men jag gillar verkligen filmen du tipsar om!