söndag 15 mars 2009

Randigt



Bilder: Mia

Halva blogglandia som skriver om inredning köpte nog dessa svartvitrandiga dynor på rea på Jysk för länge sen. Det är bara jag som var seg och tänkte att våra solblekta dög ett tag till. Men när vi skulle köpa penséer häromdagen gjorde jag en lov därinne eftersom det var så länge sen sist. Och där låg dem, 20 pix styck och tittade på mig. Så de solblekta ryker all världens väg, efter några säsonger på vår inglasade balkong i söderläge i förra lägenheten så får man väl anse att de har gjort sitt. I alla fall när man hittar så himla billiga nya. Nu är det ett parasoll till en billig slant som ska införskaffas också, tips? Ett litet smidigt är tanken. Är Ikeas bra?

Pågående tävlingar: tävla om en ring från Dreams of pearls här, en luffarslöjdsskylt "love" från Karin Andersson här och en ljuslykta från Erika Tubbin här.

For translation, see top of the blog.

31 kommentarer:

Jannicke sa...

Tøffe puter,
litt maritim og sommerlig preg!
Kjekt å fornye seg ;o)
God natt,
fra Hjem og Lykke..
i Norge ;o)

Millas hem sa...

Hejsan!

De där dynorna har jag också flera av, jättefräscha!

Vi köpte ett cremevitt parasoll på just Jysk för ca 5 år sedan, oc det är fortfarande i fint skick, men vi är noga med att sätta regnskydd över det, och sätta undan det på vintern!
Annars har vi haft otur med deras produkter också, så det kanske var en tillfälliget med parasollet, att just det håller!:)

Kram Camilla

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, de dynorna är himla fina:)
Kram Lallis

Malin sa...

Vilket ynd för de där snygga dynorna. Jag behöver också nya till sommaren. Hoppas jag kan fynda lika bra då:) Kram

Lilla Fröken Bråttom sa...

Jag missade dem också! Hoppet lever kanske fortfarande...Mot Jysk!
Kram A-S

Livet i byn sa...

Jag är nog också efter min tid, har inga sådan dynor ;0) Jag blir dock grön av avund när du nämner penseér och vår...här hos oss ligger snön meterdjup ännu. Suck!!

~Livet i byn

Jeanette sa...

Du var inte ensam om att inte springa till jysk...
Men nu när jag ser dynorna igen känner jag att jag måste nog också ha några.
Snyggt foto! :)
Vi har ett parasoll från Ikea, med betongfot. Det är vi nöjda med.

Kram Jeanette

Nettan sa...

De där har jag missat helt, bloggade ju inte förra sommaren! Men de var superfina! Hoppas det finns några kvar till mig! Ska genast ta en sväng dit!!
Kram Nettan

In my house sa...

Haha hihi.. jag har DYNORNA (dom ä ju så billiga)
Ev så får vi kanske in ett parti med Ko-tavlor snart!!!! du va ju sugen innan,,,, håll kik,,, annars hojtar jag =)

Kram j

VILLA MOA sa...

TAck för tipset, måste genast bege mig dit och se om det finns några kvar här i stan.

HOppas du får en bra vecka!

Kram
Nettan

Jes/Vita villa vila sa...

Jättefina dynor vännen!!! Fyndpris också - härligt :)

Kram Jes

Vitbalansen - Helena sa...

Ja visst är det många som har dessa dynor, men det gör ju inget - de är lika snygga för det :-). De är ett bra köp, helt enkelt. Jag har också ett par som jag är himla nöjd med.

Kram från Helena

Mag sa...

Dessa dynor har jag också, oförskämt billiga och snygga.
Kul att kunna förnya lite utan att behöva tänka om man har råd eller inte.
Ha en bra dag! /Magdalena

Bygatan sa...

Hej!

Vilken tur du har...många har visat dessa dynor till detta superpris från olika delar av landet, men jag har inte lyckats hitta dom på våra lokala jyskaffärer, fast jag letat i omgångar! De är hela tiden slut, så bloggvärlden gör bra reklam;-)

Får väl ta och leta en vända till.

Ha en bra vecka, kram Lena

Inredningsgalen sa...

Gud vad fina, har varit inne på Jysk här 10 gånger, men de har inte dem - typiskt!!!

klipposfia sa...

Alltid kul då man hittar fynd som man gillar!!! nästan det bästa som finns:) Har tyvärr ingen erfarenhet av parasoll.

Tant Theas Lilla Torp sa...

Hejsan! :o)

Kul att kika in till dej. Vilken härlig blogg!

Vill också passa på att tacka för dom fina gåvorna. Jag är jättenöjd med dessa.

Ha det gott!

Kram

Monika

Signe 1 sa...

Superfina dynor!! Och tack för grattiset:-). Idag har jag en egen tävling, spana gärna in!;-) Kram Sofia

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!
Jag är också senast i världen för jag köpte de där kuddarna förra veckan men dem fanns kvar på Jysk. Jag har fått jobb på en butik :-)
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sara

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Gud så billigt..det kallar jag fynd. Jag har kollat på Jysk här men har inga sett. Bloggpaus var trist..det räckte med 2 dagar för mig.
Kram Lotta

Inredning, kaos och tistlar! sa...

Jag älskar randigt!
Själv har jag brukas löpare på köksbordet i blåvita ränder.
Önskar mig gardiner i köksfönstret i samma tyg.
Ha det bra/ Sanna

Stämningsfullt sa...

Vilket fynd!!!
Hmmm du hade fel om att du var den enda som inte hade dem... nu är det nämligen bara jag.... haha :)
Kram!

Inredningsgalen sa...

Missa inte tävling inne hos mig!!!!

Härligheter enligt Erika sa...

Hej!!!

Precis i min stil, vet du om de ff finns till det fantastiska priset???
Passar också på att marsutmanar dig!
Kramar
Erika

Bruno och Mig sa...

Jag visste inte om dessa dynor. Jättesnygga. Tack för tipset!

Här ligger snön fortfarande tung på marken, penséerna får vänta ett tag till. Men jag njuter inne av tulpaner, min nya vita Ranunkel, Påskliljor (ja, det kanske är i tidigaste laget) och Narcisser.

Ha en bra dag
Kramar L

Härligheter enligt Erika sa...

Då måste jag ta och kika på dem... håller som bäst på och utrustar vårt sommarhus! Är det en tjock bomullsväv?
Erika

Tulipa sa...

Jag har inte köpt dem!

Bara tänkt "de är snygga!!!"

Bra köp!

Kram!

ansku sa...

Lycklig du ! Ååh de där kuddarna skulle jag också vilja ha !! Jättesnygga och billiga!
/kram Ansku

Stjärnor & Champagne sa...

Herregud, känns som om jag måste åka till Jysk....
Vet inte om Ikeas parasoll är bra.

Kram anne

Charlotte sa...

Blårandigt, fräscht och klassiskt. Det blir snyggt för rumpan att sitta på, för nu vill man ju bara ut. mer vår och vårsol till folket!

C´est la vie sa...

Wow vilka snygga dynor!!
Kram Lina