tisdag 10 mars 2009

Love love love


Kollage, bild med tillstånd från Karin Andersson

En del av er har kanske sett bloggerskan Karin Anderssons ljuvliga luffarslöjdsföremål både hos henne själv och på Ellis Corner. Karin är jätteduktig och hennes alster underbara, har själv en Noel som jag köpte i julas. Mer av Karin kommer ni få se längre fram på Ellis Corner.

Men - nu kan en person bli lycklig ägare till en luffarslöjdsskylt med texten love. Jättefin att ställa på en tavellist, hänga på väggen eller bara ställa någonstans där du behöver lite kärlek.

För att tävla länkar du med blogg till tävlingen och du ska dessutom svara på frågan vilket ord skulle du vilja ha skrivet i luffarslöjd? Har du inte blogg tipsar du tre vänner per mail och anger din e-mailadress.

Tävlingen pågår till 24 mars kl 21. Lycka till!

89 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Klart man följer Karins fina blogg!
Oj, va svårt med att välja ett ord... men jag tar Älskling... :)
Ett vackert ord enligt mig.

kram Marie
PS. Jag länkar såklart också...

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vilken fin vinst..den vill jag gärna vinna med ordet;
home
Kram Lotta
Länkar såklart

Lotta sa...

Hej,
vad fint med ord i luffarslöjd. Jag vill gärna vara med att tävla.
Länkar.
Ord ja....love var inte så dumt,
lycka....
nja. Harmoni är ett vackert ord tycker jag och det får det bli.
Harmoni.
Kram Lotta

evamar sa...

Mitt favoritord är "solsken" så det skulle jag vilja ha. Love är inte dumt det heller. Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/march/luffarslojd-24-mars.html

MamaGrynet sa...

Åh, så fint! Har tyvärr missat hennes sida, men ska genast ta en titt. =)

Om jag vinner, så vill jag ha ordet; lycka

Länkar från min blogg.

Må gott!
Kram
Jessica

Stjärnor & Champagne sa...

Ja jag vill gärna vara med, med ordet "leva" men "love" är också fint.
Länkar http://stjarnorochchampagne.blogspot.com/

Kram Anne

LillaLiten sa...

Jag vill vara med har länkat; http://segtsomkolatavlar.blogspot.com/2009/03/24-mars.html

Ordet underbar skulle vara fint i luffarslöjd:-)

// Laura

Jenny sa...

Hej Mia!
Är gärna med o tävlar, länkar från min blogg.
Jag väljer ordet Tindra,

kram Jenny

Villa nöystu sa...

Hej, jag ser att du designat om din blogg- riktigt snyggt, jag får en vårkänsla här...Härligt!
Vad duktig du måste vara, jag får inte ens till en bild på rubrikraden utan att den då upptar halva skärmen...
Jag vill vara med och tävla och länkar givetvis fr min blogg.
Jag tycker att ordet "stillhet" är vackert.

Jag ser idag att jag missat flera av dina inlägg, men jag säger bara "heja din pappa", en sådan granne skulle jag oxå vilja ha!!!

Kram Petra

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är med och tävlar, har även tipsat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/march/vinn-luffarslojd.html

info@annakarlsson.se

Jag skulle kunna tänka mig ordet "Hjärtat" då vi kallar sonen för det.

//Linda sa...

Jag skulle gärna vilja ha ordet "Skrutten" om jag vinner :)
Här är min länkhttp://linblogg.blogspot.com/2009/03/luffarslojd-243.html

LindaH sa...

vilken fin. klart jag vill vara med. jag skulle tycka det vore snyggt med en skylt med min hästs namn på att hänga på boxdörren.

jag har länkat i tävlingsbloggen: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/march/luffarslojdsskylt.html

HWITA DRÖMMAR sa...

Åhh hennes fina luffarslöjd har jag kikat på tidigare, särskilt love är jättefint! Jag är gärna med och tävlar, länkar i bloggen.

Det ord jag skulle vilja ha skrivet i luffarslöjd är:
Welcome

Kram M

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Åh jag vill med vara med och tävla.. Jag skulle vilja ha ordet SOMMAR skrivet..Skulle vara så fint på min altan i ett blomter arrangemang

Kram M

märta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning. Ordet HARMONI skulle vara fint. Länkar också http://angsgard.blogspot.com

Vita ljuva tankar sa...

Vilket fint pris. HOME skulle vara ett väldigt bra ord för mig då vi ska flytta om 2 månader.

Kram Linda

Erika sa...

ag är med och har länkat på www.metrobloggen.se/bravinster

Fashion skulle vara snyggt i luffarslöjd

Erika i Villa Lilja sa...

Klart jag vill vara med och tävla. Om jag vinner vill jag ha ordet "styrka". För det har min lilla tös visat ända sen hon föddes. Lilltösen har klarat så många operationer så man undrar vad det kommer att bli av henne en vacker dag =)
Jag länkar förståss
Hoppas du har en skön kväll

Biologisk hudvård sa...

En underbar vinst och ett underbart ord! Ordet Love eller Kärlek är det perfekta ordet. Både som luffarslöjd och varför inte skriva ner ordet på en lapp; lägg det under ett glas vatten/ en kopp te och det du dricker fylls med kärlek:)
Självklart länkar jag också
Kram

Heidi sa...

Hej!

Jag är med och tävlar!
Har länkat på min blogg
http://vittsomsockertavlar.blogspot.com/

h_ylisirkka@hotmail.com
Kärlek skulle jag valt som ord om jag fick vinna!

ANNIKA sa...

jag väljer love och mejlar mina vänner...
gustafsson.57@hotmail.com

Tekri sa...

klart jag vill vara med på detta. Men vilket ord...får nog bli lillstrumpan, skulle passa bra i lilltjens rum :)

Länkar så klart, och lånar bild:)

Hwita Villan sa...

Hmm... jag har funderat och jag skulle nog vilja ha ordet "lycklig", för det är percis så jag känner mig när jag är hemma i min lilla familj. Så det skulle passa varsom helst :).

Kram M

Sofie sa...

Så vackert!! Men så svårt att välja ord.. Welcome skulle jag nog välja, för det skulle få hänga mot de ruffiga vita brädorna i vår farstu. Länkar från mig!

Miss M sa...

Klart att jag vill vara med och tävla. Och jag skulle jättegärna vilja ha ordet "Välkommen" så jag kan sätta det i vår hall och få de som kommer och hälsar på att känna sig hemma :)

Självklart länkar jag i min blogg :)

Emilie sa...

Åh så fint! Skulle vilja ha ordet Family. För det betyder allt för mej!

Har länkat i min blogg också: http://pippipatavling.blogg.se/2009/march/30.html

Min mail: emilieasplund@hotmail.com

Ulrika sa...

LJUVLIG VINST...jag tar gärna chansen och mejlar några vänner och tipsar.
Finns många vackra ord....
JOY .. HARMONY...TRUST...HOPE

...sistnämnda är favorit, just nu!

Kram från Ulrika i Sandviken
evaulrika@yahoo.se

Ingeborg sa...

Underbrat- vad fin vist. Deltar givetvis och om jag vann skulle ordet få bli FAMILY.
Länkar på min blogg.
-Lotta

Sofie sa...

Vad vackert! Ska genast kika in på hennes blogg och titta in hennes alster. Jag skulle välja ordet "Stiltje" för att jag tycker det är så fint och rogivande... Har länkat till tävlingen på min blogg. Kram, Sofie

Jullan sa...

Många är det som är med och tävlar men självklart vill även jag ha chansen på denna skylt.
Ett ord som jag lever på dagligen är ordet Hope.
Så mitt ord blir:Hope.

Ellen Mårtensson sa...

Dom är så otroligt fina... Jag håller på att göra om mitt rum och det ska få ljusbruna väggar och ordet "Kärlek" skulle passa jätte bra på en utav väggarna! Blir det för svårt att göra ä så funkar "Love" utmärkt med.

ellen.martensson@levnu.se

Verra sa...

Åhh vilket sött! =)
Om jag skulle vinna ,vill jag ordet:
Bella

Länkar med ett inlägg i min blogg!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fint! Jag skulle vilja ha ordet Bäckfuran.
Det är namnet på vår stuga:)

Länkar i vänsterspalten
Susanne

Naija sa...

jag länkar med bild hit..jag skulle vilja ha smeknamnet mommo i minne för vår älskade gammelfarmor som gick bort för ett tag sedan..varje gång jag ser på ordet kommer vi minnas henne..tack

Ulla sa...

Åh så vackert!

Jag skulle välja KNUT och ge till mitt barnbarn eller LOVE

Jag mailar mina vänner
ulla@dinborn.se

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin vinst. Vill gärna var med i tävlingen. Skulle vilja ha ordet home. Länkar också.
Kramar Ullis

Christina sa...

Hej! Oj vad fint det är med luffarslöjd. Hm det var lite svårt att komma på ett ord, men LYCKLIG gillar jag. Men love skulle passa jättebra!
Kramis Christina

Elisabet sa...

Jag vill sa garna vinna detta "LOVE" for min syster som ar sa sjuk.
Elisabet
liveleisurely@yahoo.com

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, klart jag vill vara med i tävlingen, om jag har tur så vill ja önska mig ordet Harmoni.
Kramar till dig/Ingela.

Lotta sa...

Jag verkligen ÄLSKAR luffarslöjd och skulle sååå gärna vilja kunna det själv!!
Ordet Leva är ett i mina ögon stort ord som innebär (enligt mig) en massa bra saker.
Jag länkar till tävlingen i vänsterspalten på min blogg.

*håller tummarna för mig själv*

Linda sa...

Ja jag vill också vara med och tävla...Verkligen jättefin vinst du lottar ut =)

Ja vad svårt att välja ut ett ord...det finns ju så många fina...Det får stå oavgjort mellan UNDERBARA, LOVE och LYCKA

Länkar givetvis

ha en fortsatt trevlig vecka// Kramar Linda

Krydda Livet sa...

Vad duktig hon är och så fint!! Om jag fick välja skulle det bli ordet "sagolikt".

Jag länkar till tävlingen från min blogg.

Kram Josefin

lolla sa...

Vilken toppenvinst
Karin är så duktig
vinner jag vill jag ha ordet
Welcome tror jag..
länkar i min blogg
kram lolla

Betongänglar sa...

Vill gärna vara med och Tävla..
svårt att välja ord - SNÄLL - tror jag blir bra
Bildlänk hos mig
Kram
Annelie

NinaH sa...

Är gärna med & tävlar om Karins fina luffarslöjd.
Länkar till tävlingen på min blog.
Ord jag skulle önska.... om jag nu mot förmodan vann...;-)....: "Pleasure"

Bloggullet sa...

Jag är med och tävlar, länkar i bloggen. Jag tvekar mellan orden Harmoni och Glädje, tillverkaren får välja om jag vinner.;0)
Kramar

Prillig sa...

Jag vill jättegärna vara med i din fina utlottning, jag länkar så klart!

Jag skulle vilja ha "Lycklig".

Kram Britt

Titti sa...

Denna tävling vill jag inte missa!!!
Jag skulle välja ordet Family för de betyder allt för mig.
Jag länkar från min blogg!!
/ Kram Titti

Elin sa...

Vilken fin, skulle passa perfekt i vårat kök!

Har suttit och funderat på ett ord jag skulle vilja ha, men kom fram till "Lycka" skulle vara fint :)

Länkat har jag gjort här: http://edvinsmamma.blogg.se/tavlingar/2009/march/tavla-om-en-luffarslojdsskylt.html

Annas skattkammare sa...

Åhh så fin! Är jättegärna med och tävlar! Skulle jag välja ett ord skulle det nog bli njuta.. Kanske skulle passa i badrummet om jag hade ett badkar! ;) Men nu vill jag ha love!
Kram /Anna

Heaven and Earth sa...

Halloj!

Vilet härligt pris!
Jag tar chansen!
Har tittat på hennes alster o gillar dom skarpt!

Länkar!

Kram!
Iréne

Heaven and Earth sa...

Haha!!!

Glömde ju det där med ett ord som man själv skulle vilja ha!!

FAITH

..är ett ord som betyder mycket för mig...
Det skulle jag vilja ha!!

Kram igen!
Iréne

Little Miss Linn sa...

Vad fint, skulle passa mitt nya sovrum. Jag gillar ordet RARING.
Länkar såklart!!

MammasRussin sa...

Jag är helt tokig i ordet "Love" och vill såklart vara med att tävla!
Jag är säker på att ordet Lycka skulle vara jättefint i luffarslöjd!
Länkat o klart :-)
Kramis

HelenJ sa...

Ordet love är ju ett av de vackraste orden som finns. Så det skulle jag vilja ha om jag vinner!
Länkat nu!
/Helen

Hjärtat Mitt sa...

Karin gör underbara saker i luffarslöjd :)
Vill såklart vara med och om jag vinner vill jag att det ska stå "Angel".
Jag har länkat.

Ha en skön helg.
Kram Mari i Marieholm

Piluttan sa...

Tävlar i denna med...såklart har du en plats på min blogg... Skulle nog ta ordet "kärlek" Kram

Sara sa...

Jag håller tummarna hårt för en vinst. Ordet jag skulle vilja ha i luffarslöjd är FAMILY.
Länkar i min blogg.

Kram Sara

Linda sa...

Jag skulle vilja vinna och ordet family skulle jag vilja ha.

http://lindaskrypin.blogg.se/?tmp=15100022

Stine ♥ sa...

Ja, jeg vil være med :) Link er lagt ut, og viss jeg vinner ønsker jeg ordet harmoni

Leila sa...

Så vackert. Länkar så klart.
Hm, vilket ord skulle jag vilja ha. Peace, love eller familjen. Eller kanske värme.
Kram, Leila

Nettan sa...

Vill hemskt gärna vara med å tävla, harmoni tycker jag ju är väligt vackert!!
Jag länkar!
Kram Nettan

Syster Yster sa...

Jag är självklar med och tävlar. Skulle vilja att det stod antingen LOVE eller TRO

Skin sa...

Hennes luffarslöjd är fantastisk! Jag vill att det ska stå "family" om jag vinner.
Hälsningar Eva

Nina sa...

Jag är med och tävlar!
Det ord som jag skulle vilja ha skrivet är Family. Min familj är så otroligt viktig för mig! Älskar min kära karl och mina barn så det nästan gör ont i hjärtat!

Har länkat hit från min blogg!

// Nina

Frida sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, har länkat i min blogg!

Jag skulle vilja ha ordet Mimer, för jag ska äntligen få bygga ett hus och det huset heter just Mimer :)

Mvh
/Frida W

Jennie sa...

Hej
Visst vill jag vara med att tävla.
Om jag skulle få välja or så skulle jag vilja ha Kram.

Älskar Kramar. =)
Kram Jennie

jennieekblom@hotmail.com

Linda Björklund sa...

Jag vill självklart vara med och tävla om denna underbara vinst! =0)

LYCKLIG, är mitt ord.

Länkar såklart.

Borta bra men hemma bäst sa...

Så fin, så duktig hon är :)
Jag vill gärna vara med och jag tycker mycket om ordet stillhet.
Jag länkar hos mig.

Kram Åsa

Millan sa...

Jag vill också gärna vara med och tävla. Men jag kan inte bestämma mig för vilket ord, så om jag vinner får tillverkaren gärna överraska mig med vilket som helst av dessa orden: family, love, eller home!
Länkar på min blogg
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Anette sa...

Hej! Vilken fin blogg!

Jag vill gärna vara med och tävla och skulle jag få välja ett ord skulle det vara Sötnos.

Här har jag länkat till tävlingen:
http://bigcitylife.webblogg.se/2009/march/love.html

kram

Ofelia sa...

Hej.., villken härlig blogg.., söt och inspirerande..

Jag älskar luffarslöjd och vill självklart vara med och tävla.. Jag tycker ordet Lycka är vackert så jag tror på de..

Har lagt en länk i min högerkulum på min blogg..

Kram Josefine

Anonym sa...

Ååå va´fint. Vill ju vara med. Gärna ordet "Lycklig". Har länkat. fin blogg. Lena/isis

http://isklockan.tradgardsblogg.se/

Anonym sa...

LOVE det vill jag ha som ord på den vackra ringen som jag kan vinna Kram från Harriet

REUTER sa...

Lycka är ett väldigt fint ord! Väldigt vacker vinst!!

Linda sa...

Oj så fint! Det vill jag gärna vinna, och jag väljer ordet "hopp". Har ingen blogg så jag tipsar mina vänner istället.
Mvh,
linda.norberg@telia.com

Mamma-Mu sa...

Hej!

Självklart vill jag vara med och tävla!

Harmoni tycker jag om!
Ett härligt ord!

Länkar så klart på bloggen!

Trevlig helg!
Kram Mimmi

Karro sa...

Jag vill gärna vara med och tävla!
Om jag vinner väljer jag ordet Love! har länkat till höger på min blogg!

Kramar karro

svartochvit sa...

tävlar gärna om luffar slöjden
HOME skulle vara vackert att ha hängande på spis muren.

mvh /Maria

Lycklig fru sa...

Klart att man vill vara med och tävla om ett sånt fint pris.
Det ord jag skulle välja får nog bli.....hm??...HEMMA

Jag länkar till tävlingen i min blogg.

Kram Sofia

NetteR sa...

Skulle vilja ha ordet "Andas" har länkat i min blogg :)
http://netter.bloggagratis.se/2009/03/21/1508782-luffarslojd/

Marie sa...

vill gärna vara med i utlottningen, om jag skulle ha turen att vinna så vill jag nog ha ordet : lycka. Länkar med bild från min blogg.

ha en fortsatt mysig söndag, kram Marie

Maria sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! Om jag vinner skulle jag vilja ha ordet lugn. Lägger en länk till höger på min blogg.

Mamma C sa...

Klart jag vill vara med och tävla. Jag länkar från min blogg med.
Kram Mamma C

Mammansblogg sa...

Å jag vill va med!!!
oM JAG skulle välja ett ord som jag ville ha skrivet skulle det vara det vackraste ordet jag vet nämligen; Hannah!!! Min dotters namn!!
Jag länkar å bildar!
Mvh Linda

Millan sa...

Oj vilken härlig tävling! Vill gärna vara med och tävla och har länkat till dig ifrån mig!
Skulle faktiskt vilja ha LOVE eller STILLHET!

Lycka till kramar Millan

Lindas värld sa...

Så vackert, vill gärna vara med och tävla. Jag skulle vilja ha Maja, Svea och Sigge. Mina barns namn. Linda

Hem och Lycka sa...

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD.

sue sa...

徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿