onsdag 4 mars 2009

Leila på landet




Bilder med tillstånd från TV4. Foto: Daniel Ohlsson/TV4.

Så till en efterlängtad premiär ikväll - Leila är tillbaka med Leila på landet som börjar sändas i TV4+ kl 21. I denna sommarserie får vi Leilas smarriga tips för sommarmat på bästa vis både för fest och vardag. Ikväll blir det en jordgubbssallad med stekt halloumi på en bädd av ruccola till förrätt. Huvudrätten är helgrillad chorizospäckad kyckling med grillade grönsaker toppade med getost och pumpakärnor. Drinken vid grillen är en jordgubbsmojito och efterrätten är en semifreddo med Leilas egna rabarber.

Vi får också se reportage som ikväll är när Bosse Rappne ger Leila tips om hur man tar hand sina rabarber bäst. Hon odlar grönsakerna själv till maträtterna i sitt eget land. Kommande reportage är bland annat när Leila fiskar gös i sjön, slungar honung hos grannen och röker kycklingvingar i den hembyggda röken.

Det är förresten mycket med Leila nu! 31 mars kommer hennes tidning Leila Country Living ut som innehåller inredning, vintage, recept och trädgård. Och att Leila är stylist i grunden kan ju knappast göra tidningen sämre ;-) Dessutom blir hon mamma i april, grattis grattis!

Missa inte tävlingarna - tävla om termos från Russinnet här, kökshanddukar från A+I här samt teer från Tefrossa här.

For translation, please see top of the blog.

23 kommentarer:

My White Cottage sa...

Jag läääääängtar tills ikväll!!! Jag tror det kommer bli ett toppenbra program! Liksom hennes tidning som kommer snart. Jag har fick erbjudande om att förhandsboka mig på det första numret och det gjorde jag så klart!!!

Ha en fin dag!
Kramar Jenny

ALEGNI sa...

sååå synd att vi inte ser den kanalen här på andra sidan kvarken!
får väl satsa på tidningen istället.
kram
ingela

Hemmalycka sa...

Ska bli kul att se det programmet med gulliga Leila.
Kram Åsa

mitt skärgårdsliv sa...

Men hur jag nu det kommer ju samma tid som Greys Anatomy... Vill ju inte missa nåt av dem.

Milla sa...

Det ska bli så kul att de ikväll. Hon är verkligen inspirerande! Ska bli roligt att läsa tidningen!
Kram Milla

Ljuvligt Hemma sa...

Ser verkligen fram emot premiären ikväll... gissar att man kommer att få sjuk längtan efter sommaren :) Kram kram.

Siram sa...

Ah, tack för tipset, det ska jag inte missa!

HWITA DRÖMMAR sa...

Såå roligt att Leila är tillbaka i rutan! Hon är en inspirationskälla verkligen och ikväll sitter jag bänkad! Kram M

Anonym sa...

Ska bli superspännande! Det vill jag inte missa! Tack för att du påminde mig. Ha en bra onsdag. KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Guldkant På Livet sa...

Leila, livsnjutarnas drottning!

Jag ser verkligen fram emot både tv-program och det nya magasinet, hon har många strängar på sin lyra den tjejen kan jag på ngt vis förlika mej med när det gäller hennes stil och livslust, om än jag inte kan baka el laga mat en fjärdel så bra som hon: )

Hennes tips sätter verkligen guldkant på livet!

Tack för påminnelsen, hoppas bara det kommer repriser, jag jobbar nämligen ikväll... Mari.

Signe 1 sa...

Jättemysig blogg!:-) Har precis skapat en blogg om min passion i livet, inredning, samt vägen till vårt drömhus vi bygger, ett funkishus som kommer bli i vitaste vitt:-). Kika gärna i där! Kram Sofia

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Det ska jag med all säkerhet se..I love it.
Kram Lotta

Evans sa...

Hej! Jag har sett fram mot detta program, så det blir till att mysa framför Tv:n ikväll. Ha det gott/Eva

Jenny sa...

Åh, jag ska krypa upp med en kopp te i soffan och dröma om sommar värmen! kram Jenny

Bruno och Mig sa...

Ja visst ska det bli härligt med Leila i kväll. Syna att det krockar med Greys Anatomy bara. Men repriser är lika bra!

Visste inte om tidningen. Den ska absolut kollas in. tack för tipset.

Kramar
L

Jennys vita drömmar sa...

Va skoj att titta in här, samtidigt som jag just sagt till mannen att TV.n är MIN kl nio...visst är hon BRA??? Allt hon gör blir sååå bra, ha en skön kväll framför TV:N:) Kram Jenny

Ofelias Hus sa...

Vad kul att du tipsar om Leilas program...
Ska givetvis se det...mellan penseldragen..

Mysig blogg du har.

Kram,
Anette

Pia sa...

Øj øj - Leila på landet må jeg også se i kväll!

Kram Pia

Bygatan sa...

Sitter och tittar i detta Nu, underbart;-)

Du är välkommen som gäst!

kram Lena

Huset på kullen sa...

Men åhh...nu missar jag ju det. Hoppas att det går i repris. Hon är ju så bra.

Ha det gott! Kram Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Missade hennes program ,men det kommer ju fler..Älskar den fina kronan.

Kram Anne

Lycklig fru sa...

Fasen också! Jag missade detta igår. Måste komma ihåg att se nästa onsdag.
Kram Sofia

Karin sa...

Jag missade henne denna gång men tycker alltid hennes program är så mysiga, trots hennes flirtar med kameran.

Tack för gratulationen och trevlig helg!