söndag 29 mars 2009

Kossa mu





Bilder: Mia

Kan ni se makens min framför er när han frågade vad det var i paketet som kom med posten och jag svarade att det var en ko-tavla? Jag visste redan hur han skulle reagera.. *fniss* Fast han är luttrad vid det här laget efter att ha fyndat det ena och det andra på loppis och i gamla gömmor. Men så är det väl att vara gift med en inredningstokig tjej också, man vet aldrig vad som kan tänkas komma in :-D

Tack till Josse som fixade den till mig och har du tur så kanske hon har någon kvar till dig också om du vill ha en..? En äkta gammal ko-tavla som suttit i en ladugård nånstans och eftersom jag är fiskaredotter medan maken är bonnpôjk (eller nåt åt det hållet) så måste vi ju ha balans :-D

Fortsätt tävla om en ring från Dreams of pearls här och se även Design & inredningsbloggens tävling sponsrad av Ellis Corner här.

For translation, see top of the blog.

25 kommentarer:

Bloggullet sa...

Jag undrade bara om det varit dragning i tävlingen om ljuslyktorna eller jag har missat det?
Kramar

karola sa...

Kotavla? Vad ÅR det?

Två systrar sa...

Hej!! Alla är tokiga i dessa kotavlor:-) det förstår vi ju!!!
Hoppas allt är bra. Vi har inte varit så flitiga med våra kommentarer..det finns anledning:-)
Nu avslöjar vi vad det är för hemligt projekt vi slitit med de senaste veckorna:-) Välkomna in och kika:-)
Kram C&M

Fru Sirlig sa...

Hej Mia!

Så härliga bilder med de pastelliga termosarna som kontrast. Det gillar jag!! Kotavlorna är verkligen heta just nu;)

Ha en fortsatt bra helg
kram Heléne

Sjabbig men chic sa...

Helt underbara bilder och fin Ko-tavla! Termosarna är så fina med.

Kram Lisa

Nettan sa...

Hihi!! Ja de stackars karlarna, de får stå ut med både det ena och det andra!;-)..ä liite avis på din tavla!! Å den passade perfekt där hos dig!!
Tackar för din gulliga kommentar hos mig!!
Kram Nettan

Sanna sa...

Har aldrig hört om kotavla förut, men fin ser den ju ut!Gillar också din fina hylla!
Ha en bra dag!
kram Sanna

emma sa...

Det kan man kalla lantlig inredning *blink* Härligt med sådana detaljer.

Stora och små drömmar sa...

hihi ja jag tycker kotavler är småroliga jag och vilken tur att du fick ta på en ha det bra kram jessica

Helene sa...

Gillar din nya header!
Kotavlor är roliga, ska du skriva på den? Typ matsedel eller nåt?
Helene

Bruno och Mig sa...

Så snygg din kotavla i svart är mot alla mjuka pastelliga färger. Gillar det skarpt!

Älskar "skåpet" som allt vackert står i också. Har pippi på pärlspont och råspont. Mycket snyggt!

Ha en skön söndag
Kramar L

Jannicke sa...

Stilig tavle!!

Ønsker deg en riktig så fin søndag.

Klem.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag hämtade en kotavla i låtsaspappas ladugård igår..den luktade ko..så jag får ha den ute ett tag..*fniss*
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefin:)
Kram Lallis

Lottaspace sa...

Så skojig tavla! har aldrig hört om kotavla förr, men man lär sig något nytt varje dag!

Ha en skön söndag!

Kram,Lotta

Wilma och jag sa...

En häftig detalj i inredningen! :)

Kram!

Malla sa...

De är så fina dessa kotavlor. Såg att de fanns i en butik för ett tag sen men jag visste inte vart jag skulle ha den så jag lät bli.
Man blir lite ångerfull nu när jag ser din=)

Kram

Stämningsfullt sa...

Hur fin som helst :)

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt :) Ser att du också har investerat i skålar från Ilva, de är så söta!

Kotavlor ser man lite överallt nu, det verkar vara lite av en bloggföreteelse *ler*

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Kanontuff tavla!:-)Ja karlar har inte riktigt koll alla ggr, hihi. KRAM

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Så fin tavla *bardomsminnen* är grymt avundsjuk på den fina termosen i mitten, tröttar du vet du vart du kan vända dig om du vill sälja den;) Ha en fin kommande vecka Kram M

ps. gillar nya bannern mycket=)

alegni sa...

det är faktiskt första gången jag ser en sån tavla, men den är tuff!
kram
ingela

Söta prickar sa...

ojoj nu blev jag avis...sådan skulle jag också vilja-alltså en ko-tavla. har varit på jakt en sådan - vet du var jag kan få tag en sån så får du en puss ;)
Kram Lotta
Nu fattar jag att det är ju SU som har butiken Ellis Corner...härliga saker du säljer :) -me like!
Kram kram, Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Ja dom är fräcka...Undrar bara vad maken skulle säga om jag fick hem en sådan, hihi.

Kram Anne

Lycklig fru sa...

Kul med en ko-tavla :)
Mina föräldrar har säkert såna kvar i sin ladugård. Dom har inga djur där längre, så man skulle kanske sno med sig en sån hem.