tisdag 3 mars 2009

Gordon + Kattis



Övre bilden med tillstånd från TV4: Foto: Caroline Roosmark/TV4.
Nedre bilden med tillstånd från TV3: Credits: Optomen Television.

Att jag gärna slår mig ner i soffan framför teven bör ni nog ha kommit underfund med för länge sen ;-) Det är ett av mina sätt att varva ner. Och jag har tidigare tipsat om Gordon Ramsays program vilket jag gör idag också.

På TV3 ikväll kl 22 sänds Gordon Ramsay's Cookalong Live som innebär att han ska lära det brittiska folket att laga mat. På 60 minuter ska han med några tvtittare vid sin sida laga en trerätters middag. Får se om han svär lika mycket som vanligt ;-)

Ikväll är Kattis Ahlström (götebosska från början faktiskt) tillbaka i tvrutan till min glädje, gillar henne skarpt och har saknat hennes program sedan hon lämnade tv för Ica-kurien. Hennes talkshow Kattis & Company sänds på TV4+ kl 20 och kommer bland annat att ta upp känslor, relationer och drömmar med svenska och internationella personligheter. I första avsnittet ser vi Michael Nyqvist, Erik Hörstadius, psykologen Anna Kranz och zoologen Sverre Sjölander.

Missa inte heller kanal 5:s seriestarter ikväll - Desperate housewifes kl 21 och Brothers and sisters kl 22.25.

Missa inte tävlingarna - tävla om termos från Russinnet här, kökshanddukar från A+I här samt teer från Tefrossa här.

For translation, please see top of the blog.

16 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Tänk den som hade tid att se alla de där programmen som du tipsar om, gillar desprete housewifes men missar det jämt.
Kram Anna

Skatan sa...

Åhå, jag behöver inte läsa tvtablån längre när jag har stiftat bekantskap med ig ;-) DU väljer ut, och jag kikar när jag kan... I kväll blir det att spela in sent på 5:an. Jag gillar den serien!

Ha en fin dag.

/Anna

Ingela la la sa...

Åh, jag gillar Gordon! Det kanske jag ska försöka se.. tack för tipset!
Ha en bra dag!
Kram Ingela

Sofie sa...

Fick många tips där på program att kolla in :) Gillar Kattis så hennes talkshow ska jag spana in. Tack för tipsen! Kram, Sofie

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Imorgon är det Leila..det ska jag inte missa.
Kram Lotta

Guldkant På Livet sa...

Kattis, den tjejen blir bara vackrare med åren... tack för programtips.

Ser du har Monica Johanssons snygga keramik fr Gustavsberg i din butik, de är verkligen fina de där lyktorna! Mari.

Kom o kolla! sa...

Vem ska vinna mobilen???

Hemmalycka sa...

Halloj,
Jag e oxå Tv-maaan. Mycket serier att hålla reda på blir det :).
Tjingeling
Åsa

Marie//Tekla Maräng sa...

Kattis, de är en mysig tjej med glimten och värmen både i ögat och hjärtat.
Ha det gott Marie:)

Tulipa sa...

Perfekt, jag som är slarvig med att läsa TV-tidningen kan få bästa tablån här!

Kram!

In my house sa...

Hej hej..... lite sent, men jag har tyvärr inga K-tavlor kvar, men är ständigt på jakt,,, då hojjtar jag till =)

Kram j

Krabat sa...

Hei, synd at jeg ikke har tilgang til alle dine kanaler her i Norge. Men jeg deler din glede over stadig å ha noe å glede seg til på TV, selv om jeg nok ser mest på DVD, gjerne lange serier som jeg og mannen min kan holde på med i flere måneder. Vi er akkurat ferdig med fem sesonger av 'Upstairs and downstairs'. Håper alt er bra med deg!

Mitt og Mine sa...

Takk for hilsen hos meg!! :)

Ha en fin TV kveld!
Det blir en del TV titting om kveldene her og... og i dag er det Desperate Housewives på skjermen i Norge også!
Brothers and Sisters er også en av mine favoritter, men den er på i morgen! :)

Sabina sa...

Det är skönt att koppla av framför tv:n och speciellt matprogram är ju lärorika om man snappar upp nåt nytt recept.
Han är rätt häftig Gordon!
Kram S.

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Jag gillar också Gordon. Men i kväll har jag suttit framför datorn och kikat runt i bloggvärlden. I morgon bänkar jag mig, greys anatomy är en TV-höjdpunkt.

kram
L

Stjärnor & Champagne sa...

Håller med...Till tv:n kan man koppla av och bara i princip "glo".

Kram Anne