söndag 8 mars 2009

Fy för matförgiftning




Bilder: Mia

Huu, det är en blek och darrig Mia som efter kvällens pirog (ni vet, de där man hittar i frysdiskarna) fått spendera ett bra tag i badrummet.. Har aldrig råkat ut för en sådan matförgiftning förr när man kraftigt illamående och svimfärdig greppar tag i det som närmast finns till hands och får angöra toaletten snarast möjligt. Så medan de flesta av er sussar försöker jag värma mig under makens tjocka kofta, jag som sällan fryser huttrar och sitter och tycker synd om mig själv ;-) Får se om jag måste vara uppe ett tag till eller om även jag kan få några timmars sömn.


Doften av de söta hyacinterna bredvid datorn pallar jag inte riktigt just nu men annars närmast dyrkar jag deras doft och är glad över möjligheten att kunna köpa dem även under våren. Inte bara i rabatten alltså utan även inomhus, härligt!


Missa inte tävlingarna - tävla om termos från Russinnet här, kökshanddukar från A+I här samt teer från Tefrossa här.

For translation, see top of the blog.

29 kommentarer:

mammigranten sa...

Åh stackare!
Men jag är vaken och ägnar en tanke på dig ivf. Hoppas dock på att du sover nu!
Krya på dig!
Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Stackare där...krya på sig!

HA´en bra söndag!
MiaMaria

linruz sa...

Hoppas att du mår bätre nu och sover sött!!
Kramar

T H E R R E fotoblogg sa...

Lät INTE ut kul! Hur mår du idag? Lät ut läskigt!

Jag själv verkar ha virus på balansnerven så jag har mått illa i tre dagar o varit yr i fem, men det blir bättre o bättre för varje dag, ska försöka gå ut och gå idag, men man är ju så rädd när man inte har nåt att hålla i sig i :/

organic-lizzi sa...

Huff,så ille!!
Skulle da ikke behøve å bli syk når man kjøper mat..
Håper du er bedre nå så du får en deilig dag..
Stoor klem fra Randi

Bygatan sa...

Men usch va jobbigt!

Krya på dig, hoppas du mår bättre under dagen!

kram Lena

C De-sign sa...

Oj, så jobbigt...det är ju så "onödigt" tycker man...hoppas att du frisknar till snabbt! Jag har en utlottning inne hos mig, välkommen in! Kram fr C

Hilde sa...

Men stackars deg. Krya på deg Mia!
Kram Hilde

Jenny sa...

Usch, matförgiftning är inte kul, det har jag oxå råkat ut för en gång:(

Krya på dig!!

Kram Jenny

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch, stackarn. Hoppas du känner dig bättre...!
Idag får du hålla dig inne och ta det lugnt, titta på snöflingorna...
Här i K-älv snöar det för fullt just nu... Snälla vår, kom nu!

Kram Marie

Pia sa...

Stakkels dig:-(
Herhjemme ligger mannen og min lille dotter med kreksjuka - krydser fingre for at jeg går fri....

Kram Pia

Lottaspace sa...

Usch vad tråkigt.. stackare.. Hoppas du blir bra snart!

Kram,Lotta

Fröken Fräken sa...

Usch och fy, stackars dig! Eftersom jag just haft vinterkräksjukan så vet jag hur det känns.. hoppas att du snart mår bättre!!

Ingela la la sa...

Stackars dig! Jag hoppas ni hann ha kalaset och mumsa på allt gott du hade bakat!
Krya på dig.
Kram Ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Det var inte kul. Hoppas att du piggnar i snart. Är ju hellre rejält förkyld än får magsjuka/matförgiftning. Nu var det väldigt många år sedan jag fick matförgiftning och jag längtar inte.

Ha en bra vecka och krya på dig!
Kram Ullis

Hwita Villan sa...

Men vad tråkigt! Din stackare. Nää jag tror det var typ 100 år sedan som jag drabbades, men jag lider riktigt med dig. Det är ju bland det värsta som finns. Krya på dig ordentlgit Mia.

Stor kram M

Lycklig fru sa...

Usch då. Stackars dig. Hoppas du kryar på dig snart.

Emilie sa...

Fy vad tråkigt! Hoppas att du mår bättre nu.

Krya på dig!
Kram Em

Signe 1 sa...

WOW vilka fina kort!! Är galen i blommor!;-). Krya på dig! Kram Sofia

vitavillan sa...

Usch!!!!
Vet precis hur det känns. Vanlig magsjuka, okej det är hemskt....
Men matförgiftning är sju resor värre.
Krya på dig!

Belin sa...

Så hyggelig at vil være med i konkurranse hos meg! Og ønsker deg god bedring. Matforgiftning er vondt! Uff!

Kjempe fin blogg du har!

Linda :-)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men gud vad hemskt..starkas dig. Inte ska man behöva bli sjuk av en pirog. Här har vi haft kalas och håller på att plocka undan.
Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas du fick sova efter den där hemska *attacken*. Ja matförgiftningar är äckliga.
Krya på dig Marie:)

Verra sa...

Ojj det låter inget vidare... =(
Tänkte höra...Var har du fått tag på den söta blomsterpinnen på bilden? =)
Krya på dig! // Verra

Villa Hemmet sa...

Usch, stackars :-(
Själv är vi inne på andra omgången kräks... inte heller så kul. Nu får det vara nog - nu är det vår och frisk luft som gäller!!

kram på dig

jagochmitthem sa...

Det låter inte kul alls med matförgiftning. Hoppas du är bra nu.
Fina hyacinter du har.

Kram Annette

Myownhome sa...

Usch för matförgiftning. Men det var i alla fall fina biler du visade! :)

//Johanna

Lina sa...

Åhh va mysigt blogg du har, älskar inredningsbloggar, din var riktigt fin. :)
Kika gärna in hos mig.
Ha en bra dag.

Kalasgott sa...

Oh vilka härligt vackra bilder!