onsdag 4 mars 2009

En liten blomma



Keramikkronorna för värmeljus från keramiker Monica Johansson funkar ju faktiskt till annat också.. Jag köpte några stycken till mig själv eftersom jag suktat efter dessa länge. Resterande finns på Ellis Corner minus de ex som redan är sålda förstås ;-)

En liten kalanchoe passar perfekt men funkar ju med vårlökar eller hyacinter också till exempel. Jag köpte rosa hyacinter på Ikea för några dagar sedan! Men kalanchoen fick bli vit, favvofärgen förstås.. :-D
Gillar dessutom när saker kan användas till flera ändamål, kronan går ju faktiskt att lägga smått i också, gem, flingsalt, russin till glöggen i jul, örhängena som du tar av dig innan du går till sängs, ja, det är bara fantasin som sätter stopp.



Muggen eller glaset hittar ni också i butiken och är också en sådan fiffig sak - använd den till ursprungsändamålet och drick kaffe eller annan dryck, använd den som pennställ, kruka till småblommor alternativt sätt grissini i den i till festen. Ja, ni hör ju, listan kan göras lång.. Visst är det smart att använda saker till olika områden?

Missa inte tävlingarna - tävla om termos från Russinnet här, kökshanddukar från A+I här samt teer från Tefrossa här.

For translation, see top of the blog.

30 kommentarer:

Karin A sa...

Så fint! Jag gillar de där värmeljusstakarna jättemycket och kul med saker som kan användas till mycket.

Kram Karin

Sjabbig men chic sa...

Verkligen jättesöta!

kram Lisa

Mitt og Mine sa...

Flotte saker! De keramikk kronene er såå søte:)

Petra sa...

Tack rara du för din omtanke!
Här har man ju missat mycket, har legat i flunsan i två omgångar, haha... Jaa, bacillerna har haft kul i alla fall! Blev både hungrig och törstig efter all läsning, fniss... Åh, om det ändå vore sommar - en bänk i det gröna med en kall cider och en god väninna att sitta och småfnissa med! Tur med årstider ändå, alla har ju sin charm - och man får en chans till att längta!
Sköt om dig!
Stor kram
Petra

Marie//Tekla Maräng sa...

Gillar också att använda sakerna till lite olika saker och inte till det ursprungligen är tänkt.
Ha det gott Marie:)

Hemmalycka sa...

Verkligen smart med fler användningsområden och det är ju så kul när man får sådana braiga idéer.
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej!
De där keramikkronorna är såå fina!
Har kikat på dem själv ett bra tag:)
Vad fint det blev med en blomma i:)
Kommer säkert en beställning från mig snart, hihi!

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Riktigt jättesöta:)
kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh de där keramikkronorna är så underbara!!

Stina sa...

Jättefint Mia!
Kram

Vardagstugg sa...

vilka söta!

Annelie

Designe sa...

Åh, jag älskar de där vita kronorna..vill ha! Har oxå tänkt på att de kan va väldigt fina att ha blommor i!..gillar även Västergårdens keramik, superfina!
Det är bra med saker som har flera användningsområden!
Ha en fin vecka! Kram :)

Sjöboden sa...

Smart! Så mycket man kan använda till så mycket!

Kram C

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Du har så mycket fint Mia..men här är det köpstopp för ett tag framöver.
Kram Lotta

Siram sa...

De var jättefina!

storeflittig sa...

hei hei! for en herlig blomst - syns du tar bedre og bedre bilder!

her går det mye i nib-jobbing (norske interiørblogger) så er desv litt sjeldent på bloggerunde. ser jeg har masse å kose meg med nedover!

magen min vokser - nå er det ikke lenge igjen, hurra!

håper alt står bra til hos deg!!!

du inspirerer stadig, herlig herlig!!

Fröken Fräken sa...

O ja, de där kronorna är underbara. Nästan mest gillar jag den där mjölkiga glasyren, den skulle finnas som vanlig färg!

Krydda Livet sa...

Vilken fin liten kruka :)
Jag fick tips från Ingela la la om att du hade koll på vilka butiker man ska besöka i Göteborg. Kanske du vill dela med dig av dessa till mig :) Jag ska nämligen dit i helgen och undrar vilka butiker jag absolut inte får missa??

Kram Josefin

Anettes hus sa...

Kjempe-søte krukker!!

Klem Anette:)

EN INREDOHOLIC sa...

De är ju så fina! Är så glad för min! Hoppar in här för att önska dig en trevlig och skön helg.Kram kram Jannice

Therese sa...

Dessa och så mycket annat i er butik är så vackert. Du ska verkligen vara stolt över ert sortiment/utbud - hoppas det går riktigt, tiktigt bra för dig och din man nu när ni satsar, det är så kul när folk med talang även vågar att omsätta dem så som ni gjort! Kul!

Och jag har lovat mig själv att jag ska få shoppa loss lite inne på EC när jag klarat av första veckan på mitt nya jobb i april - bättre sporre kan man knappast få! :-)

Trevlig helg!

Kram,
Therese - Lurans blogg

Gnistrande snö sa...

Jättefint du visar!
Några sådana kronor finns på önskelistan :-)

Kram
Katarina

Lena Kristina sa...

Hej1

Nu råkade jag skriva en kommentar till dig på min egen sida. Kika gärna in påmitt senaste inlägg som du just kommenterade och se om det jag skrivit kan stämma

Kram Lena

Fransk inredning sa...

Mycket trevligt att läsa om här på din blogg! jag gillar Leila jättemycket!Keramiken är verkligen vacker.. Kraam susanne

Bygatan sa...

Vilken söt idé! Jag äger en sån jag med, men skulle ju vilja ha flera förstås;-)

Ha en skön helg!

Kram Lena

Ingela la la sa...

Dom är jättefina!
Passar på att önska en trevlig helg!
Kram Ingela

Nettan sa...

Fina grejor! Å ja det är ju bara fantasin som sättern gränser!!
Ha en mysig helg!
Kram Nettan

Jenny sa...

Dom är verkligen fina, dom ljusstakarna. Det får bli ett par nästa månad. Den här har jag shoping-stopp=) Ha en skön helg! kram Jenny

Anonym sa...

Jättefina saker! Jag måste nog ta mig en närmare titt där igen :) Ha en toppenbra helg! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Inredning, kaos och tistlar! sa...

Vilken mysig blog du har! Finns hur mycket som heldst att apana på!

Hälsningar Sanna