torsdag 12 mars 2009

Dukning efter säsong





Bilder: Mia

Jag har fått äran och förfrågan om att recensera vissa böcker och självklart tackade jag ja. Första boken är Dukning efter säsong av Catharina Lindeberg-Bernardsson och ljuvliga bilder av Roland Persson. Ska jag vara ärlig så brukar jag inte titta i böcker med dukning men förstår att jag missat nåt. För även om dessa dukningar är lite utöver det vanliga så är det helt klart en inspirationskälla. Varför ska man inte kunna duka till fest mitt i vardagen? Eller göra festen lite festligare? Att dessutom kunna använda saker från naturen och kylskåpet är ju en fördel, naturligt är vackert och ätbart är praktiskt!
Ekologisk dukning med sättpotatis i låda, fågelbo på säckväv omringat av hängbjörk och påskliljor till påsk, fira försommaren med liljekonvalj och krysantemum och julbordet dekoreras med röda amaryllis, grönmossa, röda äpplen, kanel och kottar. Dukning efter säsong utkommer nu i mars genom Ica bokförlag.

Pågående tävlingar: tävla om om en termos från Russinnet här, en ring från Dreams of pearls här, en luffarslöjdsskylt "love" från Karin Andersson här och en ljuslykta från Erika Tubbin här.

For translation, see top of the blog.

19 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Det är kul att duka fint till sina gäster det är bara fantasin som sätter gränser.
Ha en bra dag.
Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Vad kul att du skall recensera...Jag önskar att jag hade lite mer intresse i dukning för man kan ju använda hur mycket som helst.

Kram Anne

Sjabbig men chic sa...

Det är roligt att duka fint men helt klart så kan man behöva lite inspiration.

Kram Lisa

Hannis sa...

Visst är det väl så att man skulle kunna duka fint även till vardags.
Varför gör man inte det?
Borde ju njuta varje dag=))

Kul med böcker där man kan hämta inspiration!

Kram Hannis

Marit`s vita skrin sa...

Men vilken fin ny banner du har gjort. Jag kan inte alls med sånt på datorn. Måste ha hjälp till det.

Såg att du hittat en "syster", jag ska gå in och kika snart. Ska bara titta klart hos dig först;)

Kram på dig Mia.

Marit

Pockethexan sa...

Jag tycker det är så kul med tävlingar och så har du en så mysig pysslig sida att jag vill lägga till dig hos mig (är redan med i en tävl) och om du behöver några pockettips så vet du var du ska leta!
Ha en bra dag!

Kramis från Hexan själv

Inredning, kaos och tistlar! sa...

Tappade bort alla mina blogg vänner i veckan! Hur nu det gick till?!:/
Iallafall så hade jag lagt till dig med en annan blogg tror jag...
Glad att jag hittade dig igen!
kram sanna

Inredning, kaos och tistlar! sa...

Tappade bort alla mina blogg vänner i veckan! Hur nu det gick till?!:/
Iallafall så hade jag lagt till dig med en annan blogg tror jag...
Glad att jag hittade dig igen!
kram sanna

annashusidingtuna sa...

Den boken måste jag kolla in!
Kram Anna

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

vilken kul uppgift..passar dig.
Kram Lotta

Vit Romantik sa...

Så kul att du tittade in hos mig och lämnade ett litet spår det gör en så glad!! Nu ska jag kika in i Ellis corner, spännande!!
kram Johanna Vit Romantik

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Hihi mitt inlägg handlar också bla o den här boken :)
De var jättehärlig, otroligt fina bilder tycker jag.

Kram
Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ut att vara många fina bilder i den boken. Kul med inspiration.

Kramar Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Mmm den där boken verkar vara någonting alldeles speciellt som jag inte får missa! Jag älskar sådana inspirationsböcker! Och så är de så vackra.

Kul att du får recensera! Får du ett ex av boken då eller? Det får du ju självklart. Schysst! :)

Kram Jenny

Sjöboden sa...

Kan alltid behövas lite tips!

kram kram

Fröken Fräken sa...

Jag är ju inte heller så mycket för dukning, kanske för att vi inte heller är så mycket för att hålla på med avancerad matlagning...

Det visste jag ju att du hade excellent smak, som gillar Lotta!
För visst är Lotta härlig! Antingen blir hon utelåst på en museibalkong eller så smaskr hon körsbär på torpet, eller så åker hon och Gigi till Köpenhamn och hjälper till med att hitta ett försvunnet frimärke. Mitt liv känns ganska händelselöst i jämförelse...

Gnistrande snö sa...

Så spännande att få recensera böcker!
Det är så kul att få duka fint :-)

Jättefina bilder i loggan.

Kram
Katarina

Ljuvligt Hemma sa...

Ser ut att vara en underbar bok... vill haaaaa :)

Designtjejen sa...

Känns som en bok som skulle passa mig som handen i handsken :-)