onsdag 25 februari 2009

Svartvitt för själen.. - sovrum del 2





Bilder: Mia

När vi köpte vår säng för sisådär 6-7 år sen var jag fortfarande i min blåa period och därför blev sängen blåvitrandig. Nu låter det som att maken inte hade nåt att säga till om men tro mig, det kommer inte in nåt här som han inte gillar ;) I så fall får jag köra operation övertalning och det kan ta ett tag.. :D

Blåvitt i all sin ära men tröttnar man så tröttnar man. Och dessutom var det lite svårmatchat. Vitt och blått, blått och vitt. Och så caffe lattefärgade väggar dessutom. Hur det såg ut tidigare ser du här och här. Lättare att matcha med en neutral färg helt klart, vitt förstås! Så med presentkort i högsta hugg blev det lite vitt tyg från Ikea som raskt ersatte det randiga. Och en sängkappa från Ellos ersatte den randiga. En quilt för att förstärka det lite diskreta svartvita temat som du kan shoppa på Me and my home. Vi har två, en på soffryggen dessutom. Fyndade örngott på Ica Maxi nyligen för 10 kr styck, flera stycken - jättesköna, särskilt de vita som ger lite hotellfeeling. Budgetomstyling!

Men visst, skulle vi vilja nån gång byta till blåvitrandigt och murrigt USA-tema så ligger dessa textilier i säkert förvar. Just nu känns det väldigt skönt såhär..

Ljuslyktorna vanns av Anna och askarna av Eva, Zarah och Terese. Slumpen gör vilken storlek på askarna ni får. Grattis! Stort tack till Anskus kammare och Me and my home som sponsrat!

Tävla här om kökshanddukar från A&I design samt här om te från Tefrossa.

For translation, please see top of the blog.

31 kommentarer:

Njut i din trädgård sa...

Vad häftigt med en skrivare i hemmet som fixar canvas!!! Det måste jag kolla upp...

Ha en bra dag!
ps jag tänkte köpa en inredningstidning och bläddra i idag, men jag känner mig tillfreds med dina inlägg. Man tackar!

Stina sa...

Så fräscht och fint Mia!
Kram

Angel.Pearls sa...

Grattis till min namne Eva, och de andra lyckliga vinnarna! Fortsatt fin vecka//Eva

Desiree sa...

Va fint sovrum =o) Mycket finare än det ni hade innan...

Heaven and Earth sa...

Stort grattis still vinnarna!
Å tack för att du hade tävling!
Så´nt e kul!

Fint i ditt sovrum!!

Kram! Iréne

Wilda Stenlyckan sa...

Hej Mia!
Så fint du har det i sovrummet! Det ser verkligen svalt och härligt ut!
Ha en fin dag!
Kram Sara

Sivs hus sa...

Hei, Så herlig soverom og den flotte utsikten. Klem Siv

Fröken Eko sa...

Grattis till vinnarna och tack för tävlingen :)

/F

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Man blir ofta lite trött på sina saker och vill byta..jag är inne på den lantliga stilen nu.
Kram Lotta

Inredningsgalen sa...

Svart/vitt är det som gäller för mig. Köpte såååå snygga svart/vita sängkläder ifrån H&M, längtar tills det är dags att renbädda!

Stjärnor & Champagne sa...

Ursnyggt, tänk vad man kan trolla för en billig peng...

Kram Anne

Sofie sa...

Vad fint det blev! Det blåvitrandiga var också snyggt, men som du säger, vitt är ju självklart enklare att matcha till. Kram, Sofie

Hannis sa...

Blev så fint!
Och quilten är ju en dröm!!

Kram Hannis

Tulipa sa...

Så snyggt och fräscht!

Kram mariette

ALEGNI sa...

så vackert det blev i sovrummet. fast jag gillade det som det var också!
kram
ingela

PiaMaria sa...

Dina bilder kommer jag så gärna till om och om igen, de är så vackra och inspirerande! Kram Pia

StrandviksVillan sa...

Helt underbart vackert! Så rent och enkelt...

Fast jag gillar också stilen i inlägget 30 okt, så skulle jag vilja inreda äldre sonens rum!

Tack för hälsningen hos mig, blev så glad!!

anna sa...

Gud va fint!

Marit`s vita skrin sa...

Jätte fint sovrum.
Jag tycker era fönster i lägenheten ser så fina ut.

Jag har oxå funderat på att köpa sängkappa från ellos. Är ni nöjda med eran?

Kram

MamaGrynet sa...

Jättefin och fräscht sovrum. Vi eller rättare sagt jag, skulle också behöva fixa lite i vårt sovrum. Dock innebär lite; ny säng, nua sängbord, nya lampor, nya sängkläder, väggord och "lite" till. ;-)

Grattis till alla vinnarna!

Må gott!
Kram
Jessica

annashusidingtuna sa...

Så fin er omstyling blev!
Kram Anna

Nettan sa...

Så himla fräsht, fint å inbjudande! Gillar när sovrummet ä så där lite lungt, inte för mycket färger å inte för mycket prylar! Nice!!
Kram Nettan

Anneli sa...

Jättefint - riktigt fräscht!!
Kram

livetpåfyran sa...

Va fint det ser ut och vilken utsikt ni verkar ha!

Fräscht och fint!

Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken av dina små mjölkkannor rekom. du??

Kram anne

Karin sa...

Hej!

Vilka fina tips, och så fint det blev i ert sovrum. Pläden har jag också tittar på.

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramar
Karin

Stjärnor & Champagne sa...

ha...Gillar båda. Men pip är ju praktiskt...Jag beställer imorgon.
Natti natti Kram Anne

Jenny sa...

Hej! Vad fint ni har det i sovrummet, verkligen classy:)
Åh ser att ni har den där quilten från Me and my home!! Den vill jag oxå ha:)

Kram Jenny

Bygatan sa...

Det blev jättesnyggt!
Alltid bra med budgetrenovering:-)

Den randiga qvilten passar in överallt.

Ha det bra, kram Lena

Gnistrande snö sa...

Åh så snygga bilder, vilket härligt sovrum!
Så himla fint med de där svartvita fotografierna på hyllan.

Ha det så gott!

Kramar
Katarina

ANNAANNA sa...

Åhh.. mycket nöjd är jag över vinsten *smiles* och tackar så väldans mycket

Jag mailar dej i morgon så du får min adress.