fredag 20 februari 2009

Sätt igång nu skynda ila..





Något jag unnat mig är sopkvast och skyffeln från Iris hantverk som finns i butiken. Har suuuuktat efter den länge och till slut så blev den min! Det var inte lätt att välja färg - det finns grå, svart och vit (den sistnämnda går lite åt det cremefärgade hållet) men föll för den svarta..

När jag stökar i köket hamnar det alltid nåt på golvet och jag har ingen lust att dra fram dammsugaren för lite mjöl eller brödsmulor - nej, då tar jag hellre två svep med borsten och skyffel, swoop swoop så är det färdigstädat!

Trevlig helg bloggvänner!


Tävla om ljuslyktor från Anskus kammare här och vackra askar från Me and my home här.

For translation, please see top of the blog.

28 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Trevlig helg vännen!

Och du... TACK för dina alltid så goa ord inne hos mig, jag blir verkligen jätteglad!!!

Kram Jes ♥

Vitbalansen - Helena sa...

Det var ett jättesnyggt set! Jag har ett liknande som jag köpte 1989 - det är inte så fräscht längre, kan jag berätta :-))).

Ha en bra helg!

Kram från Helena

Ingela la la sa...

den var verkligen jättesnygg!
Tack för igår! Jättetrevligt.
Ha en bra dag!
Kram Ingela

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jättesnyggt! det där skulle verkligenvara något för oss. Perfekt att sopa upp under bordet efter frukosten tex.....
Ha en bra helg!
Kram!

Inredningsgalen sa...

Super snygg, skulle vilja ha en sådan bara för att den är fin att titta på. Tyvärr inte så praktisk då man har hund. Får nöja mig med min snygga damsugare istället!
Ha det gott!

rosenskära sa...

De är så fina, jag gillar mitt sopset jättemycket, fast nu används det inte lika mycket sedan jag fick hem min fantastiska Ergo rapido! Det är så sant som det är sagt att vardagssysslorna behöver ett skönhetslyft!

Kram/Lena

Njut i din trädgård sa...

ursnygg - jag såg den när jag var inne och skulle shoppa på Ellis -

Varför jag inte köpte något???
Jo, helknäppt, jag slår nästan aldrig till i webbutiker. Varföööör! Det är ju så smidigt!

Jag klickar på varan, går till kassan, tar tom fram kortet ibland.. och så nä. Det är liksom en slags rädsla tror jag.

Jag vill verkligen köpa den där borsten! Den skulle utan tveka hänga med i vagnen på ICa Kvantum.

Böckerna som jag skrev om i ett inlägg att jag skulle köpa - fortfarande inte gjort!
Odlingslådan som jag verkligen behöver (i ett annat inlägg) avslutade aldrig affären.

Ja så nu vet du hur konstig jag är!
Nu ska jag gå in på Ellis igen. :)

annashusidingtuna sa...

Tycker som du att det känns mycket lättare att sopa upp smulorna och så mycket lättare det måste gå när man har ett så fint set.
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Vit poesi sa...

Är väldigt sugen på en sådan kvast jag med!!
kram M

Skatan sa...

Snyggt och praktiskt. Inte illa :)

Klart du skulle ha dig en snygg kvast...

Trevlig helg!

/Anna

Marie//Tekla Maräng sa...

Snyggt städset, håller med dig jag dräller också i köket och då här ett sådant se guldvärt.
Trevlig helg:)

vitavillan sa...

Åh vilket fint sopset, kan tänka mig att städningen går som en dans!

Jenny sa...

Hej! Vilket fint set, iris Hantverk gör så vackra bruksföremål:)

Ha en trevlig helg!
kram Jenny

Naija sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Naija sa...

en sopkvast är alltid redo :)trevlig helg vännen

mitt skärgårdsliv sa...

Så snygg, en sån kunde man ha. Den är ju så fin så det gör ju inget om den lämnar att stå framme ett tag ;) Trevlig helg!

Sjabbig men chic sa...

Askungen!!
Ja, det var ju en fin sop. Vi får väl se när och om jag faller för någon sop någon gång.;)

Kram Lisa

Hemmalycka sa...

Snabbt och enkelt ska det vara!
Hoppas du får en trevlig helg.
Kram Åsa

Eikkala sa...

Själv har jag suktat efter en minidammsugare (kallas de så?) Men en sopborste vore faktiskt finare.. Håller med att det är jobbigt att behöva dra fram dammsugaren jämt... kram sari

Lilla huset på prärien sa...

Den är verkligen suuuuperfint! Jag har kollat på dem flera gånger men ännu har det inte blivit något för min del... men suktar. :)

Kram Jenny

livetpåfyran sa...

Jättesnygg! Här hemma sopar vi med sopset flera ggr i veckan efter både djur och människor. Min fungerar bra men är INTE snygg...hmm får nog köpa ngt snyggare(den står inte framme iaf:)

Kraaam Pia

s y s t e r - r u f f a sa...

hej och grattis till er superfina webbutik!! Verkligen!
Är så sugen på sopborsten :)
Skön helg!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Den är super snygg Mia..och du kan såklart låna hem för att fota:-)..och använda lite..det är väl halva nöjet med att vara egen företagre.
Kram Lotta

Hilde sa...

Hei, nei jeg har ikke fått noe fra EC. Skal jeg maila til mailadressen du har i butiken, så kan du kolla om du har rätt adress?

Stjärnor & Champagne sa...

Den är sååå snygg, kanske något för landet....Kan tänka mig att det är svårt att hålla fingrarna i styr.

Kram Anne

In my house sa...

Ååååååå den är såååå fiiiiin. Jag går oxå och suktar efter den,,, provsopar några gånger med den i butiken,,, låtsas att den är min 0)


- Den är ju rätt så dyr!! men såååå Snyyyyygggg..

Lyllos
Kram j

Malla sa...

Vilken snygging. Här har jag en alldeles levande sopskyffel..vovven!
Han är snabb som en liten råtta att få tag i allt som ramlar ner, fast lökskalet lämnar alltid av nån konstig anledning!
Kanske borde investera, eller vad tror du?=)

KRam

Och du, vad fiiin Ellis Corner är. Så kul så snyggt och du är såååå duktig!!!

Cattis sa...

Åhh va snygg den va.... Vill ha.. ;) Får sukta lite på den till men kanske en vacker dag den står hos mig!!

Kram Cattis