fredag 6 februari 2009

Lökdags



Bilder: Mia

Är det vinter ska det vara snö. Inte blask och slask utan knarr under stövlarna. Det där hoppet om s n ö som jag tjatat om hela vintern tappade fart och när jag väl har börjat se fram emot våren istället kom den! Snön alltså. Det kom ett litet lager puder för några dagar sen som försvann i ett nafs igen naturligtvis. Och nu har det snöat igen, får se hur länge det varar denna gång.



Bilder: Mia

Nu ryker vinterns grankvistar snart ut i alla fall och in istället med lite krokus och lite kvistar i hopp att de ska slå ut lite gröna blad. Och förresten - svärmor och mamma - får jag lov att tigga syrén- eller plommonkvistar nästa gång vi ses? Pliiiis..


Och till min hemliga vän i Vita Gåvor - varsågod.. Lite kryptiskt för er andra kanske men ni förstår säkert om ni kikar här.

1. Vilken färg har du i ditt kök? Vitt och blågrått. 2. Beskriv ditt kök. Vitt gammalt klaffbord, gråvita gamla Leksandsstolar, blågråa luckor, vit pärlspontshylla (typ), detaljer i creme. 3. Beskriv ditt drömkök. Vit pärlspont, cremefärgad smeg, vit kökssoffa med fuskfårskinn, vitt trägolv, detaljer i zink, mårbackapelargoner. 4. Vad är din favoritaktivitet att göra i köket? Baka! 5. Nämn nåt du saknar i ditt kök. Mer skåp och arbetsyta. 6. Bakar du och lagar mat mycket? Jovars. 7. Vad tycker du inte om i ditt kök/vad skulle du vilja ändra? Detaljerna i ek skulle jag vilja måla och luckorna skulle jag vilja ha vita. Och vidare se drömköket ;-) 8. Vad älskar du med ditt kök? Älskar bordet + stolarna. 9. Värsta köksaktivitet? Göra rent ugnen.. 10. Kaffe eller te? Te men kaffe till fika. 11. Choklad eller vanilj? Choklad. 12. Laga mat eller äta? Äta. 13. Matsal eller köksbord? Köksbord i dagsläget men skulle gärna vilja ha matsal.

Bilder på mitt kök finner du under fliken kök här på bloggen.


Tävla om ett halsband från Zann här och en prylficka från Villes veranda här.

For translation, please see top of the blog.

23 kommentarer:

linruz sa...

Ja jag igillar snö men nu känns det lite sent...vill ha vår och fågelkvitter nu.
Kram kram

ALEGNI sa...

jag skulle gärna se att vi hade snöfria vintrar, men det får jag nog bara drömma om...
nu har vi mer snö än tidigare i vinter :(
jag vill också ha vår!
kram
ingela

Hemmalycka sa...

Håller med,ska det vara så här milt kan det lika gärna bli vår lite tidigare :)
Kram Åsa

Stämningsfullt sa...

Hej!
Här snöar det för fullt idag. Men ärligt talat så är jag så himla trött på det nu! Jag vill ha vår och sol, halkfria vägar....
Ha en bra dag.
Kram!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Om jag kunde skulle jag skicka dig en hel fång av kvistar. Jag har många inne nu, men de verkar inte vilja slå ut.
Kram Lotta

Sjabbig men chic sa...

Visst blir det konstigt när man väntar vår och så kommer det snö? Här brukar det inträffa i slutet av april så än är det lugnt.

Kram Lisa

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Här snöar det också och det är så vitt och fint och härligt :)

Vilka söta små krukor, hittade just några liknande igår och de passer superbra till persilja och basilika :)

Ska bli jättespännande att titta in i Ellis Corner, hoppas att allt strul löser sig!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Lilith sa...

Här har det snöat en hel del både under nattten och idag, så om du vill kan jag skicka över lite mer snö till er! ;)
Fina bilder! Visst börjar man så småningom längta till våren... Härligt när man får börja odla igen! Syrenkvistar, du sa det... Såna måste jag ta in! Tack för tipset!
Ha en riktigt skön helg och njut av snön så länge den varar!

Karin A sa...

Hoppas det löser sig med domäntrubblen! Så härligt det är med lökväxter.

Kram Karin

Fröken Fräken sa...

Här har det snöat som sjutton de senaste dagarna, så jag tror att mina krokusar blev vettskrämda och låter bli att slå ut i blom....

Hoppas att du har en härlig helg och att butiksöppningen går som en dans!!

Nettan sa...

Samma här, snö å slask omvartannat! Så himla tröttsamt!! ..längtar till April!
Ha en mysig helg!
Kram Nettan

Enkelheten sa...

Ja snö har vi fått här också. Jag som vill ha vår nu. Eller iallafall snart!
Ja vita gåvor... Ser fram emot paket. Tänkte ta en sväng och kolla vad jag ska köpa till min vän...

Ha de gott i helgen!

//Cissi

Hannis sa...

Japp!Här har det då snöat hela dagen.
Blötsnö!Så nu är det slask som gäller...

Vackra bilder hos dig i dag
Kram Hannis

Ingela la la sa...

Tack! Vi kommer gärna på en fika när vi mår lite bättre. Vilket väder det var här hemma då.. tur att vi är sjuka och inte behöver gå ut. Nu har jag fått ha min efterlängtade vinter så nu får det gärna bli vår.
Jag läste att ni har haft lite strul men Ellis, jag hoppas det har löst sig och att allt är ok inför söndagen!

Kram

Betongänglar sa...

Fina bilder du visar - vill inte ha någon snö alls - får vara över nu - vill ha vår..
fast får nog vänta lite till...
Kram/Annelie

Huset på kullen sa...

Ja, usch vilket tråkigt väder, jag vill bara ha vår. Nu vill jag inte ha mer snö och slask.

Ha en bra helg! Kram Linda

tildaoinredning sa...

Vi har tusen att både ha möjlighet till köksbord och matsalsbord då vi har en matsal i nya lägenheten :)

vårt lilla hus sa...

Ser också fram emot våren nu... även fast jag ääälskar vindern (är man från norrland så är man *fniss*)
Ha en mysgi helg
Kramar Helena

Mitt Nya Vita Hem sa...

Här har det snöat i flera dagar,mycket snö hade vi innan men nu har det kommit minst 30cm till*suck* vill ju också att våren skall komma :)

Inspiration i vitt sa...

Hej, hoppas att allt strul ordnar sig för dig och att allt klaffar på söndag. Så spännande det ska bli, är ni nervösa nu?? det ska bli så roligt att komma in och titta. Ha en underbar hels så hörs vi snart igen.
Kram på dig/Ingela.

Minne sa...

Så häriga bilder. Jag skymtar My Donna i bakgrunden. Den har jag också. Köpte den för ett par år sedan av Anneli med bloggen Flitiga Myran. Jag älskar My Donna. Ha en skön helg.

Illusion i VItt sa...

Hej på dig!

Visst är det härligt med alla dessa lökar man ser överallt!? Man känner verkligen att våren är runt hörnet =)

Kram på dig och ha en skön helg!

Anna

Anonym sa...

Toppen jobbat!