onsdag 18 februari 2009

Huller om buller



Bilder: Mia

Huller om buller har lyktor och vaser stått i ett av köksskåpen hemma hos oss. Ni kan ju tänka er hur "lätt" det är att få tag i det man vill ha. Och hur irriterad man kan bli när det man vill ha hamnat längst in vilket det oftast gjort. I alla fall om man är Mia..

Bokskåpet som jag kallar det har innehållit böcker och gör fortfarande men på några hyllplan hade vi bara saker för syns skull/för att det skulle se snyggt ut men det kom till en punkt då jag ansåg att förvaring var viktigare. Så jag klädde vitrindörrarna med tunnt tyg för att hindra insyn och innanför dörrarna finns fortfarande böckerna kvar men numera också våra vaser och ljuslyktor. Jätteskönt att bara kunna öppna dörrarna och blicka över vad man vill byta ut de befintliga arrangemangen mot och dessutom se vad man har samtidigt.

Och den dagen det åter ska bli synlig förvaring är det bara att plocka ned tyget igen, det är provisoriskt fäst men det syns ju inte utåt ;-) Och skåpet som innehöll allt detta (som ni inte får se hihi) ska plockas om men tills jag bestämt hur det ska möbleras om i köksskåpen så får det stå tomt (nästan)..

Tips - Missa inte säsongsstarten av Greys anatomy ikväll kl 21 på kanal 5!

Tävla om ljuslyktor från Anskus kammare här och vackra askar från Me and my home här.

For translation, please see top of the blog.

19 kommentarer:

Ingela la la sa...

Huller om buller hade jag velat sett =)Jag förväntade mig inte en alldeles fin ren bänk... Tänk om jag kunde ha det så!
Vilken smart lösning med tyget!
Nu ska jag snart åka till Ullared. Ska bli riktigt roligt!
Ha en bra dag!
Kram

Erika i Villa Lilja sa...

Vad snyggt det blev med tyget, det kan definitivt bli ett projekt på vårt kontor. Har vita Billy bokhyllor där och jag tycker det är så fult när man ser allt på hyllorna. Det är ju inte direkt några vackra saker man brukar ha där. Ha en skön dag

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jätte fint Mia..och dina bilder är så vårigt krispiga.
Kram Lotta

Hemmalycka sa...

Stökigt blir det i sådana skåp och då är det så smart att sätt för ett tyg, har gjort det själv. Liksom lättare att sätta upp ett tyg och slippa att städa :)
Kram Åsa

linruz sa...

Ja varför hamnar alltid dt man vill ha längst in i skåpen?
Jätte snyggt med tyget..
Kram kram

Ulrika sa...

Vilken bra idé! Jag har tänkt att all förvaring jag skaffar framöver ska ha täckta dörrar, just för att dölja innehållet som lätt blir rörigt. Det här var ju en jätteläcker lösning. Jag sparar den i minnesbanken!

ettbraliv sa...

Nämen nu har du fått fin ny header Igen :)

Jajjemän ikväll är det Greys TJOHO!//marie

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag tycker att det är jättefint att ha tyg innanför vintrindörrar, man kan ju alltid byta tyg efter sesong.
Sedan är det ju som du skriver bra på att dölja sådant som man inte vill visa eller ha framme.
Så söt den lille killen var vid diskmaskinen, de har ju precis rätt höjd för att stå och langa saker till sina föräldrar som kan stoppa in sakerna i skåpet, lillkickan har hjälp oss så sedan hon lärde sig gå och det är så sött.
Kram Anna

Bygatan sa...

Känner igen fenomenet;-)
Har också ett sånt skåp. Det blir lite lugnare intryck med tyg.

Bra att du påminde om Greys...man vill inte missa Dr Snygg!

kram Lena

Stämningsfullt sa...

Tacka vet jag bra förvaring :) Har själv gjort liknande med ett skåp i vardagsrummet där vi förvarar filmer och skivor.
Snygga bilder!
kram.

mylovelygrandma sa...

Hejsan! smart lösning med tyg på insidan av dörrarna, snyggt med å går att ändra om man vill ha mönstrat någon gång eller så! Ja visst finns det många olika modeller av lampor, jag gillade din skarpt! var den nyköppt eller hittade de den någon annanstanns? Ha en bra dag i solskenet! Kram!!

EN INREDOHOLIC sa...

Så fint... ni blir det lugn och ro för ögat :)

Kram kram
Jannice

Stjärnor & Champagne sa...

Här är det huller om buller också fast folk inte tror det, en fasad...Hihi. Jag tycker det ser ut som ni har mer ordning, men jag vet vad du menar.

Kram Anne

Guldkant På Livet sa...

Mycket snyggt du gjort med tyg bakom! Och ny fräsch layout igen ser jag, läckert och med en vårkänsla... Mari.

Sofie sa...

Vad fint det blev! Vi har ett liknande skåp där jag också förvarar ljuslyktor, vaser, krukor etc. Satte upp en filmplast med orientalisk mönster och det blev riktigt bra. Dock börjar plasten nu släppa och tror att jag ska göra som du, sätta upp ett skirt vackert tyg istället, innanför gladörrarna! Kram, Sofie

Hannis sa...

Vem har inte huller om buller=))
Snyggt med tyg som döljer och skönt att komma åt saker!
Finns inget värre än att behöva leka balansör för att komma åt sakerna längst in!

Kram Hannis

Naija sa...

bra att du klädde vitirnskåpen med tyg..kasta allt du inte använder och inte vill ha oavsett vem gett dig det..då får du positiv energi :)(feng shui)

Wilda Stenlyckan sa...

Superfint som vanligt!
Kram Sara

Nettan sa...

Så fint med tyget..å smart om man inte har så himlans välorganiserat! Gillar ditt lilla skåp på väggen oxå! Jättefint!!
Kram Nettan