söndag 1 februari 2009

Holiday





Bilder med tillstånd från TV3. Credits: NBC UNIVERSAL TELEVISION DISTRIBUTION.

Söndagsfilmtipset blir ikväll Holiday på TV3, kl 21.

Journalisten Iris (Kate Winslet) bor i London och trånar fortfarande efter sitt ex Jasper trots att han ska gifta sig med den kvinna som han lämnade henne för. Filmtrailermakaren Amanda (Cameron Diaz) bor i LA och efter att ha slängt ut sin otrogne pojkvän beslutar hon sig för att ta semester. Likadant tänker Iris 800 mil bort och beslutar sig för att byta hus med Amanda under två veckor. Men det där med att undvika män blir inte riktigt av ändå - kärleken slår till när man minst anar det.. Se även Jude Law som Iris bror Graham och Jack Black som Miles.

En riktig myspysfilm som passar perfekt nu när det är mörkt och ruggigt ute!

Tävla om ett halsband från Zann här och en prylficka från Villes veranda här.

For translation, please see top of the blog.

24 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Den har jag sett och den var jättebra!
Kram Åsa

Jellon sa...

Det är en helt underbar feel-good film. Har sett den flera gånger :-) Kram Märit

Mia sa...

Såg filmen på en förhandsvisning om jag inte minns helt fel. Helmysig film, skulle gärna se den igen men har inte trean. :(

Kram Mia

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Det kanske är något för mig att mysa i soffan med.
Kram Lotta

Hilde sa...

Vad bra att du påminde meg. Älskar filmen och det lilla huset i England:)
Kramar!

Sjabbig men chic sa...

Den har jag sett. Jättemysig film!

Kram Lisa

Hanna sa...

Ja den filmen e mysig :)

Vilken fin blogg du har! ska fixa en länk till din webb-butik på min blogg!

Tack för titten hos mig! Kul att du vill va med o tävla :)

Jo,maken mår bra nu...

Kram kram Hanna

Smått och gott hos Lina sa...

Ja den filmen är ju underbar. Åh, så synd att jag inte ser svensk tv.

Kram Lina

rosenskära sa...

Den missade jag på bio, tycker Jude Law är något av det läckraste som går i ett par skor!

Lena

Hem och Harmoni Marie sa...

Den har jag sett och den är verkligen mysig... en film i min smak helt klart.

Kram Marie

Vita ljuva tankar sa...

Mmmmm....den filmen ska jag se! Den är som gjord för mig. Myspys!

Kram

Bygatan sa...

Tack för filmtipset!

Jag ska också försöka väcka mina pellisar, svårt med plats bara. En del står kvar i zinkbaljor, som är svårt att få plats med i tillräckligt ljus.

Ha det bra, kram Lena

kardemumma sa...

Men det är ju en sån gullig film så att jag går runt med ett fånigt leende och känner mig alldeles lycklig! Det skulle finnas fler såna filmer som man liksom blir kär i.
Kramar C

mylovelygrandma sa...

bästa filmen som finns :)

me and alice sa...

Vilket toppen tips!
Precis rätt tid. Hinner till och med till tvättstugan först!!
Kram Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Den filmen är ju så bra....Man bara sitter och ler.
Kram Anne

Bralliz sa...

Den där filmen har jag sett förut. Den är superbra... Kraaam Alice

Tulipa sa...

Nej, men den skulle jag ju se...!
Mot TV;n! Inte första gången jag blir påmind här!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja åh den är ju så mydig..kollar på den idag igen, trots att jag redan sett den ett par ggr =)

Kram
Mia

C´est la vie sa...

Åh den missade jag! Skiiiit oxå :)
Kram Lina

Nettan sa...

Hittade hit via fyra årstider och lämnar en rad! Holiday är en av mina favoritfilmer och den passar alltid en ruggig tråkig dag!

/Nettan

axelina sa...

Man blev ju lite sugan på att anmäla sig till en husbytarsida:)

Charlotte sa...

Så sjukt fina miljöer i denna film!

disa sa...

慈德宮,龍南漆藝博物館,竹山竹管厝,陳列教育館,中興新村,東埔溫泉,清安豆腐街,金龍窯,火炎山,橫龍山古道,中港慈裕宮,大湖農村,挑柴古道,龍騰斷橋,森林遊樂區,卓蘭果園,外埔漁港,龍鳳漁港,清德禪寺,欣隆休閒農場,馬術農場,童玩村
泰安溫泉區,南庄老街
溫泉遊樂區,綠葉方舟,明德水庫,仙山,鳳陽谷,三角湖,木雕街,通霄蘆沐村風,香格里拉樂園,馬拉邦山,薑麻園,海濱休閒園區,鳴鳳山古道,火車窿,勝興火車站,挑鹽古道,獅頭山,藺草文化館,永和山水庫,大克山,通霄秋茂園,大衛營,清泉農場,雪霸國家公園,蜜蜂休閒館,挑炭古道,三通嶺,建民農場,自然保留區,永和山農場,八通關古道,明新書院,石觀音吊橋,戰車公園,軍史公園,桂花森林松柏嶺,梅峰農場,棋盤石,巧手工作坊
桃米生態村,溪頭,杉林溪森林遊樂區,李勇廟,竹山保安宮,沐陶窯
玉山國家公園