onsdag 11 februari 2009

Den s.k dörrmattan




Bilder: Mia

I mammas och pappas friggebod såg jag en gammal säck som låg på golvet. Tyckte det var synd att använda den gamla kaffesäcken från farmor och farfar som dörrmatta så jag tiggde förstås till mig den, tvättade den försiktigt och nu är bara frågan var den ska ta vägen..

Har sett att många dekorerar sina fåtöljer med en fin gammal mjölsäck i den danskfransk lantstilen vilket är jättefint men det är inte riktigt min grej/passar inte riktigt hemma hos oss. Så jag får fundera vidare men tar gärna emot tips!
Den ligger tills vidare som "lock" för att dölja krafset i margarinlådan som ni sker skymta i bakgrunden och kanske att den kan få agera julgransfotsdöljare till jul-09, vi får se. Och vad pappa anbelangar så tror jag att han fortfarande skakar på huvet åt sin tossiga dotter ;-) Och yees, vi har ff kvar grankvistar inomhus och de får stanna februari månad ut faktiskt!

Tävla om ljuslyktor från Anskus kammare här och vackra askar från Me and my home här.

For translation, please see top of the blog.

31 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Kuddfodral? Eller kanske inte ändå.
Låt grankvistarna ligga du, detär snart dags för björkriset.

Kram Lisa

Something White sa...

That´s a beautiful rough linen! Do you already know what to do with it?
Kram, Marjolijn :D

Ingeborg sa...

Kanske du kan ha den och bara ligga över någon karm. Kanske med någon ny text eller....?

Lotta

rosenskära sa...

Känner igen det Mia, jag har också en far som tycker jag är helt tossig. Varför köpa gammalt när man kan köpa nytt? Vad ska du har den gamla skiten till?

Och att måla möbler med linoljefärg kan han bara inte fatta, när det finns vattenbaserade färger...

Bara man inser att det inte går att ändra på dem, har man vunnit halva segern...

Gör dig aldrig av med det vackra gamla linnetyget, det kanske inte passar in i stilen just nu, men kanske om ett år! Köp dig ett olivträd och sno det runt krukan!

Kram/Lena

linruz sa...

Känner jag dig rätt så hittar du snart på något att använda den till.
Fniss..känner igen det där. Min pappa har många gånger skakat på huvudet åt mina påhitt.
Kram kram

PiaMaria sa...

jep...samma här...alla förstår bara inte.....

;) Kram Pia

MammaRebecca sa...

Ja men va roligt:)Ja jag hoppas den lindrar lite iallfall, han kommer nog gilla den:) Tack

tavling-2 sa...

Hej!
Stor tävling på Mellakaramells sida!
Handla barnprylar och få pengarna tillbaka:)Har du kanske barn som behöver en ny vagn? Kanske en babysitter?Eller varför inte bara en ny leksak? Kolla in själv o tävla!
Ha en go vecka!!

Hemmalycka sa...

Jag skulle spänna upp sidan med texten framåt på en ribbram och ha som en tavla på väggen.
Kram

Sivs hus sa...

Hei, Kanskje den vil passe som en stor kudde på gulvet foran peisen? Ha en fin onsdag. Klem Siv

Stjärnor & Champagne sa...

Herregud inte en aning om vad du skall göra med den, ledsen jag var inte mycket till hjälp...

Kram Anne

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja den passar ju perfekt till ett shabby chic hem bara att ha hängande över armstödet på soffan eller stolen, men om man inte riktigt har den stilen är det ju svårare.

Kanske på balkongen i nån stol?
Eller som en kudde till katten/hunden?

Kram
Mia

Lena Kristina sa...

Vilken fin säck.
Du kan ju hänga den på en krok i badrummet och ha som tvättsäck eftersom den verkar vara rätt stor.

Eller så blir det en tomtesäck eller en julgransmatta????

Spännande att se vad det blir av den sedan

Kram Lena

Bygatan sa...

Vilken jättefin säck! Förstår dilemmat, men det brukar växa fram till slut hur du vill ha det.

Lycka till, kram Lena

EN INREDOHOLIC sa...

Så himla fin! Kan du inte sätta den i en vit vacker korg, så det syns igenom vackert...

kram Jannice

Millas hem sa...

Hej!

Kul att ha den gamla säcken från dem, har dock inget annat tips än att jag tycker att din egen idé om att sätta julgransfoten i den är bra, men det är ju ett tag till...vilket är såå skönt! :)

Ha en bra morgondag!

Kram Camilla

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag har med släppat hem lite säckar från min låtsas pappas ladugård..men som sagt hemma hos mig passar de också bäst till jul.
Kram Lotta

Jennys vita drömmar sa...

Fin säck! Som golvkudde då? Bara du inte kastar den, du hittar nog på nåt:)Kram Jenny

Villa Hemmet sa...

Tjena

Har inga bra ideér *tänker så det knakar*. Men som många säger, till jul kan man ju ha den till massor :-D

kram

Hanna sa...

Tyckte säcken såg fin ut bara sådär, 'slängd' över en stol :)

Jag grävde fram en gammal dörr ute i förrådet hos föräldrarna.. -Men, vad ska du med den till??! Nu sist försökte jag tigga åt mig en gammal karamellburk.. men den hittade vi inte :(

Ha'de!
Kram Hanna

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller nog med om Hemmalyckas ide som tavla eller har du en köksoffa så du kan ha den som sittfodral.
Låter mysigt med grankvistar fortfarande, en amaryllis blommar fortfarande som en tok ända sen 4 advent.
Kram Marie

Marit`s vita skrin sa...

Ja jag försår vad du menar att det inte riktigt passar din stil att ha den som kudde eller hängande över en stol.
Varför inte rama in den i en stor stilren ram (om du har plats) nött möter stil liksom ;)

Kram kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, hoppas att du/ni fick en bra start på butiken det önskar jag dig verkligen.
Du hade mycket fint och det var såå roligt att titta in.
Säcken är ju fin bara att den hänger där den hänger hihi.
Kram på dig och vi hörs snart igen.
/Ingela.

Enkelheten sa...

Ja kuddfodral.... Eller nåt. Jag vet ej. Fin som den är men den måste ju ha en plats. Men du hittar säkert något bra ställe..

Ha de gott!

//Cissi

Handplockat sa...

hej
måste kika in och se vad du grejjar med...
vi har så kallt i dag att jag sitter på fikarasten på jobbet och fryser...
nu vill jag har vår..
tur att det finns räddare som du som räddar fina säckar från att vli trampade på

ha det bäst

Designe sa...

Så fin säck, vilket fynd!
Så mycket fint ni har i nätbutiken oxå, kul att ni har öppnat nu!
Ha en trevlig helg! Kram :)

Gnistrande snö sa...

Hej,

så bra att du räddade den fina säcken från att vara dörrmatta!

Så mycket fint ni har i butiken och vilka vackra foton jag såg där.
Roligt också att läsa om historien bakom butiksnamnet.

Ha en fin dag!

Kram
Katarina

Ingela la la sa...

Jag hade en för ganska många år sedan nu, vi hoppade säck i den... Det går oxå =) Du hittar nog på nåt, gör inget förhastat så kommer det nog!

Fika låter jättebra, återkom i ärendet du ;-)
Kram

Sandras älskade hem sa...

Hej!

Jätte fin mjölsäck, och den måste du ju bara behålla.
Jag vet inte riktigt vad du ska använda den till, men nått bra kommer du säkert på :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Hilde sa...

Hei Mia! Klart du få låna bilden, vad snällt av deg.

Du har fått alle tips jeg kan komme på. Håper du kommer på noe som gjör att det passer i ditt hjem.
Kram Hilde

Iris sa...

Kanske kan hänga den på en vägg någonstans. Eller ha den som kuddfodral i en stol. Du kommer nog på något bra alldeles snart :)