torsdag 15 januari 2009

Tävling





Bilder: Mia

Jag finner det lite svårt att fatta att jag den 12 februari har bloggat i t v å år! Var tar tiden vägen?! Och med dessa två år har jag i skrivandets stund kommit upp i 535 inlägg och snart 250 000 besökare. Jösses! Jag har skrivit det förr men jag skriver det igen - tack kära läsare för att ni väljer att titta in här med jämna mellanrum!

Dessa siffror - två år - dryga 500 inlägg och 250 000 besökare måste ju firas på nåt vis. Och såhär i början av året passar väl en kalender från Søstrene Grene bra? Hoppas ni inte hunnit köpa en ny ännu! Till den måste man ju ha en penna och denna kommer från House Doctor. Och slutligen eftersom alla hjärtans dag står och stampar runt knuten en hjärtegris och trähjärta i rött från Maileg. En och samma vinnare håvar hem alltsammans.

Vill du tävla är det enda du behöver göra att skriva en kommentar till detta inlägg och hoppas att lyckan står dig bi!

Tävlingen avslutas fredagen den 23e januari kl 12:00. Lycka till!

Tävla om en kudde från Blacknwhite här.

For translation, please see top of the blog.

101 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hej! Jag vill gärna vara med och tävla! Jag har alltid älskat Systrarna Grene sen jag var liten! Numera har jag en butik ganska nära (malmö) men någon kalender har jag inte sett, kan tänka mig att den är jätte fin! ♥josefin

Ingeborg sa...

Hej! Är gärna med i utlottningen. Har faktiskt inte ännu köpt en kalender så det skulle passa fint med en.
Hoppas jag vinner ;)
Ha det så bra,
Lotta

Anne B. sa...

Grattis på den kommande 2-års dagen! Vilka underbara pris! Är gärna med. :)

abackman66 at hotmail punkt com

StrandviksVillan sa...

Jag deltar sällan i tävlingar men nu vill jag passa på och göra det. Håller tummarna hårt för att det ska vara min tur att vinna!
Har faktiskt inte skaffat nån "handväske-kalender" ännu...
Ha det fint! Ann-Christine

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis till 2 år! Hoppas det blir många fler!

Jag är gärna med och tävlar.

Kram Lina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Är gärna med:)

Och tänk att det är 2 år! Och så många besökare!!:) Gratulerar på 2-årsdagen i förskott då!

Kram Susanne

Skatan sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med i din tävling :)

Ja du, bloggtiden går fort...jag tycker att den här bloggsofären har förändrats ganska mycket under tiden. Det är spännande att följa och att själv vara en del av!

Ha en fin dag.

Kram,

ANna

Inredningsgalen sa...

Klart man är tävlingsugen! Länkar!!

Desiree sa...

Jag vill gärna vara med o tävla!

rosenskära sa...

Två år? Wow, jag måste gå igenom dina tidiga inlägg någon gång...

Jag hoppas att du inte lägger ner bloggandet nu när du ska börja jobba igen, inte helt, snälla...

Det ska bli SÅ spännande med er butik!

Kram/Lena (som fortfarande inte gjort någon header...)

Ingela la la sa...

Grattis till dina två år!

Du har något på bloggen min ;) Jag kan inte låta bli vet du...

Du behöver inte göra något bara vet att jag tycker om dig och din blogg!

Kram

Lilla huset på prärien sa...

Oj - grattis till två år på bloggen. Tiden går verkligen så himla fort. Det är inte många månader kvar nu så har jag bloggat i ett helt år minsann! Otroligt.

Såg förresten din lilla fråga där i högra hörnet. Kan tipsa dig om att postförskott är ingen bra idé att erbjuda. Det kostar otroligt mycket pengar och sen är det väldigt många som sen inte hämtar ut sina paket så får man tillbaka dem = ingenting sålt. Inte kul! Nej, satsa du på kortbetalning + fakturabetalning. Det är enklast. Önskar dig all lycka till!

Kram Jenny

LinSar sa...

Vill gärna va med och vinna.Grattis till 2-års dagen

annashusidingtuna sa...

Jag vill hemskt gärna vara med och tävla, kalendrar är ju det som gör att man kommer ihåg sånt som ska göras...
Kram Anna

storeflittig sa...

Hei! Å! Gratulerer så mye. 2 år er virkelig lenge det! Håper du fortsatt har mye energi og inspirasjon til å fortsette bloggingen, liker meg så godt her inne hos deg:)

Tusen tusen takk for vannkokertips!

Kristin sa...

Hejsan! Jag är gärna med och tävlar! Det måste ju firas... alla dina inlägg och besökare. Har också bloggat i två år i februari. Det är konstigt vad tiden går fort när man har kul! :-)

matilda sa...

vill ju självklart vara med och tävla om så fina saker :)
massor med fina inlägg har du hunnit med på två år :)

ha de gott!

Millah sa...

Jag är självklart med :)

Camilla sa...

Jag vill gärna vara med och tävla

Pia sa...

Hvilke fine ting:-) Er selvfølgelig med og tävlar:-)

Kraaam

Krydda Livet sa...

Oj oj oj vad många fina tvälingar du har alltid. Man får gratulera till alla dina besökare och kommentarer. Jätteroligt!!
Jag vill gärna vara med och tävla och länkar även från min blogg. Vill du tävla så finns en tävling även hos mig.

Kram Josefin

Anonym sa...

Grattis till dina 2 ar och en fin blogg.
Vill garna vinna
Barbro
keysbmv@yahoo.com

Bokmalen sa...

Grattis till snart 2 år!! Är väldigt gärna med å tävlar... Min blogg "fyller 1 år" om nån månad å det är ju helt otroligt vad tiden går fort... Kramen, Maria

r e b e c k a sa...

Hej, såklart jag vill vara med och tävla om dina fina vinster! :)
Hoppas det är ok att jag använder en av bilderna och länkar hs mig!

Henna sa...

Grattis! Väldigt fina priser! Tänk om man kunde ha lite tur nu ?!

Ha en bra dag!

Mvh Anne

Fru Lycklig sa...

Hej och grattis!!!
Jag vill gärna vara med i din tävling. /Annika

vårt lilla hus sa...

Åh, jag vill också vara med och tävla!

Grattis också, till två år och FANTASTISKT många besökare!!!

Kram Helena

Annette sa...

Jag vill vinna dessa fina saker. :-)

Kram Annette

Therese sa...

Jag är med å hoppas på tur!

/Therese

http://lurans.blogg.se

Christina sa...

Klart man vill vara med i utlottningen.
Kram Christina

paula sa...

Grattis jag är gärna med och tävlar ,ha det bra

Enkelheten sa...

Klart att man vill vara med och tävla!!! Brukar ju ej ha lyckan med mig tyvärr. Tack för infom om måtten...

Må gott!

//Cissi

Sandras älskade hem sa...

Åhh, vilken underbar tävling du har!!! Och självklart vill jag vara med i den! Det var ju jätte fina priser och allt skulle passa super här hemma :)

Hoppas nu på turen :) hihi!!

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Vardagstugg sa...

Grattis till 2-årsdagen!
Annelie

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Mia, klart man vill vara med!
:)
Kram Marie

Sjöboden sa...

Hej hej Mia.
Grattis till de två åren och alla besökare! Klart jag vill vara med!

Kram kram C

Mia sa...

Grattis till 2-års härligt bloggande. Hoppas du hänger med länge till.

Klart att jag vill vara med och tävla. Har bara en ful reklamkalender hängande i köket nu.

Länkar i min blogg också såklart!

Kram Mia

åsa sa...

är en ganska ny besökare av din blogg och jag måste säga att jag fastnade för den vackra loggan högst upp på din blogg när jag kom hit första gången. väldigt fina bilder.
ha det så bra
åsa ahlström

åsa sa...

är en ganska ny besökare av din blogg och jag måste säga att jag fastnade för den vackra loggan högst upp på din blogg när jag kom hit första gången. väldigt fina bilder.
ha det så bra
åsa ahlström

Livets njutning sa...

Grattis till den kommande 2-årsdagen. Wow, du har verkligen många besökare. Fantastiskt! :)

Jag är gärna med i utlottningen. Må lyckan stå mig bi. :)

Kram Jenny

Stine ☆ sa...

Gratulerer med snart to år med blogging! Jeg vil gjerne være med på trekningen :)

Shyme sa...

Grattis till två års bloggande och den imponerand mängden besökare!!

Du och din blogg är en ständig inspirationskälla ovh jag återkommer ständigt hit..!

Ha det bra!

Nettan sa...

Jag är med & hoppas på tur... =0)
Kram Nettan

Living by Milla sa...

En kalender skulle jag verkligen behöva, har inte hunnit skaffa mig någon än. Så nu håller jag tummarna och hoppas att turen är med mig.

kram Camilla

Vit poesi sa...

Åh vad jag vill vinna!
Länkar som vanligt :-)
kramkram Malin

jenny sa...

åh vilken härligt vinst!
passar perfekt då min kalender har lite kaffefläckar haha
lite lagom charmigt sådär..

tack för trevligt läsning som vanligt!
kram

hwita villan sa...

Hej Mia! Självklart hoppas jag på vinst - det var ju jättefina grejer! (som vanligt :)). Tänk - 2 år - det skojar man itne bort. Hoppas du finns kvar i några till.

Stor kram M

Lisa sa...

Grattis i förskott på 2 års dagen!!

Jag är gärna med och tävlar+ en ny kalender är precis det jag behöver!
Håller tummarna nu =)

Kalla ( - 18 gr) hälsningar Lisa

MammaRebecca sa...

hej!Jag är självklart med i denna tävling med:)

EN INREDOHOLIC sa...

Men gode tid vad du legat i!!! Grattis!! Du inspirerar verkligen så jag hoppas du fortsätter läääänge till. Ditt fina hus som jag vann sist står i vardagsrumsfönstret och förgyller :) Nu hoppas jag på turen igen. Kram och trevlig helg! Jannice

Hallonmamma sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om de fina sakerna.Mvh Maria maria@bjarenet.com

Lilla Fröken Bråttom sa...

Jag vill väldigt gärna vara med och tävla. Hoppas på tur!
Kram A-S

annas tävlingsblogg sa...

Oj vad tiden går fort. Jag är med och tävlar

http://molnboanna.blogg.se/2009/january/penna-och-hjarta.html

Hoppas du fortsätter i många år till.

info@annakarlsson.se

Skin sa...

Hej!
Trevlig läsning din blogg är! Vll gärna vara med och tävla!
Hälsningar Eva

Anonym sa...

Ett stort grattis till två fina år! Din blogg är underbar och ger mig lust att kasta ut allt fult och trist ur lägenheten och göra om allt!
Jag är väldigt gärna med i utlottningen. :)
Ha en bra dag!

// Malin T.

maami83 at hotmail.com

TEFROSSA sa...

Hej!
Oj, det var många inlägg, grattis verkligen!

Och vilja förnämliga vinster du lottar ut, dem vill jag förstås ha chans på. Jag länkar.

Missa inte min tetävling på www.tefrossa.blogspot.com

Lena

ANNIKA sa...

Grattis!!!!
Är med och tävlar och hoppas på tur...
gustafsson.57@hotmail.com

erika sa...

Jag vill vinna

Anonym sa...

hej!

Jag vill gärna tävla och vinna!
Ha en trevlig helg önskar Mia i Uppsala

Anna/Heffaklumpen sa...

Här är en till som vill vara med och tävla!!!

SoffiZ sa...

Hej! Jag är gärna med och tävlar!

Emma - inredning och annat kul sa...

Gud vad jag håller mina tummar. Mycket fina saker som man naturligtvis gärna får hem i brevlådan =) hihi

Susanne sa...

Grattis till din bloggs 2årsdag!
Hem och Lycka är sådant fint namn på en blogg tycker jag!! Det sprider värme!
Hoppas på tur i din utlottning!

gotland@speedmail.se

Nanna sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen!

evamar sa...

Grattis! Klart jag också vill vara med!

Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/january/kalender-mm-23-januari.html

Du får mer än gärna kika in och kommentera när du har nya tävlingar så länkar jag även till dem!

Jessica sa...

Jag vill jättegärna vara med i tävlingen

http://vagavinn.blogg.se/2009/january/vinn-kalenderpenna-och-trahjarta.html#comment

Anonym sa...

Hej! Klart jag vill vara med om chansen att vinna dessa toppenvinster!!Tack för fin blogg! Hälsar Eva Salomonsson

Linda sa...

Jag är mer än gärna med o tävlar!

vintageretroprinsessa sa...

Grattis hoppas att det blir en massa fler som besöker ditt fina blogg hem ;)

Den 12 feb blir jag själv 29 :=)

Kääärlek Mamma Jessica

Millah sa...

Jag är gärna med :)

Milla sa...

Grattis! Jag är gärna med och tävlar.

Liza sa...

Grattis på 2 årsdagen ^^
JUa e gärna me o tävlar ...
hhtp://lizagood.blogg.se

Tindralen sa...

grattis
Jag vill såklart vara med på denna roliga tävling!

malin2 sa...

Jag är jättegärna med och tävlar!

sofie sa...

Grattis, hoppas det blir många år till!!
Åh, vilket kap det skulle vara! Har inte köpt något nytt liv (ja, min kalender brukar bli mitt liv..)och min älsklingspenna gav upp för tre dagar sen.. Gissa om jag vill vinna!!
Sofie

Vita hjärtan sa...

Jag gratulerar och håller tummarna för att jag vinner!

Kram Annemari

Wilda Stenlyckan sa...

Grattis, Grattis till alla inlägg, besökare och att bloggen fyller 2 år!!
Är gärna med och tävlar! Länkar på bloggen!

Kram Sara

Wilma sa...

-GRATTIS!
Tänk vad tiden går fort när man har kul (= bloggar!)

Vill gärna vinna lite fint till Alla hjärtans dag, dagen då vi fick veta att vi väntade vår dotter 2007.

Länkat på min blogg;
www.svammelomys.blogspot.com

// Wilma

Hilde sa...

Hei Mia! Såg att du hadde skrevet i min halvdöde blogg, det gör meg glad. Nå har jeg bestemt meg for å ta opp bloggingen igjen, selv om det kanske ikke blir så mye interiör. Her får vi ta bort allt for minstingen er en riktig klattreapa:)

Du har virkelig lyckas med din blogg, den er så himla fin og kul att läsa. Sen såg jeg denna tävling og vill självklart vara med då kalender fattas i hemmet:)
Ha en fin lördagskveld
Kram Hilde

Fröjd sa...

Grattis!

Jag vill jättegärna vara med och tävla!

Har även länkat här:
http://deliquate.blogg.se/2009/january/kalender-med-mera.html

Kram

evelinahhedlund@hotmail.com sa...

Hejsan ! Hm, en tävling till. Ska man försöka? Ja jag gör väl det, det skadar ju inte.

Dessutom är jag fullspäckad nu inför studenten så det skulle vara bra att ha en kalender att skriva in alla ''måste ha och göra grejer'' innan balen och allt. Dessutom ska alla körtider på körskolan kommas ihåg och då är en kalender superbra tror jag, har haft en men den gick ju såklart ut för flera månader sedan.

Och som en fattig student har man inte råd att lägga pengar på sånt tyvärr.

Kram på dig och tack för en intressant blogg !

/ Evelina

Jenny sa...

jag är med :)

Mian sa...

Jag vill gärna vara med! Eftersom vi varit sjuka mest hela tiden har jag inte hunnit köpa någon kalender än.

Elina sa...

Sjalvklart tar jag chansen och hoppas på vinst!

Hanna sa...

Jag är gärna med i tävlingen!

Ha det bra!
Hanna

Änglarum sa...

Grattis till 2 år !!
Är väldigt gärna med o tävlar !!
Länkar också...

Ha det gott !
Åsa

Evans sa...

Jättegärna med o tävlar o grattis till de 2 åren, själv är jag inne på min 2:a månad. Länkar till tävlingen

Malin E sa...

Grattis till det 2 åriga bloggandet.
Jag är gärna med och tävlar och har länkat på min blogg.
Kram Malin

Millan sa...

Självklart vill jag vara med och tävla!

L8 sa...

Klart att jag skriver en kommentar! Dels för att jag gärna skulle vilja vinna, men även för att jag känner att jag vill tala om att jag tycker jättemycket om din blogg. Tror jag har sagt det förrut, men det kanske inte gör så mycket:-) Läser ofta, men kommenterar sällan, då det är så många andra som gör det, så det blir liksom mest för min egen del i så fall. Försvinner i mängden... Tokigt kanske?

Johanna sa...

Ååå vilka fina saker, kan inte låta bli att vara med!!!!
Hoppas hoppas!
Hälsn. Johanna af K

Rävöra sa...

Vilka fina priser! ^^ Är gärna med och tävlar om dem.

Malin sa...

Jag vill gärna vinna, grattis till 2 år

sara sa...

gratulerar!
jag vill gärna vara med i tävlingen.
min mail är: fakesound_@hotmail.com

jessica sa...

Hejsan!
Åh, jag skulle verkligen behöva en kalender, då jag ännu inte hunnit införskaffa en. =)

Länkar med bild från min blogg. Är det inte Ok att låna bilden, så säg ifrån.

♥ Jessica ♥

Lisa Andersson sa...

jag vill vara med :) o GRATTIS!!!

Carola L sa...

Jag är med

Länk finns i min tävlingsblogg

http://mammamuh.blogg.se/tavla

Fröken Eko sa...

Oj, 45 minuter kvar! Ännu hinner jag...
Vill gärna vara med och tävla, bildlänkar från min blogg ;)

/Fröken

Tidsmästarinnan sa...

whooaaa - jag hinner, jag hinner!!

Ett jättestort grattis till två år och en fantastiskt fin blogg, en av mina absoluta favvisar.

KRRRAAAM!
Susanne

Hem och Lycka sa...

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD.

disa sa...

太極峽谷,磐石營地,九族文化村,風櫃斗,雅築沙里仙溫泉,蛇窯蟬說,合歡山,嘉南八卦窯,糯米石橋,震災紀念公園,芙蓉瀑布,水鳥保護區,牛耳藝術渡假村,敷榮堂,登瀛書院,木屐蘭溪谷,木生昆蟲館,泰雅渡假村,惠蓀林場,水沙連古道,台一生態教育休閒農場,清境農場,生態農場,豐年靈芝菇,錦吉昆蟲館
奧萬大,埔里酒廠,埔里鯉魚潭,中台禪寺,台灣地理中心碑,九族文化村,玉山國家公園,合歡山,日月潭,田尾公路花園,新百果山,鹿港龍山寺,台灣民俗村,鹿港天后宮,溪頭森林,廬山溫泉,草嶺風景區,劍湖山世界,北港朝天宮,三條崙海水浴場,夏威夷,池南森林遊樂區,鯉魚潭,太魯閣,秀姑巒溪,長春祠,大佛風景區,東勢林場,古奇峰,五指山風景區,海水浴場,六福村,秀姑巒溪,石梯坪,磯崎灣,掃叭石柱,七星潭,小叮噹科學園區,大聖渡假,三義木雕博物館,谷關風景區,武陵農場,大坑風景區,亞哥花園,崎頂海水浴場