måndag 26 januari 2009

Shake it baby




Bilder: Mia

Det där med att ge bort saker som väsnas, låter eller kan användas till att väsnas eller låta är väl sisådär poppis bland föräldrarna. Jag lär ha fått ett munspel av min farbror (som var singel på den tiden) när jag var liten. I början var det säkert gulligt men efter ett tag tyckte mamma och pappa att det var måttligt kul att höra mig hela dagarna. Därför lät de mig ringa upp min farbror som tålmodigt och beundransvärt lyssnade en stund till mina truddilutter fram tills dess att han tröttnade och la på luren. :-D

Men dessa små trummor får vara ett undantag, de är så små. Otroligt söta från Chic Antique/Mixin. (Och visst är det nyttigt för barnen att få låta och få lov att prova saker och ting, jag vet. Fram till en viss gräns ;-) Jag har sagt det förr och säger det igen - vet att jag säkert betraktas som vansinnig och fånig när jag köper saker till en bebis som inte ens ligger i magen ännu. Men jag kan inte låta bli!
;-)

Grattis till MamaGrynet som vann kudden från Blacknwhite! Kudden kommer snart på posten. Tusen tack till Vibe på Blacknwhite för att ha sponsrat och tack till alla som har deltagit.

Tävla om ett halsband från Zann här och en prylficka från Villes veranda här.

For translation, please see top of the blog.

12 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Ja, dom där har ja sett. Dom är väldigt fina!!! :-)

Kram till dig!

Fröken Fräken sa...

Min mamma tyckte att jag skulle lära mig att spela dragspel....!! Gissa hur illa det lät från en som var (och är) totalt omusikalisk...

Skatan sa...

Ha-ha...jag fick värdens häftigaste munspel som liten. Nu har lillan ett också. Vi blåser och väsnas i kapp och tycker att vi är fantastiska ;-)

kram,

A.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Det är bara att köpa på..en dag finns det nog en liten söt bäbis..antingen er egen eller en som kommer flygande med storken från ett annat land..en bäbis blir det säkerligen någon gång. Alla gör som de vill..

Nu längtar jag efter Ellis Corner.
Kram Lotta

MamaGrynet sa...

Tack snälla!
Kudden kommer att passa så fint här hemma. =)

PS! Mina föräldrar var utsatta för badkritor då jag och syrran var små. Var vår snälle farbror som köpte dom och mamma som krubbade badkaret rent efteråt. ;-)


Kram
Jessica

Hemmalycka sa...

Väldigt fina små trummisar.
Grattis till vinnaren
Kram Åsa

kardemumma sa...

Vilka söta trummor.
Min man S är otroligt musikaliskt och våra barn både sjunger och spelar. M fick en gitarr nu när hon fyllde 7 och J spelar cello och gitarr. Och jag själv är då tyvärr tondöv som sjunger hellre än bra :)
Kramar C

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår at du inte kunde motstå dem. var ju jättesöta.

Kramar Ullis

Jette K sa...

Du kan da også bruge dem som julepynt, indtil der er et lille barn, som kan spille på dem. :-)

Jette/Danmark

hwita villan sa...

Jamen det är ju så underbart härligt med fina barngrejer! Och sen har man inte råd iallafall ;). Jag tycker det är jättehärligt (än så länge) när Plutten får något kreativt och härligt. Det gör väl ingenting omd et låter lite...

Ha en bra dag!

Kram M

rosenskära sa...

Vår Elsa fick en trumpet av sin gudfar när hon blev två...! Gissa om deras son fick klarinett, munspel och trummor när han föddes....

Kram/Lena

Smått och gott hos Lina sa...

Så söta trummor! Matilda har också haft trummor, men hon använder dem att stå på så de går alltid sönder :-)

Kram Lina