fredag 2 januari 2009

Nu ryker julen..



Bilder: Mia

Jepp, nu ryker julen snart ner i lådorna igen för denna gång. Lite vemodigt faktiskt i år, vet inte varför men jag hann liksom inte riktigt med..

2009 blir ett tufft år för mig. Jag som varit hemma i 2 1/2 år ska ut i arbetslivet igen med allt vad det innebär. Och vad det innebär till fullo vet jag ännu inte helt och hållet. Ber er hålla en tumme eller två för mig, jag kan nog behöva det - känner mig lite som Bambi på hal is! ;-)

Tävla här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.

60 kommentarer:

Moster sa...

Två tummar upp härifrån för ett gott år 2009
Kram Moster

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Håller tummarn för att du ska lyckas..det kommer gå bra glöm itne att nadas bara:) Skönt med vårnytt (ja eller vinternytt) min blompinne åkte ner med men jag vänatr ju på en ny;)
Kram M

Lallis - liv och leverne sa...

Jag håller alla tummar jag har och tror att det går bra för dig:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Karin A sa...

Hej Mia! Önskar dig all lycka till med allt nytt och håller både tummar och tår. :) Söt blomsterpinne och växt! Kram Karin

Sjabbig men chic sa...

Vet du, jag tror att det kommer att bli jättebra för dig! De där bilderna ser ut som riktiga vårbilder om det inte vore för att det stod god jul.... men du kanske kan klämma dit "och glad påsk"!

Kram Lisa

Moderncountry sa...

Hei vennen,

Du, den følelsen der sitter jeg også med. Jeg rakk egentlig ikke halvparten av hva jeg hadde planlagt på forhånd. Men så hadde jeg også lengtet i 2 år etter en Norsk Jul :) Forventningene var skyhøye og planene enda fler så da er det ikke fritt for det føles lit tomt. Men, det fineste er at det går mot lysere og varmere tider. Kan nesten ikke vente til knoppene på trærne igjen spretter ut.
Ønsker deg alt godt i det nye året, måtte det gi deg positive utfordringer både hjemme og i ny jobb. Godt Nytt 2009!!

Varm Nyttårs klem fra Aina

rosenskära sa...

Då har vi ju varit off market lika länge du och jag, det är lite skrämmande att återinträda tycker jag, fast jag vet ju förstås fortfarande inte vad det blir för min del. Självklart håller jag tummar och tår för dig, det finns ju en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte stöttar varann!

Kram/Lena

Evans sa...

Hej! vill bara tacka för tipset om var jag kunde få hjälp med en digitalkamera. Har idag införskaffat en, efter tips. Lycka till med arbetet, det går bra./Eva

Maria / Frøken Fryd sa...

Du kan tro jeg skal holde begge tomler op for dig, det skal nok gå fint skal du se - men forstår godt du er meget spændt på det.
Hvornår skal du starte op, og skal du starte på fuld tid ?

Nytårsklemmer Maria.

Anettes hus sa...

Julen ryker ikke ut før den 4. jan. her i huset ... jeg har nemlig bursdag den 3. så vi pleier å vente med å hive ut juletreet til etter selskapet ... litt sent kanskje?!

Skjønner godt du er spent på hvordan det blir å begynne å jobbe igjen etter å ha kost deg hjemme i 2 1/2 år! Masse lykke til:) Det går sikkert bra!

Klem Anette:)

Fröken Fräken sa...

Känner precis som du, att jag liksom inte hann med julen och allt i år så det känns lite konstigt att ta bort det. Plus att jag nog dekorerade på ett lagomt sätt, man hann inte bli less! ;-)

Nu vet jag ju inte bakgrunden till varför du har varit hemma, men förhoppningsvis så ska allt gå bra, jag håller tummarna för dig!!

Eddan sa...

Håller naturligtvis tummar och tår jag också för dig. Fast egentligen tror jag inte att det behövs, det kommer att gå finfint det känner jag på mig!

2009 kommer att bli "det" året hos familjen W, i efterhand känt som året då allting föll på plats, det tror jag absolut!

Kram från Anette

Moje sa...

Hej! Önskar mycket lycka i arbetslivet under 2009 och framåt... kram Jenny

Ljuvligt Hemma sa...

Önskar dig all lycka... det kommer att gå hur bra som helst :) Trevlig helg! Kram kram.

Ingela la la sa...

Här hålls det oxå både tumamr och tår ;) Jag tror och hoppas det kommer gå bra! Vad ska du tänkas göra då?

Ha en bra kväll!

Kram

Nettan sa...

Hejsan! Hoppas att 2009 ska bära med sig mycket nytt å bra till dig! Ska hålla både tummar och tår! Tro på dig själv!!!
Stor kram Nettan

Smått och gott hos Lina sa...

Ja har ryker också julen :-) Så skönt att få det gjort.

Det kommer att gå så bra med jobbet!

Så fin banner du har.

Kramar Lina

Vit poesi sa...

Ha ett riktigt gott år Mia!!!
Mycket på gång ju! Driver också butik sedan 2006.
kramkram Malin

Engelska Villan sa...

Hej Mia!
Vilken fin ny banner du har gjort!
Gott nytt år!
Kram/ Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Här har julen också åkt ut idag. Skönt! Hålelr alla tummar jag kan för dig och jag tror verkligen att det kommer att gå bra för dig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Tulipa sa...

Hej!Jag tror att det kommer att gå bra för dig! se bara så bra det gått med bloggen!Men jag förstår att 2 1/2 år sätter sina spår.Det kan ju vara nog så jobbigt att komma tillbaka efter en semester på några veckor!Att slänga ut julen får vänta några dagar här hemma. Man längtar, men samtidigt blir det så mörkt när den är borta!Kram Tulipa

Marit`s vita skrin sa...

Det kommer att gå hur bra som helst för dig vännen, det är jag stensäker på. Men jag förstår precis hur du känner.
Jag kände precis likadant när jag skulle tillbaka till jobbet efter min första son, är jag fortfarande duktig-tankar dök upp i mitt huvud ständigt första tiden innan man kom in i det.

Många kramar till dig, ha en mysig fredag.

Marit

Vägen till Drömhuset sa...

halloj :) här hemma rök julen idag med :) alla adventsljusstakar och alla tomtar är nu nedpackade och väntar på julen 2009 :)

har köpt lite nya lampor och krukor för att fräscha till det nu efter allt julstök.. skönt med lite vårfräscht.. jag vet, jag längtar tills tulpanerna slår ut i trädgården även om det är länge kvar :)

stor kram sara

Hemmalycka sa...

Lycka till, det är klart det går bra.
Kram Åsa

Mari sa...

Det kommer gå jättebra för dig gumman - efter ett par dagar kommer du tycka det är skönt att vara igång igen - kommer tänka på dig!

Och jag önskar dig o din gube ett riktigt gott nytt och härligt år!

Många, just nu frostigt kalla, kramar från Hisingisland!

Ps. Såg att du länkar till Lexington Home Brands i din favoritlista längre ner till vänster - är det rätt Lexington du menar? Det e inte Lexington Company du menar...

talula sa...

god fortsättning på dig !

jag håller alla tummar jag har för dig,hihi!

anette sa...

all lycka till dig, läget ? god fortsättning på 2009 , kram anette

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Om du är samma människa i verkligheten som på bloggen så kommer de älska dig...du är den bästa Mia..men jag förstår att det känns konstigt.
Kram Lotta

Paula sa...

Håller tummarna att du lyckas det är klart att det kommer gå bra.
Kollade på vår gran den får nog åka ut imorgon vi har glömt att vattna den i några dagar och jösses vad dden barrar Den har det nog bättre ute... Visst är det lite tråktigt att plocka ner julen, det är ju sååå mysigt

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller två tummar för dig att det går bra ute på jobb igen.
Kramar Marie

Mari sa...

Jag såg länken o tänkte "Undra om hon länkat som gjorde en gång?" Jag har själv länkat fel till det Lexington, trodde det bara fanns ett! Visst gör de fina möbler, men det e ju Lexington med flaggan vi gillar mest;)

Kram!

Milla of Sweden sa...

Så kreativ som du verkar vara så går det säkert jättebra för dig!
Jag är ett levande bevis för att om bara viljan finns så kan man mer än man tror!
Lycka till!

Lily of the valley sa...

Håller både tummar och tår :D
Det kommer att gå jättebra!
Kram Lily

Guldkant På Livet sa...

Vilka vackra bilder på växten.... min jul ryker inte ännu, men har man lagt ned så mycket tid på granar så vill man gärna ha kvar dem ett tag och njuta utav dem, men julsakerna i övrigt, ja visst, de rök före nyår! Vilket spännade år du har framför dig, önskar dig lycka till! Mari.

Min morfars hus sa...

Jeg ønsker deg et 2009 fylt med glede,kreativitet,optimisme og mye latter. Med detta på lager kan vi kvinner fikse alt!:)

Stor klem fra meg

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Hejsan - spännande tider, men det går nog bra! Two thumps up!

Gillar din sida, tycker att den ser så "proffsigt" ut!! Supervackra bilder och allt...

Gott Nytt År!
Kram Fru Skrot

Lilith sa...

Visst känns det lite vemodigt varje gång det är dags att ta ner julsakerna och packa ner dem igen... Kändes som om inte jag heller riktigt hann med den här julen...
Lycka till med jobbet, det går säkert bra! Ha en god fortsättning på det nya året! :)

Villa Hemmet sa...

hejhej

kikar bara in och önskar en god fortsättning på det nya året. Det kommer att gå finfint! Jag håller tummarna.

kram på dig

Två systrar sa...

Det kommer gå jättebra att börja jobba...plötsligt känner an sig vuxen:-) God fortsättning! kram C&M

Ett hus i vitt sa...

Ja visst är det skönt att få städa bort lite. Förstår din känsla att börja jobba igen, samma för mig nu efter 1,5 år hemma. Det ska nog gå jättebra ska du se. Det går snabbt att komma in i nya vanor. Kram o lycka till från Anette

Brunkullan med Mosipperötter sa...

God fortsättning:)
Så fin banner du har inför nya året också!

Hoppas din kväll blir toppen! Sitter här och uppdaterar mig lite i bloggvärlden efter ledigheterna!
Ska kika på dina tävlingar nu:)
Susanne

Vägen till Drömhuset sa...

halloj :) tack för din fina kommentar inne hos mig :) jag är så nöjd med rummet.. tycker möblerna kommer fram så bra mot de ljusa väggarna och golvet.. soffan kommer från ikea och kostade inte alls mycket..

ha en underbar lördag. här blir det mys med kvällstidningarnas inredningsbilagor och lite julte... lite juldoft/smak måste jag ändå ha kvar..*ler*

stor kram sara

Lena Kristina sa...

Jag håller med på att packa ner julen men låter en del vara kvar, de vita och lite fattigmanssilver.

Mina vita amaryllisar blommar för fullt, de är såå vackra.

Ha en mysig trettonhelg

Kram Lena

Huset på kullen sa...

Ja, nu ryker julen snart här också! Vilken fin blogg du har, tror inte att jag kikat in här förut!

Hoppas att det går bra för dig med det nya.

/Linda

Malla sa...

Jag håller tummarna för dig. Det kommer att gå toppen!!!!

Kram kram

Hannis sa...

Nog ska jag hålla tummarna allt!
Hårt!

Här har julen redan farit ut.
Redan på annandagen=))

Ha nu en skön fortsatt helg//
Kram Hannis

Piffa & Puffa sa...

Hej!
Ditt år blir säkert spännande med. Roligt att komma ut och jobba efter så pass lång tid hemma och förstår samtidigt oron. Du ska se att det kommer att bli fantastiskt.
Kram Anette

Frida sa...

Jepp, jag ska hem till Göteborg imorgon och städa ut julen för att ge plats åt våren!

Lilla huset på prärien sa...

Det kommer att gå bra Mia! Du kommer att komma in i det hur fort som helst och sedan kommer det kännas som om du aldrig har gjort någonting annat :)

Önskar dig all lycka och framgång!

Kram Jenny

Lindhagens Anna sa...

Hej!
Oj, jag vet precis hur du känner det! Började jobba i oktober efter att jag varit hemma i 1 1/2 år. Jag var jättenervös av någon konstig anledning. Jag vet att det kommer att gå bra för dig vad som än händer. Det tar någon vecka så är man inne i det igen. Tack för fin blogg!
Kram/Anna

ansku sa...

Håller tummarna !
Önskar dig God fortsättning på det nya året!
Obs tävling inne hos mig om du vill vara med..
/kram Ansku

Beas barnslikheter sa...

Jag tror det kommer gå jättebra för dig. Du fixar allt du bestämt dig för att fixa!!!

Jag känner också lite vemod över den här julen och upplever på samma sätt att jag inte riktigt hann med.

Men...det kommer ju fler jular! :-)

Ha en riktigt fin söndag!

Kram Bea

Nygammalt sa...

Klart vi håller tummarna för dig! =)

Julen 2008 är nästan helt bortstädad hos mig, hann inte heller med, känns som om man knappt hann andas. Men nu är ljuset tillbaka så nu är det våren som gäller.

Hoppas att du har kryat på dig från din förkylning.

Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

Kram.!

Angel.Pearls sa...

Ett riktigt Gott Nytt År!! // AngelPearls Eva

Clarice sa...

Lycka till med nya utmaningar 2009.

Kramis,

Sofie♥Drömhuset sa...

Håller alla tummar för dig! Tror det kommer gå finfint för dig som är så go och rar :-)

Vilken underbar banner du har, så vårig och härlig!

God fortsättning på nya året!
Kram Sofie

Krabat sa...

Jeg har akkurat pakket ned julen... Trist, ja. Men hos foreldrene mine er det jul ennå en uke til. Mamma har alltid jul til 20. dag jul. Lykke, lykke til i ny jobb! Har du studert eller vært hjemme med barn? Håper du får tid til å blogge videre : ) Hilsen Anne

Hanna sa...

Jag håller både mina fingrar och tår att du ska lyckas med arbetslivet. Det kommer nog kännas lite konstigt, men det blir säkert jättebra!

stor kram!

Evelinas hus sa...

Hej,
Jag håller tummarna för dig, nya butiken och ett gott 2009.
Du undrade över lilla bilen...tyvärr så vet jag inte för det var en present.
Ha det gott.
Kram Caroline

Gårdsromantik sa...

Du får se det som en spännande utmaning!

Vet du vad du skall jobba med?

Det kommer att gå jättebra!

Kram Maud