tisdag 13 januari 2009

Ikea PS


Bild med tillstånd från Ikea

Idag har den nya Ikea PS kollektionen världspremiär. 71 produkter har fått fokus på ansvar för människor och miljö, dessutom till bra priser. De 20 formgivarna har hämtat inspiration från hela världen till kollektionen vars tema är "Designberättelser utan slut".




Bilder med tillstånd från Ikea

Kollektionen börjar säljas på varuhusen den 1 februari på Kungens Kurva, Barkaby och Älmhult medan övriga varuhus får vänta till den 1 april. Min favorit är den vita pläden helt klart.. ;-)

Tävla om en kudde från Blacknwhite här.

For translation, please see top of the blog.

13 kommentarer:

Ingela la la sa...

Spännande. Vi får vänta till 1 april då...

Stackars Johan va? Som får städa efter mig *fniss*

Kram

Sjabbig men chic sa...

Ja, det blir roligt att se. Jag tycker att stolen är jättecool även om den inte skulle passa så bra hos oss.

Kram Lisa

Vit poesi sa...

Åh jag vet!! Är så sugen på den trärena byrån med vita ben !!!
Ha det gott
kram Malin

Lycklig fru sa...

Ska bli spännande att se. Jag brukar gilla PS-kollektionen. Lampan som du lagt ut bild på var superläcker.
Kram Sofia

Hemma hos Klara... sa...

Ja, det blir spännande att se, vita pläden såg jättefin ut. Har anmält mig till ditt nyhetsbrev och väntar med spänning på butiksöppningen :)

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Helena

Lallis - liv och leverne sa...

Vad spännande!
kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin din ängel och tomte var. Så kul med lite nytt på IKEA. Gillar också den vita pläden.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

Anonym sa...

Jag och min man var på världspremiären, då ikea family medlemmar blev specialinbjudna. Allt var mycket fint ordnat och produkterna var fantastiskt fina. De känns traditionella, men ändå moderna. Dessutom hörde vi av den ikea ansvariga att ikea family medlemmar skulle bli inbjudna på en förtur dagen innan man börjar sälja på varuhuset. Det ska jag hålla utkik efter, då jag är väldigt förtjust i en lampa i näver som jag såg. tack för en trevlig blog, Gullan

ALEGNI sa...

vad spännande, jag måste helt enkelt komma iväg till ikea i vår, fast första april känns väldigt långt in i framtiden ;)
tack för den här informationen, hur som helst!
kram
ingela

Iris sa...

Det känns länge att vänta tills 1 april.. kanske får ta en liten bilresa till en av de andra butikerna :)

kram /iris

SOFIE sa...

Föll direkt för filtarna, dom måste jag kika efter när dom kommer in!

Kram Sofie

Something White sa...

Are these new objects of the PS-collection? That chair looks great! I love the PS-design and would like to have some of those white metal locker-cupboards.
Have a nice day, Mia! :)

Hanneles paradis sa...

Vilken underbar lampa!