onsdag 14 januari 2009

Här finns bara snälla barn



Bilder: Mia

Jag älskar gamla ting och när Kristin annonserade att hon dekorerat en tvåhundra år gammal bräda från hennes hem till försäljning så slog jag till pang-bom direkt. Helt underbar, ruff, gammal men med en söt text som jag tycker passar perfekt i en framtida barnkammare här på vår Lycka.. Läs mer om Kristins/min bräda här.

Tack Kristin, den är grymt fin!

Tävla om en kudde från Blacknwhite här.

For translation, please see top of the blog.

29 kommentarer:

Mia sa...

Underbar! Jag har sett vita liknande brädor innan men den här var ju nåt alldeles extra. Lite extra charm även om jag gillar de vita också. Inga barn här så jag har inte skaffat någon bara... :)

Kram Mia

Vit poesi sa...

Helt underbar!! Förstår att du är lycklig över den!! Superfin
kram Malin

An Angel sa...

Jag vill me ha en sån fin tavla! är lite avis ;-)

Jag funderar på att göra små tavlor till min mor med lite söt text men har inte kommit på vad det ska stå än..


Om de bara hade varit så väl med kaffebryggaren.. Men hon skulle ta hem kaffet till sin pojkvän som hade kaffebryggare så de ska nog gå åt :-)

kram

Sjabbig men chic sa...

Jättefin och med underbar text!

Ha en riktigt bra dag!

Kramar från Lissa

rosenskära sa...

Vilken skatt! Tycker det passar bra att den inte är vit, då skulle den ju sett nytillverkad ut.

Snälla barn ja, du och Martin tror väl på tomten...?

Lena

Nettan sa...

Jättefin! Gillar att den ä lite "ruff" å så har den ju varit med ett tag..bara en sån sak sätter man ju värde på!!
Kram Nettan

annashusidingtuna sa...

Verkligen jättefint!
Kram Anna

organic-lizzi sa...

Åhh!!Så fin den var..!
Grattis..
Deilig dag &Stoor klem fra Randi

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Underbar! Förstår att du är nöjd med den:)

Susanne

Skatan sa...

Ja den hade charm!

Önskar en fin dag.

Kram,

Anna

ALEGNI sa...

sant, den är grymt fin o kan gott stå framme hela året, tycker jag!
kram
ingela

Hannis sa...

Den är fin!!

Hon är duktig Kristin.

Kram Hannis

Lallis - liv och leverne sa...

Den var ju som sagt bara helt underbat fin! En sådan skulle jag gärna haft här hemma:)
Kram Lallis

Marit`s vita skrin sa...

Men vilken fin bräda. Man ser verkligen att den varit med om ett och annat.

och supersöt text.

Kram kram

r e b e c k a sa...

Åh, så fin! Att den är gammal ger ju extra charm! :)

Bruno och Mig sa...

En helt underbar bräda. älskar "typsnittet" på texten också. Gillar den ruffa ytan. Tänk om gamla ting kunde berätta. Vilka godnattsagor det skulle bli!

Kram L

Kristin sa...

Hej Mia, vad du är gullig som visar upp mitt alster trots att julen har passerat... :-) Jag är glad över att du gillade den och blev nöjd med köpet!

KRAM PÅ DIG!
/Kristin

Lisa Andersson sa...

du har verkligen en jättefin blogg och inspirerande i mitt husbygge :) ha en bra dag!

Vägen till Drömhuset sa...

halloj :) skitsnygg bräda :) är såå såld på skarps brädor, men denna är ju så snygg!! fick hem mina bokstavsstämplar som jag beställt idag, så man kanske skulle göra nåt liknande. blir dock ingen så fin bräda.

vad tyckte du förresten om såld på hus? sista huset de tittade på var så fint, men jag trodde programmet skulle vara med inredning, tips med mera.. menmen.. får se fram emot de andra inredningsprogrammena :)

ha det gott! hoppas ni mår lite bättre, även om sorgen aldrig riktigt bleknar...

stor kram sara

SOFIE sa...

Vilken underbar bräda, så ruff och härlig!
Ett kap :-)

Kram Sofie

Ps. Rekm. Maison Bells SPRING, fick städhysteri bara jag började använda den :-)

LinSar sa...

Vilken fin och trevlig blogg du har.

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin, det är ju nåt alldeles extra när brädan är gammal och texten är ju så mysig ! Kram!

Hemmabloggaren sa...

O dear, den var verkligen underbar!

Camillas nya hem sa...

Ritigt häftigt! Och väldig fin, bra kombination. :)

Fröken Fräken sa...

Ja, den är verkligen underbar den där brådan! Och härligt att den är så gammal.
Och i andra ändan; den nya PS-kollektionen innehåller sannerligen många godbitar. Är nog mest kär i taklampan än så länge!

Petra sa...

Oj, så fin! Tänk så mycket man kan göra med bara lite fantasi, eller hur? Såg att du önskar dig en skolplanch - lovar att hålla utkik! Snart börjar ju alla goa loppisar, *längtar*. Plånboken är förstås helt utlänsad för tillfället, *grymt*
Sköt om dig!
kramiz
Petra

EN INREDOHOLIC sa...

Ååååå så fin! Och vilket vackert taget kort!

Kramar till dig !

Jannice

Amanda Andersson sa...

Jag är också förtjust i gamla prylar. Om jag sedan vet var ifrån de kommer är det extra roligt. Vi flyttade för fyra år sedan från vårt hus till en liten lägenhet. En massa saker rensade jag bort. I källaren står det fortfarande kartonger som vi inte har packat upp. Nu ska det bara ske, jag trivs inte med färgade väggar. Har alltid haft en vit pastell och det är så mycket finare att inte begränsa sig med fel färgstark färg på tapeterna. Din blogg är så inbjudande. Hälsningar Amanda

Hemmalycka sa...

JÄTTEVACKER, Tack igen för dina tips om göteborg, har varit i de flesta affärer som du rekommenderade, det var jättekul att följa din lista och så vackra saker. Kram Åsa