torsdag 22 januari 2009

Gott gottigottgott



Bilder: Mia

Vännen och grannen Ingela gav mig lite snadder som tack för att jag hjälpt henne lite grann och skarpsynt som hon är så träffade hon helrätt! Söderte som är så vansinnigt gott som jag helst inte velat dela med mig till maken men ok, nu kan jag ju faktiskt vara så snäll att han får smaka lite ;-)

Mörk choklad är ju inte bara god utan även nyttig! Och nåt som är så vanvettigt gott när sockersuget sätter igång är att smälta några rutor mörk choklad och doppa frukt i - just nu kör jag med clementin + mörk choklad men testa med andra frukter - jättegott och nyttigt!

Tack Ingela!

Tävla om en kudde från Blacknwhite här och ett nyårs/allahjärtansdagkit här.

For translation, please see top of the blog.

26 kommentarer:

linruz sa...

Mums....det såg smarrigt ut.Kram

Tulipa sa...

Söderte har jag aldrig smakat!

Vilken vacker header...otroligt fin!

Kram Mariette

rosenskära sa...

Nu har hon gjort det igen! Bilderna blir bara finare och finare, snart har duväl konkurrerat ut maken, akta dig Martin!

Söderte är mums, det drack jag alltid förr. Numera är det mest Rooibos och andra röda teer eftersom jag dricker te på kvällen och inte somnar om jag dricker vanligt te.

Choklad... den du visar har jag inte smakat. Vet inte varför men jag tror att jag föråt mig på romerska bågar någon gång och efter det gillar jag inte apelisnchoklad...

Ha en fin dag!

lENA

Ingela la la sa...

Du är gullig du!

Det är ju jag som ska tacka!

Bra idé att se till att Martin tar lyften över huvudet med famtida barn... *skrattar* En rekommendation från min sida.=)

Roligt att du är med och tävlar! Lycka till!

Jättefin header!

Kram

Hemmalycka sa...

Mumsigt, nu blev jag hungrig :)
Kram Åsa

Stina sa...

Så fin banner Mia och så gott, gulligt av Ingela!
Kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Mums:)

0ch jättefin ny banner har du också!
Susanne

Nettan sa...

Å det theet har jag inte testat! Är en riktig theoman och alltid kul att testa nya sorter!!
Kram Nettan

Sjabbig men chic sa...

Jag gillar också Söderte! Tror jag måste avbryta städningen och ta mig en kopp nu. Tack för det!

Kram Lisa

Hannis sa...

Jag är så tråkig när det gäller Te.
Dricker nästan bara när jag har ont i halsen..
Annars är det kaffe i alla dess sorter som gäller hos mig=))
Kanske skulle prova löste för att ändra åsikt!

Kram Hannis

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Ja mmm vad det ser gott ut:9 Nu finns en länk till ellis corner hos mig i högerkolumnen bland länkarna:)Ska bli roligt att se fortsättningen på Ellis C.. Kram M

Illusion i VItt sa...

Hej på dig!

Söderte..det har jag inte sett förut..kanske får ta och prova det nästa gång vi handlar hem te! Vad smakar det??

Kram

Anna

Pia sa...

Øj øj, det lyder rigtig godt!

Kraaam

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Jag du ser..man måste få gotta sig, men ack vad lite jag rör mig.
Kram Lotta

EN INREDOHOLIC sa...

Men du så gott det lät. Satt precis här och var supersugen på ngt sött.

Tackar för tipset och går direkt till spisen ;)

Kram kram
Jannice

Lottaspace sa...

Så gott det låter! Har själv lite "godisstrejk" men det där kanske man kunde unna sig till helgen..

Jätte fin header föresten!

Kram,Lotta

Kicki sa...

Hej
min kompis mobbar mig för att jag dricker Willys påste "Gamla Söder". Fast jag försöker förklara att det är för att det faktiskt är gott!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Huset på kullen sa...

Det såg gott ut. Nu blev jag sugen på the, tror jag ska koka mig lite bara för det =)

Vilken fin banner du har gjort.

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

O ja, vi har ju bekantat oss med varandra! Jag kan rekommendera Willys eget Rabarber och grädde thé, det är jag en stor fantast av!!

Livet i Gläntan! sa...

Oj, det var inte dåligt. Gott, älskar Söderte!

Kram Jessica

allt o inget med jeanette sa...

Söderte är ett måste här hemma! :)
Mörk choklad gör sig bäst till just te, tycker jag.
Ha så mysigt!

Jeanette

kardemumma sa...

Choklad är gott i alla former,men chokladfondue slår allt. Ett tips är att doppa kuber av västerbottenost i mörk choklad. Det är mums det! Och lite nyttigt eller? ;)
Kramar C

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju inte helt fel med den lilla presnetn. Helt i min smak också.

Kramar Ullis

Loppisliv sa...

Hej och tack för din rara kommentar. Söderte har jag inte smakat, det måste jag köpa när jag ska ner och handla imorgon :-) Själv älskar jag rabarber/grädd te som jag precis suttit och intagit en kopp av nu innan läggdags. Ha en fin helg. Kram Paula

talula sa...

ett annat tips med mörk choklad som inte är för onyttigt ocg supegoooott är:smält chokladen över vatten bad och blanda i laga lätt grädde.låt det sedan stelna,det blir krämigt och gott som chokladtryffel.

kram kram

TEFROSSA sa...

Te och mörk choklad är en höjdare, kolla in www.tefrossa.se