måndag 26 januari 2009

Fullspäckat




Översta bilden Lipstick Jungle med tillstånd av TV3, credits: NBC photo: Andrew Eccles.
Mellersta bilden till vänster Design: Simon & Tomas med tillstånd av TV3,
foto: Ulf Berglund/TV3. Mellersta bilden till höger Bonde söker fru - bröllopet med tillstånd
avTV4,
foto: Julia Bejerot Winkler/TV4. Nedersta bilden Stormen med tillstånd av SVT,
foto: Bo Håkansson/Bilduppdraget.

Ikväll är det full tablå på tv. Bäst att ladda dvd- eller videospelaren!

En ny svensk dramaserie i tre delar, Stormen, börjar ikväll kl 20. Samhället Eken i västsverige drabbas när en svår storm drar fram. Vi får följa människorna i byn under 1,5 dygn då de tvingas lägga stoltheten åt sidan och låta grannfejderna vila för att överleva. Se Ingvar Hirdwall, Mona Malm, Lotta Tejle, Jacob Nordenson, Carina M Johansson, Källa Bie, Anja Lundqvist och Robin Stegmar som några av skådespelarna i dramat.

Serien har hämtat inspiration från världens miljö- och naturkatastrofer såsom stormen Gudrun och Per. Dessutom bör ni lyssna extra till musiken som är gjord av låtskriverskan och sångerskan Maia Hirasawa.

Vi har tidigare sett Simon och Tomas inredningsjobb i svenska hem i kanal 3 som startar ikväll kl 20. Och för er som följt Bonde söker fru får vi följa Emma och Magnus bröllop i TV4 också kl 20.

Sist men absolut inte minst kommer andra avsnittet av den nya serien Lipstick Jungle som började förrförra veckan (men jag missade tyvärr att tipsa er - f'låt). Vi ser bland andra Brooke Shields, Kim Raver, Lindsay Price, Julian Sands och Andrew McCarthy i dramaserien som är baserad på Candace Bushnells bestseller. Wendy, Nico och Victory är nära vänner och bor i New York där de balanserar sina karriärer med familjelivet. Ikväll, TV3 kl 21.

Tävla om ett halsband från Zann här och en prylficka från Villes veranda här. Tävlingsresultatet om kudden från Blacknwhite publiceras imorgon.

Tips for the swedish televiewers.

11 kommentarer:

always sa...

Namninsamling - Förbjud att barn hängs ut på nätet! - Hänger du med på det här?

Jag sa att jag skulle försöka göra något åt att inte barn får hängas ut på nätet, efter det här med de mördade Arboga barnen. För det är ju inte riktigt fastställt ännu hur det gått till.

Man får bara hoppas att några tar lärdom och är lite försiktigare och framför allt tänker sig för innan de hänger ut sina oskyldiga barn som kanske inte alls hade valt att finnas på nätet till allmän beskådan om de hade någon talan.

Det här får bli det första jag gör. Det återstår väl att se hur många som är intresserad av ett sånt förbud. Hur många som värnar om barnen och deras säkerhet. Eller jag ska kanske säga, hur många som förstår vilka risker det är med att lägga ut barn i bloggar .m.m.

Allt fler föräldrar publicerar bilder på sina barn på nätet, via bloggar eller sajter som Facebook. Men många tänker inte på att bilderna kan komma att utnyttjas av pedofiler. "Ibland finns det en naiv inställning till nätet".

Allt fler mammor och pappor bloggar om sitt liv och sin vardag och var och varannan har ett facebook-konto. Med detta följer att fler bilder på barn läggs ut på nätet. Bilder som i värsta fall kan utnyttjas av pedofiler. Man tror att tar jag bort den här bilden från nätet så är den borta. Det är helt fel. Man bör vara medveten om att bilder man lägger ut på nätet för alltid riskerar att finnas kvar.
Att spara ned en bild från nätet går på ett par klick – sedan är det lätt för den som gjort det att använda bilden på ett helt annat sätt än vad man själv kunnat föreställa sig.
– Att lägga ut bilder på en blogg är ungefär som att lägga ut sitt fotoalbum på tunnelbanan. Man får fråga sig om det är något man vill?
Ju unikare bilder desto högre status, därför finns det de som "dammsuger" olika sajter i jakt på bilder på barn.

Det är ju bara att kika runt bland de kommentarer jag fått i min blogg, så förstår man kanske att det inte bara är små änglar ute på nätet. Skenet kan nog bedra! Det ska man aldrig glömma.

Namnlista att skriva på:
http://www.namninsamling.com/always1

C´est la vie sa...

Först vill jag säga, ojdå. Vilket mastodontinlägg du har fått. Har de först bett om att få skriva just här? Om inte så... äsch jag ska inte lägga mig i.

Till ditt inlägg hos mig, och till ditt inlägg om TV säger jag bara:
Hahaha ...åh... nej! Nu har du lurat in mig här just idag! SÅ jag lockas av TVn....
Men tack för grattiset :)
Attans, hur ska jag kunna jobba NU!? Måste ju se alla dessa program, spela in o se efter varandra... Skit oxå. hahahaha
ÄLSKAR TV, mest danska serier.
kram på dig allra sötaste,
Lina

Ingela la la sa...

Vad du har varit flitig idag... Tävlingar och inlägg på löpande band...

Vi är på bättringsvägen men Johan ser lite blek ut..

Ha en bra kväll!
Kram

Sjabbig men chic sa...

Jahaja, då vet man vad man ska göra ikväll då! tack för tipsen!

Kram Lisa

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag gör också lite reklam för Lipstick-jungle idag. Det är sååå bra. Älskar Sex and the city.Perfekt att mosa ner sig i soffan.
Kram Anne

Nettan sa...

Hejsan! Ja ikväll blir det tv kväll med en vännina! Massa godis å popcorn blir det oxå förståss!! Mysigt!!
Kram Nettan

SOFIE sa...

Ja det är så mkt bra på Tv ikväll! Missar ALLT, då barnen bänkat sig en liten stund till i alla fall, framför ena tv:n med x-boxet och på den andra går hockyn för fullt *grrr*

Får väl snart införskaffa mig en tredje om det ska fortsätta vara så här *fniss*

Ha en härlig vecka!
Kram Sofie

Hemmalycka sa...

Tack för tipsen, TV'n väntar.
Kram Åsa

Evans sa...

Hej! Fick just en påringning av min mor, hon sa att i kväll måste jag titta på en serie med Mona Malm, jag visste inte att det var så mycket på gång när det gäller TV, det låter väldigt spännande. Här hemma är det "plugg" som gäller just nu. Ha en trevlig tv kväll.

Vera sa...

Ibland är det allt tur att man har möjlighet att spela in :)

Hannis sa...

Hm...Jag har inte hunnit knäppa på tv:n än.
Alltså har jag missat Simon & Tomas!!Skandal!

Du har en utmaning hos mig,om du vill.

Kram Hannis