fredag 23 januari 2009

Det kom ett paket på posten..




Bilder: Mia

Jag har fått en present av en söt, rar tjej Lina. Bara sådär. Och jag som pratat om änglar för några inlägg sedan - visst finns de i allra högsta grad! Tusen tack Lina, ljusstaken som jag fick från hennes butik Marjaanan Lahjaliike är ursöt och kommer få stå till tjänst här hemma. Ta en titt in i hennes butik, hon skickar även till Sverige! Nåt som minner om den kommande vår är på väg till Lina ;-)

Tändstickorna från Rice köpte jag själv i juletider från Bagaren och Kocken som ligger här i Göteborg, också en urfin butik som har mycket snyggt!

Idag avslutas tävlingen om nyårs/allahjärtansdagkitet kl 12 men du kan fortsätta tävla om en kudde från Blacknwhite här.

PS - fl'åt mitt vel med headerbyte, den svartvita blev lite fööör svartvit ändå ;-)

For translation, please choose flag in top of the blog.

32 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så söt! Och ljusblå som jag har letat...har bara hittat de blommiga förpackningarna här i stan..Nåja jag får köpa och klä om själv..hihi:)

Ha en helt underbar dag:)
Susanne

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jättefin ljusstake!! Söta, söta Lina - ett alldeles underbart litet mumintroll ;-) :-D.

Hoppas att allt är bra med dig och att du kanske också har lite snö - annars delar jag gärna med mig ;-) :-D.

Kramar

Karin A sa...

Åh, trevligt med paket på posten bara sådär. :) Kammarljusstaken är verkligen fin (tror minsann Helena köpte en sådan eller liknande på Atmosphere). Bagaren och kocken skulle jag gärna vilja besöka...har inte kommit dit trots att jag bord så nära. Ha en fin helg! Kram Karin

rosenskära sa...

Ja du, nu kanske du förstår att du är en sån människa som man bara tycker om, fast man inte känner dig!

Lena

Nettan sa...

Nämen lyckliga du, så fin! Å tändsticksasken var ju himla gullig oxå!!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Nettan

Hemmalycka sa...

Nej vad roligt, du måste ha blivit jätteglad :)
Kram Åsa

Ingela la la sa...

Vad kul med ett paket! Med så fint innehåll oxå!

Här är det fortfarande förkylt.. tråkigt!

Hoppas ni får en bra dag!

Kram

Tant Ulrika sa...

Jättefin ljusstake!!

Trevlig helg!

Kram

Ombonat hemma sa...

Vad kul att få paket! :o) Jag har en likadan ljusstake, visst är de fina?!

My White Cottage sa...

Härligt med överraskningspresent! Ljusstaken är jättefin! För att inte tala om den runda fina asken med tändstickor... Lovely!

Ha en fin helg!
Kram Jenny

vårt lilla hus sa...

Supersöt!

Ha en trevlig helg! Kram Helena

Gnistrande snö sa...

Vilken fin gåva, så gulligt av din vän Lina.
Superfin och fiffig förvaring av tändstickorna :-)

Ha en härlig helg!

Kram
Katarina

Marit`s vita skrin sa...

Jag gillar den här headern som du har nu mer faktiskt om jag ska vara ärlig, det känns mer som du på nåt vis.

Den där fina kammarljusstaken har jag oxå, den är så mysig på kvällarna.
Ibland tar jag den med mig från vardagsrummet när jag ska gå in i köket bara för att få känna mig som en gammal piga haha.

Nu ska jag lyssna på Alanis på din sida för femtielfte gången.
Ha en skön fredag.
'Kram kram

Smått och gott hos Lina sa...

Tack sötis för de snälla orden! *kram*

Och tack tack tack själv! Du är ju för gullig! Du träffade mitt i prick. Hade precis pulsat genom massa snö med två matkassar och två barn som samtidigt hoppade i snöhögarna och samtidigt ville bli burna hihi Precis vad jag behövde!
Du får hålla utkik i min blogg under helgen :-D (måste vänta på fotograferingsljus:-))

Kramar Lina

Villa Hemmet sa...

Kanonfin. Hon den där Lina är en riktig pärla :-D

kram o trevlig helg *surar lite för att jag missade headerbytet* :-D

livetpåfyran sa...

Det är verkligen vårligt och härligt inne hos dig!!!

Ha en underbar helg, kram Pia

Hemma hos Klara... sa...

Vilken fin present du har fått. Kul att du vill vara med och tävla på min blogg. Lycka till!

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vilka fina bilder....

Kram Anne

Livets njutning sa...

Åh, vad kul att du fick ljusstaken. Jättefin! Det är kul att få något bara så där ibland. :)

Mums, söderte drack jag mycket. Nu dricker jag Indian Chai. Mumma!

Önskar dig Trevlig helg!

Kram Jenny

Njut i din trädgård sa...

Det blev ett första besök! Blev helt kär i Willow tree- figurerna! Trevlig helg!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Glad du som har så nära till alla ljuvliga butiker. Själv får jag handla på nätet ...med dyr frakt.
Kram Lotta

Ellas Inspiration sa...

Men så gulligt! Verkligen en fin ljusstake!

Ha en fortsatt mysig helg!

Kram Karin

Susanne sa...

Superfin ljusstake! GRATTIS liksom! Och tändstickorna är superfina också med det där blåa på. En sån liten underbar detalj som man blir helt glad av!

Wilda Stenlyckan sa...

Oj vilken fin gåva och vilken söt tändstickask!!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram Sara

Petra sa...

Nämen va roligt! Inte varje dag man får en sådan fin gåva bara så där. Omtänksam person! Har fortfarande inte sprungit på en plansch till dig, men håller fortfarande ögon och öron öppna.
Sköt om dig!
Kramiz
Petra

Mia sa...

Vad gulligt av henne, förstår verkligen att du blev glad. Älskar verkligen den ljusstaken, har en likadan själv som alltid står framme. Tändsticksasken var himla söt.

Ha en trevlig lördagkväll!
Kram Mia

Knyttis-Jenni sa...

Hej! Hon är allt snäll den där Lina!!! Jätte fin ljusstake! Tändstickorna med! Grattis till att du skall öppna E-butik!

Kram Jenni

Evans sa...

Hej, vilken fin ljusstake o "tändsticksfodralet" var jätte kul design på, skall genast gå in o titta lite mer. Ha en skön lördag.

Fröken Fräken sa...

Paket som kommer bara sådär är ju den bästa sortens paket.
Testa att pilla ned lite vitlöksklyftor, lättare kan det inte bli!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin ljusstake du fick! Vad gulligt av henne :)
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken söt liten present du har fått! Jag är otroligt svag för ljusstakar i olika former och jag kan verkligen inte få nog... den var supersöt.

Önskar dig en trevlig lördagkväll!

Kram Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Så roligt att få paket :) och ett fint ett!! God fortsättning på helgen!!