torsdag 29 januari 2009

Bloggtorka




Bilder: Mia

Hittade en himla skoj funktion där man bara drar in ett kort och får det omvandlat till polaroid. Ladda ner funktionen gratis här. Visst blev det fina bilder? Så varsågoda, här bjuder jag på lite gammaldags sommarinspiration..

Har lite bloggtorka för första gången men ska samla inspiration i helgen tänkte jag för nya inredningsuppslag. Känns lite ovant, jag brukar inte ha svårt att skriva inlägg men just nu är det faktiskt så. Jag skyller dock på det oerhört trista vädret - som ni ser har jag övergett vintern här på bloggen eftersom det inte lär bli nån snö här i Göteborg mer för den här säsongen.

Och nej - tyvärr blir det ingen öppning av Ellis Corner i helgen som var tänkt på pga sista leveransen som det strular med .Istället blir ndagen den 8 februari kl 11.00 den tidpunkt då Ellis Corner slår upp dörrarna! Så spara lite av lönepengarna tills dess ;-)

Tävla om ett halsband från Zann här och en prylficka från Villes veranda här.

For translation, please see top of the blog.

39 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Vilken kul idé med bilderna sådär.

Ska bli så kul med butiksöppningen. Ser framemot det.

Kram Lina

Hemmalycka sa...

Kul man kan göra med bilder nu för tiden. Den som väntar på nåt gott...
Kram Åsa

Lilith sa...

Oj vilka cool bilder! Det måste jag absolut ta och testa också, tusen tack för tipset! :)
Ibland drabbar bloggtorkan, och det är nog så för alla. Man kan behöva ta en liten paus emellanåt för att ladda upp för nya inlägg. Inspirationen kommer alltid tillbaka förr eller senare!

Lallis - liv och leverne sa...

Det var verkligen en kul grej. Blev jättefint!
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Jaha bloggtorka, så kan det faktiskt bli. Ibland känner man att det är liksom torka på allt. Kul grej det där med bilderna det ska jag genast pröva!

Kram Lisa

Tidsmästarinnan sa...

Hej min rara vän,
ja någon bloggtorka har jag då inte märkt av i den här bloggen inte :-)

Jag väntar också på Ellis, vad kul det ska bli att få kika sen...

Kram!
Susanne
PS vilka foton ni tar du och din man, man blir helt matt alltså :-)

Hannis sa...

Förstår att du blir besviken över förskjuten öppning.
Men när du väl öppnar kommer det att bli succe!!

Kram Hannis

Hilde sa...

Hei Mia. Håper inspirasjonen kommer tilbake snart, det er så kul å lese din blogg. Ta en paus, det fortjener du:)

Forstår godt att du er skuffet over å måtte flytte fram åpningen av Ellis, men 10 dager går fort.
Kram Hilde

Njut i din trädgård sa...

Bokat i kalendern!

Det där med polaroid såg kul ut, jag ska också prova. Kram

Hemmabloggaren sa...

Det är aldrig fel med lite fina bilder, man behöver inte alltid ha en massa å säga.

Sand mellan tårna sa...

Nu längtar jag ju jättemycket efter sommaren.....

Har du lite bloggtorka så får du passa på att ta min utmaning..... hihi...

Så här får du tänka på Ellis Corner.... "den som väntar på något gott"..... men visst är det tråkigt att vänta, så jag förstår dig.

Skrev i min blogg att du snart skulel öppna.... lite reklam tänkte jag!

Kram kram, du är snart på gång igen.

Sand mellan tårna sa...

Oj.... ursäkta... såg din komentar hos mig nu..... jag tar eg inte heller utmaningar, tycker oftast de är lite jobbiga, men denna var ju lite speciell.... och lite rolig. (till skillnad mot, rabbla upp 8 tv-program.... puh....

Hörs!

EN INREDOHOLIC sa...

Vad roligt det ska bli och se när ni öppnar! Längtar!!

Kul idé med bilderna... det måste jag kolla. KRam Jannice

Fröken Fräken sa...

Ja, ibland får man ju sådana där perioder när man tycker att man inte har något att skriva om och att inget nytt i inredningsväg känns inspirerande.. därför är det ju himla roligt att höra att just du gillar min blogg så mycket! Och du ska se att du har ett nytt blogginlägg lurande balom örat snart!

Förresten, är himla sugen på den där lampan i inlägget nedan (inte Barometern dock, utan den andra!) Och jag har också jättesvårt att bestämma mig för vad jag ska köpa för ett presentkort. Det måste vara något jättesupermega fint!!

Nettan sa...

Tänk va mycket finurligt det finns! Ä inte så himla duktig på det här med datorer tyvärr, tänkte länka till butiken på min blogg förut men fick inte till det..inte ska jag väl skriva in din blogg adress?? Bilden fick jag dit men sen tog det stopp;-)
Kram Nettan

Ingela la la sa...

Tråkigt att ni får skjuta upp premiären, men se det från den ljusa sidan (min sida) då har jag hunnit hem och kan hänga på låset kl 11.00 =) Kan man göra det på datorn tro?

Vill du ha inspiration kan du komma hit och se allt som man kan göra om... Tänk vad idéer som skulle komma fram.. ;-)

Hoppas du finner din inpiration, fast jag har ju nästan inte hunnit med, jag tycker att det kommit inlägg efter inlägg från dig!

Kram goa vän

Sivs hus sa...

Hei, Takk for hyggelig hilsen i dag og tips til nettbuikk. Besøkte siden og fant flere fine klokker. Takk for tipset. Ha en fin kveld! Klem Siv

Nettan sa...

Självklart! Å nu tror jag att jag fick till det!..kanske bäst att du kollar!;-)
Kram Nettan

linruz sa...

Trist att behöva skjuta upp invigningen men det är ju roligare att kunna öppna med fullt sortiment. Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka fräna bilder...Vad synd att ni inte öppnar nu i helgen. Snyft är på stämma den helgen, missar kl 11 men får kolla när jag kommer hem.

Kram Anne

mitt skärgårdsliv sa...

Ja det finns ju massor man kan göra med bilder, det där måste jag pröva. Ser fram emot öppningen av Ellis Corner.

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Det spelar ingen roll vad du visar ..du är bästa Mia ändå och så har du bloggat länge och haft mycket nu..
Kram Lotta

Mia sa...

Kul funktion till bilderna, måste ju självklart testas.

Vad tråkigt att sista leveransen strular men det är ju ändå inte så långt kvar, ser så fram emot öppningen.

Kram Mia

Sjöboden sa...

Tack för tipset!
Ser fram emot den 8:e

Kramiz

Karin A sa...

Åhh, ja polaroid är kul! :) Har den sparad i mina favoriter men har inte testat ännu. Känner också att jag har bloggtorka just nu. Julen är över men våren har inte kommit ännu. Vi ses! :) Kram Karin

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fina kort! Den funktionen har jag inte sett tidigare :) Synd på Ellis Corner men jag ska hålla utkik till nästa vecka istället! Hoppas dina varor hinner komma tills dess :)

Kram Jenny

Tina på Peppar och Vanilj sa...

Va synd att det strular med leveranserna...jag lovar att spara lite pengar till öppningen! Den som väntar på något gott...♥

K R A M // t i n a

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Ja, jag blev riktigt rörd jag med :) Det går så snabbt har fyller snart 5 :) Vilka härliga sommarbilder du visar :) Ska bli mysigt med sommar igen. Och härliga saker från ikea, får nog ta mig en tur dit någon dag!

Ha en fin helg!

Kram, Susanne

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

På tisdag blir jag lilltant..hi, hi..men släktkalas blir det nästa helg och tjejmiddag i slutet av februari.
Kram Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Kan du få bloggtorka?? ;-)
Jag vet hur det känns..

Din nya header är superfin liksom typsnittet! Vilken häftig idé med polaroidbilder!

Önskar er en härlig helg!!

Kram Sara

Ingela la la sa...

Tack, nu har vi packat färdig och jag är oxå färdig...
Ska bli skönt när vi äntligen är i väg.

Inte så konstigt egentligen att du har lite bloggtorka, (jag har tänkt lite på det här förstår du) du har ju en hel del annat och pyssla med just nu.. EC, kanske det upptar din tid.. Kanske.

Nu blir det en kopp te och lite relax innan det är dax att sova så att vi kommer iväg imorgon bitti

Ha en bra vecka!

Kram

Minnelita sa...

Polaroid effekten var kjempe kul. Blir nok sittende med dette i kveld. God helg og lykke til med åpningen av butikken. ;D Klem.

Daniel sa...

När sommar e som bäst

Härliga bilder!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag såg din kommentar idag, men hann aldrig svara:)
Men oj så spännande det låter med ny fin banner!
Ja tack:D

Susanne

Guldkant På Livet sa...

Vilken kul grej att förvandla nya bilder till gamla! Så snygga bilder du har i topen, brunt och turkost, snyggt.

Tack för Danskt serietips, älskar danska filmer/serier! Ha en bra helg!! Mari.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Å tack o tack rara rara du för den jättefina bannern:D
Du kan du!

Hoppas att det går framåt med Ellis Corner, förstår att det är full fart.
Och tack igen:)

Susanne

livetpåfyran sa...

Vilken rolig bildfunktion! Ja det måste kännas lite segt när öppnadet drar ut på tiden men det kommer att bli sååå bra tror jag!

Önskar dig en härlig helg där du får ladda dina batterier, kram Pia

Evans sa...

Hej o tack för din kommentar, visst är det härligt att kunna lyxa till det för sig ibland med lite god nattamat. Håller med dig om vädret, här är det uppehåll o nollgradigt, lite snö ligger kvar, men den där riktiga vinter känslan saknas tycker jag. Ha en bra kväll/Eva

Lina sa...

Hej!
Tack för tipset de måsta jag testa nån kväll! Har har de inte funnit nån tid alls för varken bloggbesök eller bloggande...Men nu så, ÄNTLIGEN!

Tack för tipset med att "banka" på mina körsbärskvistar. Nu hann jag aldrig de efter som de varit så mycket annat, men till min stora glädje så är de gröna knoppar på G nu! VÅR!!!

Må så gott & ha en fortsatt trevlig helg!

Kram, Lina