onsdag 3 december 2008

Våffeljärn




Pressbilder med tillstånd från Bagaren och Kocken

Har ni sett vilka snyggingar? Kitchen Aids våffeljärn förnimmer oss om en tid då våra mor- och farmödrar stod i köket och gräddade till fikat. Tänk att ha en sådan pjäs stående framme alltid, nog skulle det bli många smarriga söndagsbruncher i goda vänners lag?

Järnet ser både gammaldags retro men också modernt ut i sin design.
Digital gräddningstimer, termometer, dubbelsidigt järn. Tillverkat i gjutgods, rostfritt stål. Järnet är dubbelsidigt och roterar, temperaturen är konstant och lock finns på båda sidor. Ja, mer än så här - bättre våffeljärn kan man nog banne mig inte få!

Köp ditt nya våffeljärn hos Bagaren och Kocken!


Tävla här om zinkbokstäver Jul från Stilero och här om en gör-din-egen-bok från Solentro.

For translation, please choose flag in top of the blog.

14 kommentarer:

Ingela la la sa...

Tack för senast!
Våfflor lät gott! Riktigt snyggt järn oxå..

jag har ju kommit på att jag behöver en kithen aid, nu väntar jag bara på att plånboken ska komma på detsamma... ;)

Kram

Clarice sa...

Lyx!

Kramis,

Jellon sa...

Oj vilka häftiga lyxpjäser. I dem måste det bli ena riktigt goda frasisar!! :-) //Märit

Smått och gott hos Lina sa...

Ja dom var tjusiga! Kitchen Aid matberedaren står högt upp på min önskelista :-)

Kram Lina

Pia sa...

Det fine cremefargede järn kunne jeg godt tænke mig!

Kram

Sjabbig men chic sa...

Riktiga snyggingar! En crèmefärgad vore inte så dumt!

kramar Lisa

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Härliga! I stugan har vi ett riktigt orginal till våffeljärn:)
Det följde med stugan och är stort tungt och med järnlaggar!

Våfflorna blir jämngräddade och frasiga, till skillnad från de jag steker hemma i moderna tefaljärnet......

Vet ingen ålder, men det måste vara riktigt gammalt, för det påminner om min mormor och morfars järn, som fanns redan när mamma var liten:)

B&K exemplar var väldigt snygga!
Susanne

Nettan sa...

wow! De kallar jag våffeljärn det!! Å det ä ju så gott..blev riktigt sugen..
Kram Nettan

Lilla Eken sa...

Men herrejesus vilket våffeljärn! Wow!
Har en semiantik svart bakelitvariant som jag plockar fram ett par gånger om året och sköter som om det vore min baby. Så något nytt blir det nog inte för mig, men nog blir man sugen... :-)
Ha en fin dag! /I.

Anna sa...

Åhh vi fick alltid våfflor hos mormor. Synd att man är där så sällan =) Tack för att du förgyller min dag med din gulliga blogg. Kramar

mali-mo sa...

For et nydelig vaffeljern! Skulle gjerne hatt et sånt stående på det nye kjøkkenet ja... Her i huset er vi så glad i vaflerat vi har kjøpt et dobbelt. Absolutt ikke særlig pent, men det er bra å steke vaflene på!

Håper du har en koselig førjulstid;)

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni! kram

Hemmabloggaren sa...

Funkar inte det där så funkar nog inget. Verkar lite krångligt dock.

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhhh vad fint!!! Det finns nog - tyvärr - inget från Kitchen Aid som jag INTE vill ha ;-) :-D. En ny "vill-ha-pryl" sätts genast upp på listan :-D.

Kram kram