tisdag 30 december 2008

Tomtenissa





Bilder: Mia

Ja, att jag är förtjust i kaniner och tomtenissar har ni som följer bloggen konstaterat för länge sen. En liten tomtenissa fick vi i julklapp och eftersom hon är så sent inpå får hon nog sitta och övervaka paketeringen för Ellis Corner ett tag. Jag menar, det känns lite grymt att packa ner henne det första jag gör på det nya året.. ;-) F'låt mina kassa bilder men är fortfarande sjuk så då är en sån enkel sak som att hålla kameran still jobbig..

Och jo, öppningen av inredningsbutiken planerar vi fortfarande till januari även om jag är kanske lite väl tyst om projektet så är det på g!
Den som väntar på nåt gott.. ;-)

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet, här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.

24 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Tokmaja kassa bilder finns inte hos dig och tomtenissan var underbar...längtar till Ellis öpnnar!!
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Jättesöt tomtenissa tycker jag :)

Önskar Gott Nytt År!

Kram Jenny

Vit poesi sa...

Suck, de kan man verkligen inte få för många av.
kram kram Malin

Hannis sa...

Jag har sett til så att jag får ett nyhetsbrev när ni öppnar=))
Vill inte missa!
Söt Nissa!

Önskar dig ett gott nytt år//
Kram Hannis

Lallis - liv och leverne sa...

Otroligt söt:)
kram Lallis

Hem och Harmoni Marie sa...

Ser verkligen fram emot Ellis Corner öppningen! Ska bli spännande att se vad ni hittar på...
Ett riktigt gott nytt år önskar jag er och krya på dig!
Kram Marie

Karin sa...

Jättefina tomtenissar!! Såg att du önskade dig en skolplansch...Jag sålde min med ko och vad man gör med mjölken (ost etc) för ett halvår sedan på en loppis och nu ångrar jag mig lite grann...! Hoppas du hittar en snart! /Karin (decemberandbeyond.blogspot.com)

Sjabbig men chic sa...

Bilderna är verkligen inte kassa. När du säger så då tänker jag att jag inte törs visa en bild till! Eller så tänker jag inte det - men dina bilder är i alla fall superbra!
Ja, det vore jättetaskigt att packa ner henne nu när hon just fått komma fram.

Kram Lisa

Fröken Fräken sa...

Men vad tråkigt att du är sjuk! Hoppas att du snabbt blir frisk, det nya året kanske har med sig kraft och energi. Herr Fräken går här och snörvlar, och du vet ju hur det är när en kille är riktigt sjuk, som det sägs i reklamen... jag försöker muntra upp honom med kladdkaka! (och inte är det några dåliga bilder, så det så!)

Nu har jag äntligen läst det som står om min blogg i senaste numret av Lantliv. Ärligen kan jag säga att det pirrar lite glatt i en! ;-)

Livets njutning sa...

Kassa bilder? Hmm. Det tycker inte jag. :)

Tomtenissan är söt. Gillar maileg mycket. Jag ser framemot tills Ellis Corner öppnar. Är så nyfiken. :)

Vad glad jag blir när du erbjöd dig fixa header till mig. Jag får maila dig.

Önskar er Gott Nytt År!

Kram Jenny

Guldkant På Livet sa...

Är du också sjuk, men det märks inte, du tar sagolika bilder som alltid och du har en mycket läcker lauyot! Tack för i år och krya på dig!

Gott Nytt 2009!!! Mari.

Pia sa...

Sød nisse - glæder mig til din butik åbner:-) Vil det også være muligt at få bestilt f.eks. det store vita filttæppe fra En Gry og Sif?

Kram Pia

Mrs W sa...

Vill önska ett gott nytt år!! hoppas du har fått användning av dina mått :-)

Mamma till flera sa...

Vlken härlig blogg!!! Här har jag aldrig varit tidigare. Ska bli roligt att besöka er "butik" sen. Jag bor oxå utanför Gbg

Passar på att önska ett gott nytt år

Millas hem sa...

Ja, man kan inte säga annat än att de är supersöta!!

Gott Nytt!

Kram Camilla

Anettes hus sa...

Hei! Er innom for å ønske deg et riktig godt nytt år!! (litt på forhånd, regner med jeg ikke får tid i morgen;) Håper du får en flott nyttårsfeiring i morgen!

Takk for all herlig inspirasjon i året som gikk!!

Klem Anette:)

Karin A sa...

Vilken underbar tomtenissa, klart hon måste få vara framme ett tag. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Karin

Lily of the valley sa...

En söt tomtenissa!
Gott Nytt År
Kram Lily

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin tomtenissa var. Väntar med spänning på att ni sak öppna.

Krya på dig!
Kram Ullis

Pia sa...

Hej igen Mia,
Får i også den vita matten fra en Gry og Sif i firkantet form? Desuten har jeg ledt efter en vit tovad tvättkorg med vita baller fra En Gry og Sif også - får I den hjem?

Kram Pia

lottens vita och gröna sa...

den tomtenissan är väl alldeles underbart fotad! hoppas du snart kryar på dig vännen, inte kul att ligga och kolla på fyrverkerierna!

styrkekramar och önskar dig ett gott nytt år vännen!// lotten

Nygammalt sa...

Viken sötis.
Hoppas du mår bättre snart.
Vad spännande det som komma skall.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Många kramar från mig.

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jättesöt!! Förstår att du inte vill packa ner henne riktig än :-D.

Spännande med butiken!!

Hoppas att ni får en riktig mysig dag imorgon!
GOTT NYTT ÅR!
Kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Nja kassa bilder var väl att ta i. Krya på dig. Dom där nissarna är så fina...
Önskar dig och det dina ett Gott Nytt 2009!
Kram Marie