måndag 1 december 2008

Tipp tapp..





Bilder: Mia

Man brukar ju säga att en del av oss fortfarande har kvar barnasinnet.. I såna fall har jag mitt med råge, kan vara otroligt barnslig, fråga min man så får ni garanterat ett JA till svar :-D

Maileg har jag ju tjatat om flera gånger tidigare och det kommer bli flera gånger till i denna blogg kan jag garantera. Nya detaljer till hemmet är dessa tomtar som pryder skänken i vardagsrummet nu till jul. Förmodligen är de väl tänkta för barn egentligen men jag törs säga att jag trots mitt barnasinne inte är ensam om att skaffa dem som vuxen.. ;-)

De är för fina för att låtas bli!
Det sitter även ett par två små nissar i arbetsrummet på hyllan där men de får ni se nån annan gång..

Tävla här om zinkbokstäver Jul från Stilero och här om en gör-din-egen-bok från Solentro.

For translation, please choose flag in top of the blog.

32 kommentarer:

Himmelbit/Njut en smula sa...

Sööööta!!! Ja, de förstår jag att man som vuxen inte kan säga nej till ;-) :-D. Annars tycker jag att vår generation har kommit längre och längre ifrån det här med tomtar. Jag tror inte att vi någonsin kommer vara så "tomte-fixerade" vid jul utan gå mer och mer mot andra typer av julpynt - lite synd egentligen. Tur att Maileg håller stilen och får oss att åtminstone ta in några tomtar i våra hem iallafall ;-) :-D.

Hoppas att allt är bra med dig!
Kram

Madicken sa...

Här är en till som verkligen bejakar det lilla barnet där inne i hjärteroten! (Det har du säkert sett på min blogg hi hi) Jag älskar ju också Mailegs saker!

Kramis!

Mysiga lantliga ting sa...

Mailegs saker är verkligen ursöta allihop. Måste kika in på deras sida.

Ha det gott
Kram Johanna

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Håll in honom hårt för här finns en till som är barnslig. Jag sparar till en kitchen aid...det går långsamt, din tomte frestar lika mycket.
Kram lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Ja med de är ju så härliga tomatarna från maileg. Det är ju tur att de finns även om de är för barn eller hur det är, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag skulle kunna förköpa mig helt på Mailegs saker. Har precis beställt en löpare att ha på köksbordet och hade full sjå att inte beställa MER. Och inte har jag vare sig barn eller barnbarn att skylla på *Skratt*. Jag gillar mitt barnasinne som tur är.

Clarice sa...

Jag tycker som du. Mailegs nissar är föööör söta. Jag har själv skaffat mig en uppsättning nu till jul (från Mosters inredningsbod). Dom sitter i matsals soffan. Jag tycker nog dom är mera dekoration än barnleksak, så int tror jag attvi är så bransliga trots allt :)

Kramis,

Jellon sa...

Dessa Nissar är helt underbara!

Saramedflera sa...

Älskar Maileg tomtarna och julpyntet därifrån också.
Kram Sara

Ljuvligt Hemma sa...

Underbara... jag vill också haaaaa :) Kram kram.

jennie... sa...

Hejsan !!
Självklart ska man ha kvar barnasinnet.....

Fick ditt namn via ingela la la... hon berättade att du hjälpt henne med sin header.
kan du till en nybörjare förklara hur man sätter ihop flera bilder sådär snyggt som du har å hur man hittar en snygg text.
Gulle dej å en stjärna i himlen om du hjälper mig....Pöss å Kram!! Jennie

ingrid sa...

Vilka fina tomtar !

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, de är verkligen jättesöta!
Och visst är det väl tur att man har barnasinnet kvar...
Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

Åååå så gulliga dom är, vilken tur att du har barna sinnet kvar så att de kan få husera hos dig.
Kram hela dan/Ingela.

Moas sa...

Jättesöta tomtenissar.. förstår att du inte kan låta bli.. och du det är bra med barnasinne.. =).. ha det gott.. moa

mitt skärgårdsliv sa...

Underbara tomtar, barnasinnet ja det lever nog alltid med ;) som tur är! Ha en bra dag!

Sofie sa...

Så underbara är dessa tomtar! Förmodligen de enda tomtar som skulle få beträda min tröskel *fniss*
Hmm, man kanske skulle slå till på en och göra dottern glad?! :-)

Kram Sofie

Fröken Fräken sa...

Sådana charmiga gynnare! Klart att de förtjänar en plats på spiselkransen - eller annan lämplig plats!

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

Å mys! Du är så duktig på att tipsa! Jag är lite allergisk mot julpynt överlag. Jag gilla rinte prydnadsgrejjer så värst. Jag vill oftast använda mig att så mycket natur som möjligt och så lite pynt som gör nytta. Typ ljus och så.. men en maileg tomte.. ja varför inte.. nu kan man ju pynta hedvigs rum om man blir sugen

Pia sa...

Ja, det var söta Maileg nisser:-))

Kraaam

Marit`s vita skrin sa...

Det är så skönt att se att det är fler som har barnasinnet kvar;)
Min sambo tycker att jag är lite crazy som köper så mycket grejer från Maileg.
Nu ska jag säga till honom att jag inte är ensam.
Och att han inte är ensam heller med sina åsikter;)

Tack för din gulliga kommentar hos mig.

Kram kram/ Marit

HildeS. sa...

Åååå så søte dei er:)
Ønsker meg,ønsker meg!!!
Ha ei fin førjulstid:)
Klem H.

Nettan sa...

Ja de är verkligen helt underbara! Å jag ä lika barnslig jag;-) Har flera stycken!!...å köper dem till alla barn jag känner!!
Kram Nettan

Guttemamma sa...

Så herlige bilder!!! maileg...I love!!

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Åh, så himla söta! jag är inte förtjust i tomtar, men de här passerar även här hemma! :)

Sjabbig men chic sa...

De är jättesöta, de där tomtarna. Inte alls bara för barn!

Kramar Lisa

PiaMaria sa...

Tomtarna är såååå mysiga!!

kram Pia

Hannis sa...

Finns väl ingen åldersgräns på fina saker?!
Vad härligt att du har barnasinnet kvar,blir lite roligare att leva då=))

Kram Hannis

Malla sa...

Ja, de är såå himla söta!!!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tråkigt att behöva vänta tills nästa år...de visste inte först men nu var det bestämt. Det är en duktig fotograf som kommer så det ska bli spännade att se hur de gör.
Ha det gott! Jag vill fortfarande sno din tomte...men samvetet sviker mig:-)
Kram Lotta

Lärarbostaden i grönskan sa...

Underbara tomtar! Dem hade jag också lätt kunnat ha hemma, trots att jag inte har barn ännu.

Stor kram

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni!

jennie - har svarat hos dig. kram