tisdag 16 december 2008

Svartvit franskromantik







Bilder: Mia

I söndags besökte jag och Karin Ingrids Atmosphere men även Alvhem som nästan ligger vägg i vägg. Alvhems sortiment är en blandning av Ingrids samt Solgläntan där jag faktiskt aldrig varit tidigare men ska absolut dit nån gång.

Hos Ingrid var det fullt med folk men både jag och Karin hittade en hel del som vi ville ha. Zink är ju aldrig fel som vi konstaterar om och om igen ;-) Det vackra omslagspappret köpte vi båda två och jag fick faktiskt mitt Vita Gåvor-paket inpackat i just detta för er som minns det. Minns inte om det var Ingrid eller Karin som kom på den briljanta idén att man kunde rama in en bit av pappret och jag lånade bebisens ram till detta men the Carrot Story finns kvar bakom.

Söt och rar som Ingrid alltid är fick jag en prisma till granen, en vacker påse med samma text som pappret och så en block för bloggnoteringarna ;-) Tack! Rekommenderar som vanligt ett besök till henne, särskilt nu i juletider!

Det blev lite till men detta föremål får ni se en annan dag. Den snygga vasen med rött i har vi fått av familjen A, visst är den fin!

Idag avslutas tävlingen sponsrad av Idémakeriet kl. 21 och resultatet kan ni se strax därefter hos Gerda. Tusen tack Gerda för att du ställde upp med denna vinst!

Tävla här om ett zinkhus från Home Sweet Home.

24 kommentarer:

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Åh vilka härliga bilder, som vanligt du bjuder oss på:)

Kram M

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh har ni också varit hos Ingrid, hon är ju helt underbar och butiken också såklart :)

Jättefint med det svart-vita!

Kram och ha en fin vecka,
Mia

Hannis sa...

Ahhha!Det där papperet har jag också.
Det var riktigt snyggt i ram!

Kram Hannis

lyckostunder sa...

Snygga bilder!
Pappret är alldeles underbart fint!

Kram Johanna

Nettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moje sa...

Hej! Ville igen tacka för alla mysiga tips på butiker till vår resa till Göteborg. Grandma´s var helt underbart, och det vart en dyr historia =) kram

Something White sa...

Yes, it´s definitely my thing that black ´n white! Looks beautiful! Have a good day, Mia.

Lily of the valley sa...

Härliga bilder! Fint papper, och mycket användbart! Jättesnyggt inramat!

Tack för hjälpen om den tredje kolumnen! Jättegulligt av dig :D

Kram Lily

Sjabbig men chic sa...

Det blev ju kanonsnyggt med ram till!

kram Lisa

Mrs W sa...

Kika in till mig vettja!

Moderncountry sa...

Alltid herlig å kikke inn til deg Mia! For noen underbara bilder du tar jo! Jeg elsker virkelig din fine Julekudde derunder. Å så fin den var! Og ja, Karin og ingrid, hva kan jeg si. Begge utrolige dyktige på hvert sitt felt. Jeg har enda til gode å besøke Ingrid og hennes vakre butikk. Straks etter Jul blir det nok tid til en tur. Vakkert papir og nydelig som innrammet. (knallide!)

Ha det godt vennen og takk gullige deg for alltid herlige hilsner!

Varm klem
Aina

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Vilken bra idé med att rama in papperet.

Ha det bra!
Kram Ullis

Tulipa sa...

Tänk vad jag skulle vilja avlägga ett besök i hennes butik!
Snyggt att rama in pappret!
Kram Tulipa

Ingela la la sa...

Vilken turgumma du är! =)
Det där skulle faktiskt jag vinna ;) (Skålen och sleven)

Grattis, gratti.

Ha en bra kväll!

Kram

Pia sa...

Fantastisk fine billeder som altid Mia:-)

Stor kram Pia

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej på dig!
Vilken smart idé! Franska är ju ett så otroligt vackert språk.

Stort tack för din kommentar om mina tomtar! Nej, jag gör inte själva formen själv utan köper dem vita. När jag höll på med keramik så tänkte jag använda porslinsmålningsfärgerna till nga alster (det finns fler kulörer där). Men det var ingen som ville bränna keramik i porslinsugn eller tvärtom. Just själva bränningen är ju lite "kritisk" så i så fall får jag väl skaffa en egen brännugn *drömmer*.

Ha det toppen!
Kram

Wilda Stenlyckan sa...

Vill också besöka mysiga butiker!! Men det finns ju inga sånna här.. tur att det finns nätbutiker i alla fall..

Superfina foton som vanligt och tavlan blev så fin!

Kram Sara

Sandras älskade hem sa...

Vilka vackra bilder!! Helt fantastiska!
Ha en bra kväll!

Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Ja det finns så många fina presentpapper att man kan göra så mycket mer med dem än "bara" slå in dem!

Grämer mig över att jag missade Atmosphere när jag var i öteborg, det verkar vara en härlig butik!

PiaMaria sa...

åååååh vad snyggt!!!!!

Så enkelt och SÅ stiligt!!


Kram Pia

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vilken bra ide att slå in papper i rem..tjusoigt.
Kram Lotta

Marit`s vita skrin sa...

Vilken bra ide att rama in det fina pappret.

Den där butiken skulle jag vilja besöka, synd att det är så långt till Gtbg.
Men nån gång ska man väl dit. Jag ska lägga det på minnet;)

Kram

Karin A sa...

Hej Mia! Kul att du testade att rama in pappret - det blev kanonsnyggt. Kanske prövar jag också det men som vanligt tar det lite tid för mig att gå från tanke till handling. :) Granen har inte kommit på plats i sin hink ännu - det får blir lite senare i veckan.

Svart och vitt är verkligen snyggt ihop! Blir mer och mer förtjust i det.

Ha en mysig vecka! Kram Karin

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har också fått paket i det papperet:)
Sparat det och ska rama in jag med!

Susanne