fredag 5 december 2008

Sissel






Bilder: Maken

Jag och min man försöker gå på en julkonsert i juletider och i år var det inte lätt att välja - både Peter Jöback och Sissel Kyrkjebø spelar här nere i Göteborg.. Båda är två favoriter även om Sissel vann.. Bilderna är tagna från Sissels sommarkonsert i Dalhalla utanför Rättvik 2005, en riktigt kall julikväll. Ikväll är det dags för hennes julkonsert, myyys!

Torsdag-lördag är det julmarknad och loppis en bit utanför Kungälv igen. Hemmagjort godis och kakor, heminredning och textil samt lite av varje på loppiset. Passa på för nästa helg är de sista dagarna och sista ruschen. Torsdag och fredag öppet 10-20, lördag 10-17. Ellis Corners sortiment kommer att finnas här vid vår öppning. Adressen till jul- och loppismarknaden finner ni här.

Tävla här om zinkbokstäver Jul från Stilero och här om en gör-din-egen-bok från Solentro.

For translation, please choose flag in top of the blog.


16 kommentarer:

happy in pink sa...

ja sissel er dyktig...
håper dere får en topp kveld...
kos dere:)

klem tara

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja hon sjunger ju så vackert! Kul att gå iväg så där! Det gör aldrig vi:(
Får bestämt bli ändring på det!
Susanne

linruz sa...

Ja jag gillar dem båda oxå.
Peter spelar här i stan men jag kommer tyvärr inte i väg på den konserten. Fårnöja mig med att lyssna på skivan.
Hoppas konserten blev enligt förväntan.
Kram

Sjabbig men chic sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Sissel är magisk!

ha en riktigt fin kväll
Lisa

madde sa...

Hoppas ni får en mysig kväll, själv såska jag på Peter Jöback ikväll ;) Sissel hade oxå vart härligt, var ni på henne i dalhalla? kram madde

Lena sa...

Ja båda är så duktiga! Och båda får i gång julstämningen! Inte lätt att välja då. Själv ska jag på Jöback i kväll i Leksand, och det ser jag verkligen fram emot!
Trevlig helg!

Zizzi sa...

För många år sedan (när Peters julskiva kom ut) Var jag på hans julkonsert i uppsala. Sara Dawn Finer var då körtjej. Vi satt längst fram i universitetsaulan; jag och mamma. Det är mysigt med julkonserter! Man kommer liksom lite i stämning. Förra året var vi på ABBA-the christmas concert med Magnus Carlsson, Jerry Williams, Agnes, m.fl
Du har en utmaning hos mig ;-)
Kram cissi

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vi ska gå på Peter Jöback, men den här blir minst lika bra...vad mysigt ni kommer få.
Önskar dig en skön helg.
Kram Lotta

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Va härligt att få gå på konsert så här innan jul... Vita hem träff va är de för grupp??
Ville önska en go helg och adventsmys..
Kram kram Linda

Ljuvligt Hemma sa...

I morgon blir det Peter jöbacks julkonsert för min del... längtar :) Önskar dig en alldeles underbar helg & andra advent! Kram kram.

Nettan sa...

Gillar oxå båda! ..men i vårat fall vann Peter..nästa fredag ska vi njuta av hans julsånger! Ha en ritigt härlig helg!
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Vad mysigt både med konsert och julmarknad. Jag missar marknaden här i helgen eftersom jag åker till Malmö, men det kanske kan finnas några fynd söderöver också??

Ellas Inspiration sa...

Åh så mysigt! Jag och Jöback har en dejt nästa fredag...

Ha det så gott!

Kram Karin

Karin A sa...

Sissels julskiva är min favorit! Hoppas ni får en riktigt härlig kväll. :)

Så många härliga inlägg sedan jag var inom sist. Mailegs saker är helt ljuvliga...

Kram Karin

Englainnan sa...

Hej!

Jag har en utmaning i min blogg

Hem och Lycka sa...

madde - yes! kram

Zizzi och Englainnan - tack snälla men jag har slutat lämna dem vidare.. kram

Nostalgi och rosor - svarade hos dig. kram