fredag 26 december 2008

Selma och Hanks




Bilder med tillstånd från SVT och TV4.
Översta bilden och mellanbilden till vänster:
Bild: Ola Kjelbye/SVT.
Nedre bilden och mellanbilden till höger:
Foto: DreamWorks/TV4.

Idag är en sån där mysdag - ännu är inte julen slut men ändock på nåt konstigt vis.. Då är det skönt att bara vara och sätta sig ned i tvsoffan mitt på ljusa dagen. I TV4 går en riktigt bra film, Cast away med Tom Hanks som den skeppsbrutne Chuck. Hans plan störtar och som ensam överlevande tar han sig iland på en öde ö där han får kämpa för att överleva. Under de fyra åren han spenderar på ön är hans enda sällskap en ilandfluten volleyboll som han döper till Wilson. En riktigt gripande film, rekommenderas varmt! Slå på teven kl. 15:10.

Kvällstittandet föreslår jag får bli SVTs dramasatsning om författarinnan Selma Lagerlöf. Helena Bergström spelar Selma, Alexandra Rapaport och Ingela Olsson hennes livskamrater Sophie Elkan och Valborg Olander. Juldramat består av två delar och vi börjar berättelsen när Selma 37 år och precis har fått ut sin debutroman Gösta Berlings saga.

Andra skådespelare i dramat är bland andra Ola Rapace, Göran Stangertz och Christina Stenius. Första delen startar ikväll, SVT1 kl. 21.00.

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please choose flag in top of the blog.

16 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Javisst, har det varit en riktig mysdag?! I morgon blir det nog en sväng på auktion för min del.

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Har också tänkt att titta på serien om Selma. I morgon blir det kanske lite rea besök här.

Kram Ullis

Ett skönare liv sa...

Skönt att bara ta de lugnt ! å tack för den snälla komentaren hos mej :)
hoppas du har haft en underbar jul, å får en fortsatt skön helg..!
kram nadja

Beas barnslikheter sa...

Ja-a...dagarna EFTER själva julafton är egentligen de juldagar jag trivs med allra mest, när själva hysterin och tidsjakten avslutats. Nu NJUTER jag, längtar efter spelstunder med familjen, bloggtid och syprojekt, mellandagsrea och att äta skinkmackor med maken efter att barnen gått och lagt sig. :-D

Hoppas du fortsätter njuta riktigt ordentligt!

KRam Bea

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vet du Mia sedan du började rekommendera tv så har jag börjat se på film..jag har lite svårt att sitta still framför en tv..sitter hellre vid datorn..men du ger så många bra tips.
Kram Lotta

organic-lizzi sa...

Den deilige roen i romjulen er såååå fantastisk..!!
Du er supersnill som deler med deg av gode filmopplevelser/hva du skal se..
Vi får se hva kvelden bringer..
Superdeilig dag&Stooor klem fra Randi

Fröken Fräken sa...

Ja, skönt med fler helgdagar och att man både har tid för att mysa och för att dra igång lite projekt! Själv ska jag ta en titt på mellandagsrean och hoppas på att göra lite klädfynd. Men chansen är nog stor att jag kommer hem med något i inredningsväg istället... ;-)

timelesshome annika sa...

Vill bara säga Hej!
Annika

Krusidull sa...

God fortsättning.
Tack för tipset fr en som inte har en susning om vad tv tablåerna innehåller.
Kram
Krusidullan

Anonym sa...

Har också tänkt kolla in Selma ikväll, tror det kan bli bra. Bra skådisar också.

GOd fortsättning!

Karin
Theasrum.blogg.se

rosenskära sa...

Vill bara önska den fina, goa Mia en riktigt god fortsättning på helgerna!

Här har vi fått alldeles makalöst vacker rimfrost idag, retar mig just nu på att jag inte fotat!

Kramar/Lena

Hemmabloggaren sa...

Ja Selma ska jag nog se, hoppas den inte är för seeeg bara. SVTs satsningar tenderar att vara det ibland, men ibland lyckas de riktigt bra.

Lilla huset på prärien sa...

Ahh... satt faktiskt och tittade på Cast Away en liten stund. Men har sett den förut så jag tittade inte färdigt. Har varit som en osalig ande hela dagen känns det som. Kan det vara julrean som hägrar?

Kram Jenny

Moas sa...

En riktig mysdag har det varit med tv, promenad och lite shopping.. sen tv, mat och mys.. o så Selma snart.. ha det gott Monica

Erics mamma sa...

Håller helt med om att det är skönt att bara ta det lugnt! Hoppas att ni får en mysig fortsättning på det lilla som är kvar av 2008.

atmosphere sa...

God fortsättning på julhelgen! Tror du verkligen att du behöver gå en kurs? Träning ger färdighet...
Kramar från Ingrid