onsdag 17 december 2008

Nostalgitripp



Nu tror jag att jag får många av mina norska läsare nostalgiska.. Jag kommer från nordbohuslän där vi kan se norska kanalerna och därigenom blev jag fast för Jul i skomakergata när jag var liten.. Åå, vad den var bra..



Så kan jag inte låta bli att visa er denna också som jag också älskade.. Hade en liten Jo(h)n Blund men tror min var röd.. Lyssna till den ljuvliga sången med barnrösten!

Tävla här om ett zinkhus från Home Sweet Home.

For translation, please choose flag in top of the blog.

5 kommentarer:

Lena sa...

Å ja, det var min favoritjulkalender framför någon!

Har växt upp med den, och tycker det måste vara lite tråkigt - om det är som jag hört - att dom tänker lägga ner den nu. För det här var god gammaldags julstämning med bara snälla ord och tankar! Tack för nostalgitrippen och ha en fin dag!

Linda sa...

Åhh, jag minns den också!! Jag kommer från Strömstad och älskade den julkalendern!

rosenskära sa...

John Blund - suck, minnen från televisionens barndom. Visade barnen klippet, de blev helt fascinerad när jag berättade att jag såg det när jag var liten.

Jag minns speciellt melodislingan och Lennart Swahns röst.

Tack/Lena

Erics mamma sa...

ÅHH vilka söta hjärtformade tebehållare (heter det så?). Vill ha!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, det var riktig nostalgi det här.
Kram:)