lördag 13 december 2008

Noël






Bilder: Mia

Trevlig Lucia på er! Jag tänker då inte lussa för maken i nattlinne med krona på huvet, där går gränsen men däremot kan det nog bli lite lussekatter till glöggteet från Isa som en start på myslördagen. Och så tänder vi det tredje ljuset förstås, en dag i förväg som vanligt ;-)

Jag har köpt ett urfint luffarslöjdsföremål från Karin som är jätteduktig på just detta. Texten Noël betyder jul på franska som en del av er säkert vet. Söt och rar som hon är fick jag en liten present, ett sött hjärta som hänger i vår julgran som jag med stånk och stön fick pallrat upp igår i vardagsrummet. Vill ni se fler ting som just nu finns till salu tar ni en kik här.

Imorgon ska förresten jag och Karin till Ingrid och se vad hon har för fina saker till julen, can't wait!

Grattis till Livet i träsket som vann tävlingen om gör-din-egen-bok, sponsrad av Solentro. Och julbokstäverna i zink vanns av Tårtsmulan, sponsrad av Stilero. Ett stort tack till Solentro och Stilero som gjorde dessa tävlingar möjliga!


Tävla här om ett zinkhus från Home Sweet Home och här om en hemlig vinst från Idémakeriet.

Sista dagen idag för julmarknad och loppis utanför Kungälv, kl. 10-14. Hemmagjort godis och kakor, heminredning och textil samt lite av varje på loppiset. Här kommer senare Ellis Corners sortiment att finnas. Adressen till jul- och loppismarknaden finner ni här.

For translation, please choose flag in top of the blog.

19 kommentarer:

Something White sa...

If you made those creations: a big BRAVO! It´s very nicely done. Happy Lucia-day!

Saber sa...

Hej! :-)
Jag har anordnat en tävling med pris på min inredningsblogg, som du kanske är intresserad av att delta i. Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Saber
inredningsdesign.blogspot.com

Lottaspace sa...

Vilka fina luffarslöjdsaker!
Ha en fin luciadag!

Kram,Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Åhh *superavis* jag vill också åka till Ingrid och hälsa på!!!

Vilken fin liten sak du köpt - ska in dit och kika lite nu :)

Mysig Lucia! / Kram Jenny

Pia sa...

Så fie sage:-) Rigtig god week-end til dig:-)

Stor kram Pia

Karin A sa...

Tack rara Mia för ett så fint inlägg om mina saker! Dina bilder är så fina...

Ha en trevlig Luciadag så ses vi imorgon! Kram Karin

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Det var jätte kul igår och de var så nöjda..stylade nästan inget om. Är nyfiken på hur bilderna blev..konstigt att vara med själv också. Det blev nog fina utebilder på huset för det var mycket snö och snöade lite under tiden. Spännande..

Har en till tidning som hört av sig men det är inte färdigt ännu om de ska komma..de ville gärna att vi skulle ha ett bardrum och vårat är inget att ta kort på. Vi har ett rum som står tomt som ska bli badrum..i framtiden.
Ha en skön lucia.
Kram Lotta

Villa Hemmet sa...

Trevlig lucia!

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till vinnarna. Så fina saker du har köpt. Blev lite sugen at göra något eget med bokstäver.

Ha en bra Lucia!
Kram Ullis

Tårtsmulan sa...

Nej men så glad jag blir att jag vann :)
Vilken bra och rolig start på dagen, de bokstäverna är sååå fina!!!
Tusen, tusen tack :)
Jag ska genast ta och maila min adress.

Önskar dig en riktigt mysig lucia!
KRAM!!!

Fröken Fräken sa...

Åh, sådana där trådord som jag brukar göra! Kul! Fast jag behöver skaffa mig en bättre tång att böja med. Får skriva upp det på önskelistan!

Det kunde man ju ge sig på att de där hyacintglasen inte fanns i produktion längre, attans!!..

Sjabbig men chic sa...

Jättefina! Ha en skön lördagkväll!

Kram Lisa

Kajsa sa...

Vilket fint Noel! Vilket pill att få till!

Jaså så du lussar inte för maken din? hihi,

Ha en skön lördagskväll!
Kram!

elna-estelle sa...

Vackert värre!!

Paula sa...

God kväll du gör vad du vill med awarden ville bara ge dig den för jag gillar din blogg..

Ann-Catrin sa...

Oh så vackert det är med luffarslöjd. Underbara bilder
kram
A-C

Tulipa sa...

hej!
Glöggte...det lät gott. Vi har köpt hem filmjölk med pepparkakssmak. Det gillade barnen! Allt går att mixtras med!
Underbara Noel bokstäver!
Trevlig tredje advent.
Kram Tulipa

Wilda Stenlyckan sa...

Tack! Vad gullig du är! :-)

Jag blev helt kär i Noel i trådslöjd! Så fint!

Hoppas ni haft en riktigt trevlig Lucia!!

Kram Sara!

Hem och Lycka sa...

something white - no, unfortunately it's not made by me ;-)