torsdag 4 december 2008

Nasse liten



Bilder: Mia

Bamsen eller nasse liten, han har inget namn men är oss kär ändå ;-) Han föddes nån gång under förra året och fick komma till oss i juletid 07 för att vakta granen för oss. I år hade han gömt sig för oss. Jag letade och letade i förrådet men nepp, ingen grisbjörn nånstans. Var inne och letade i tre omgångar och bad maken om hjälp som dock bara grymtade. Nähä, ingen hjälp fick man där.. Tredje gången gillt fann jag honom dock, gömd bakom en låda längst intill väggen. Stackars liten, han kände sig nog alldeles bortglömd och förtjänar därför en liten bekväm plats!

Torsdag-lördag är det julmarknad och loppis en bit utanför Kungälv igen. Hemmagjort godis och kakor, heminredning och textil samt lite av varje på loppiset. Passa på för nästa helg är de sista dagarna och sista ruschen. Torsdag och fredag öppet 10-20, lördag 10-17. Ellis Corners sortiment kommer att finnas här när vi öppnar webshopen.
Adressen finner ni här.

Tävla här om zinkbokstäver Jul från Stilero och här om en gör-din-egen-bok från Solentro.

For translation, please choose flag in top of the blog.

25 kommentarer:

Iris sa...

Hade inte lotta på bråkmakargatan en sådan gris? Riktigt söt var den i alla fall :)

Clarice sa...

Oooo vilken härlig grisbjörn! Har du tillverkat den själv eller är det en Maileg gris? Jag sydde en grisbjörn åt min dotter i skön velor, men i ärlighetens namn har den mycket enklare snitt än er.

Kramis,

mali-mo sa...

Kjempesøt gris ;) Går og venter på en liten grisebjørn som skal komme i posten ti l oss en av dagene. Lillemalien skal få "Bamsen" til bursdagen sin ;)

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

sicken sötis:) Kram M

Saramedflera sa...

Vilken liten sötis :-)
Kram Sara

Pia sa...

Den lille søde gris har min datter også fået:-)

Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vilken tur att du fann nasse, han är ju underbar!
Kram Lotta

lyckostunder sa...

Vi har också en Bamsenasse under vår gran i år. Jag tycker han är helt vrålsöt:-)

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Han är ju så gullig!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Åh vilken söt gris-björn! Jag fastnade för Lottas Bamsen när jag såg den första gången..jag kanske skulle köpa en till dottern..hon hade blivit överlycklig :).
Dessutom kunde han ju få bo i vår soffa lite då och då ;)

Kram vännen, nu skall jag in till Stilero och pröva lyckan :)

Mia

Ingela la la sa...

Tur du hittade grisen! Du får ha han på en bättre plats sen ( än längst in i förrådet menar jag) Det är han väl värd?
Här hemma har det varit lite halvt kaotiskt sen ni var här.. Det ordnar nog upp sig!

Kram

Gotlandsliv sa...

Åh, en sån har jag letat efter hur länge som helst! De är så fina! Vill haaa! :)
Var har du köpt din?

Milla S sa...

Så gullig!! VAR är loppisjulmarknaden??????

Snusilus o Sannibus sa...

Så söt han är :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Inredningsgalen sa...

Ja visst är de söta, själv har vi en grå som får komma fram nu till julen!

Elin sa...

Vilken söt :D

Lallis - liv och leverne sa...

Han är ju otroligt söt, nassen:)
Och man tänker direkt på Bråkmakaregatan:)
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Riktigt söt nasse! Jag vill också ha en. Alla har ju en liten tyggris nuförtiden, jag har bara en bock! Eller två då!

Kramar från Lisa

marianaskeramik sa...

den är jättesöt tur att han kom tillrätta
ha de bra
marianaskeramik

Nettan sa...

Vilken underbar liten "kompis"!!
Du har en award att hämta inne hos mig! Gillar ju din blogg massor!!
Kram Nettan

livetpåfyran sa...

Vilken underbar gris!!

Ha en underbar adventshelg, kram Pia

Gnistrande snö sa...

Vilken söt och charmig grisbjörn!
Så bra att den är återfunnen och får njuta av ljus och värme i soffan :-)

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Jellon sa...

Lilla söta gose-nasse!!! :-)

Hem och Lycka sa...

clarice - grisen är mailegs. kram

gotlandsliv - minns tyvärr inte var jag köpte min men den finns lite här och varstans. kram

milla - se länken så ser du var julmarknaden är!

nettan - tusen tack!

Something White sa...

Those ´Jul-pigs´ are very cute and I like that decoration. Have a good Advent-time, Mia!