fredag 26 december 2008

Kusin vitamin




Bilder: Mia

Enklare förvaring till julens frukter kan man väl knappast finna..? En vas med ett omknutet julsnöre från Maileg/Russinnet..

Hemma igen efter julfirandet hos min familj i norra Bohuslän. En grön jul som vanligt med undantaget från det finfina lagret av en försiktig hagelskur (?) som kom under en av dagarna. Skönt med kyla som väl är det närmaste man kan komma en vit jul i södra Sverige numera. Himla trist, särskilt för barnen!

Så behövs nog lite vitaminer här för både mig och maken. M har kämpat med en envis och irriterande förkylning sen helgen och nu när jag börjat pusta ut efter att ha försökt värja mig i flertalet dagar så känner jag en envis tagg i halsen och blossande kinder samt tungt huvud som påminner om feber men nope, inte än i alla fall. Det vore väl en trist avslutning på julen 08 och det nya 09. Passande därför med lite stärkande c-vitaminer!

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the right column.

12 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Har du haft en trevlig jul? Några roliga julklappar? :-)

Hoppas du slipper bli sjuk! Fint med frukterna i vasen.

Kram Lina

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tänk den som kunde ta så fina bilder som du Mia..bodde vi närmre skulle du få ge mig en fotokurs och en redigerings hjälp i photoshop...skulle betala dig dyrt:-)
Kram Lotta

Vit poesi sa...

Håller med att det enkla är det vackra! Låter som en fin jul.
kramar Malin

mali-mo sa...

Så morsomt med forlovelsesdatoen, for Valentinsdagen er vår "dagen-vil-ble-kjærester" dag, og jeg tror mannen legger planer for en helaften og besøk på min yndlingsrestaurant. Krysser fingre for at det stemmer ;)

Spis frukt!!!! Og jag basillene på flukt ;) Kjempefine bilder forresten! Og god bedring til lille M!

mali-mo sa...

Ja..ikke lille da. Til din M mente jeg!

Sjabbig men chic sa...

Vitaminer... Precis vad jag behöver Mia!

Kram Lisa

Karin A sa...

Nu behövs alla c-vitaminer man kan tänka sig. :) Härliga bilder! Är nyfiken om vad maken tyckte om julklappen?

Ha det gott! Kram Karin

Lockas lilla längtan sa...

Enkelt och SÅ snyggt att förvara frukten i en glasvas! Extra julfint med det vackra snöret!!

Kram Veronica

Pia sa...

Fin förvaring:-) Lå julaften med lungebetændelse, og nu er lille I også begyndt at hoste...;-)

Kraam

Angel.Pearls sa...

C-vitamiiner är bra..och vackert! Fortsatt fin helg o Kram// Eva

Ulli sa...

God fortsättning! Bilden är en riktig energikick. Kan behövas efter all julmat och godis.

Jag har en liten utmärkelse till dig. Kika gärna in på min blogg.

Kram Ulli

C´est la vie sa...

Som så ofta är det enkla vackrast. :)
Hoppas du slipper bli sjuk. Jag är hostig jag, och barnen snuviga och en med öroninflammation. Så trist. Ingen snö heller, men kallt.

Kram Lina