söndag 28 december 2008

Kökspiff





Bilder: Mia

Jag och maken är tedrickare. Det är gott med kaffe också men det blir mest vid besök hos andra och då till fika för att bryta av det söta kaffebrödet. Har länge tampats med irriterande tesilar som släpper igenom tebladen men har inte direkt hittat någon som varit bättre än någon annan. Däremot kan jag rekommendera Russinnets som både är söt och funkar fint. I juletid och sommartid dricker vi ur Greengates rödvitprickiga koppar.

ICA förvånar då och då - nu har vårt Maxi sedan en tid tillbaka en jättefin serie i vitt, var lite sugen på mjölkkannan också men har ett par, tre stycken sedan tidigare så jag tror inte den behövs tyvärr. Tyvärr säger jag eftersom den var jättesöt men vill/behöver inte ha fler. Det blev en skål istället som är ett bra alternativ till vasen för frukten och kan rymma både julegröt och jordgubbar beroende på årstid ;-) Men nä, dessvärre hjälpte inga c-vitaminer mig så jag får kurera mig så gott jag kan!

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet, här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.

16 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag längtar efter ljusa härliga dagar gärna med snö..men bort med tomtarna..ska nog pyssla bort mina mer och mer...in med vita och gröna blommor/växter. Greengate ska jag nog börja spara på eller himla..något att fundera på.
Kram Lotta

Vit poesi sa...

Hej Mia mitt i natta!!
Själv är jag både te och kaffedrickare! Har också de hjärtformade tesilerna, köpta på maxi :-) Håller med dig att ica förvånar, hittade jättefina glöggmuggar där och kannor. Coop är annars en favorit hos mig, mycket fint!!! SOv gott
kram Malin

Evans sa...

Hejsan!
Det är fler än jag som är uppe ser jag. Vilka jättesöta tesilar. Har ej sett dessa saker på ica maxi, skall titta nästa gång./Ev

Lallis - liv och leverne sa...

Jag dricker också gärna te. Och de där var ju rysligt söta:)
KRAM

Clarice sa...

Bra tesilar är verkligen svåra att hitta. Skall hålla ögonen öppna,ifall jag skulle hitta en sådan söt hjärtformad : )

Varma kramar,

Lilla huset på prärien sa...

Jag är en riktig kaffedrickare faktiskt men då och då glimmrar jag till och dricker massa gott te. Man skulle kunna säga att jag är lagd på båda hållen *skrattar*

Kram Jenny

Kristin sa...

Hej hej! Jag dricker både kaffe och te (kaffet har jag blivit svår på nu sedan jag är mammaledig, jag behöver koffein för att pigga upp trötta hjärnceller!!!!). Har också irriterat mig på att tesilar släpper igenom bladen ner i koppen, speciellt om man dricker rooibos-te, tycker jag. Får väl prova Russinnets variant, den var ju både söt och trevlig!

Visst är det kul att Ica faktiskt har några fina saker ibland. Jag ska titta lite extra efter den där skålen. Jag behöver nog inte mer keramik annars, men jag är en riktig samlare...

Hoppas kunna se pengarna på mitt konto imorgon så ska jag posta brädan åt dig antingen måndag eller tisdag.

KRAM!
/Kristin

linruz sa...

Ja Maxi kan verkligen förvåna. I bland hittar man riktigt snygga och funktionella saker.
Har samma hjärtformade te sil men tycker att min läcker lite..:(
Kram kram

allt o inget med jeanette sa...

Jag har kollat efter de där söta silarna.. så det är Russinet som har dem :)
Jag är lite periodare, när det gäller kaffe/te.
God fortsättning!
Jeanette

rosenskära sa...

Jag är nog en riktig klassisk kaffekäring, men dricker helst te på eftermiddagen och kvällen, gärna roobios eller chai. Själv hittade jag liknande porslin/stengods på Åhléns som var jättefint, fast jag måste erkänna att jag knappast BEHÖVER fler koppar...

Nu längtar jag efter krispiga pärlhyacinter!

Lena

Lottaspace sa...

Först trodde jag att det var fel på datorn eller mina ögon, men så såg jag att det snöar här! Mysigt!

De där kopparna är nog så härliga och tesilarna var ju söta. Dricker mest kaffe själv, men till gäster hade ju en sån varit bra!

God fortsättning!

Kram,Lotta

Evelyn, i hemmet sa...

Ååh, greengate! Så underbart!
Kram, kram!

C´est la vie sa...

Åh vad mycket fint! Kram Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Så synd att du inte är så mycket piggare. Greengate har ju så snygga saker. har ännu inte hunnit införsskaffa något men önskar mig en massa. Skålen från ICA var ju jättesnygg. Får ta en titt när jag ska till Maxi på tisdag.

Ha det bra!
Kram Ullis

Pia sa...

Hit med de der røde krus og tesilerne:-D De var ordentligt fine!!

Kraaam

Fröken Fräken sa...

Undras om det i samma serie från Maxi finns en bedårande burk med knopp på locket? De reade ut den serien till halva priset och av någon konstig anledning köpte jag inte burken?! Va!? Fast nu har jag städat mig igenom sju skåp, bland annat några i köket och jag har ju onekligen ett och annat i gömmorna..
Jag håller mig till the jag med, har inte lärt mig att dricka kaffe.. :-)