torsdag 18 december 2008

Julens gröna




Bilder: Mia

Julen är ju inte bara röd. Inte heller vit utan även grön. Det är färgerna som vi har här hemma nu till årets största högtid och eftersom vårt gröna
(hyacinter och amaryllis kanske kan räknas dit) består av plastgran (trist, jag vet men nästa år kanske det blir en riktig) så tog jag in grankvistar och satte dem i nyförvärvet från Ingrid. Har suktat efter en sådan hink länge men nu roffade jag åt mig den sista. *nöjd* Doftar gott av gran!

Ack om jag kunde få måla eken vit (lite trött på ek) men tror inte vårt bostadsbolag skulle gilla det.. ;-) Jag får väl intala mig själv att det bryter av det vita. Knoppbrädan som ni ser bredvid byrån är början på nya årets projekt. Väntar bara på mitt presentkort på Ikea så sätter jag igång att snickra!


Tävla
här om ett zinkhus från Home Sweet Home och här om en presentkorg från Kryddlandet.

31 kommentarer:

me and alice sa...

Go morron!!
Vilken vacker hink!! Tänk att du har så nära till Ingrids butik! Jag vill så gärna dit, men lyckas aldrig ta mig till Göteborg. Till våren kanske...
Det är så fint med det gröna granriset. Och den underbara doften också...
Kram Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig hink! Och fint blev det med granris i den...
Kram
Marie

r e b e c k a sa...

Ja tänk när man har eget hus och får göra som man vill utan att en hyresvärd ska lägga sig i! Vad snyggt det blev med granris i hinken!

Erics mamma sa...

De där JUL-bokstäverna vill jag ha!!! Har letat efter sådana men inte lyckats hitta!

Inredningsgalen sa...

Vad fin bannern är!!! Härlig zinkkruka, bara älskar allt som har med zink att göra!

Nettan sa...

Hejhallå!! Vilken underbar hink..väckte ett stoort habegär hos mig..undrar just om hon får in flera tro? Å du fixar det så mysigt! Håller faktiskt med dig att man börjag bli lite trött på ek..känns lite hemskt när det är en ganska stor del i vårt nya kök..håller på att bearbeta maken om att måla sängen i alla fall;-)
Ha en bra dag!!
Kram Nettan

Ingela la la sa...

Nu får vi ju intala oss att ek är jättefint eftersom vi har det i hela köket... Fast jag är ändå rätt nöjd :)Kunde ha varit värre!

Spännande projekt du verkar ha, snickra och allt..

Ha en bra dag!

Kram

Sofie♥Drömhuset sa...

Åhh så snyggt och så enkelt *gillar*

Kram Sofie

Livets njutning sa...

Åh, vad fin hinken är och knoppbrädan. Jag vill också ha en kroppbräda. Hihi!

Atmosphere verkar vara en urmysig butik. Måste besöka när jag åker till Göteborg nån gång.

FIN banner du har. Önskar att jag också hade en banner. :)

Ha en underbar dag!

Kram Jenny

Clarice sa...

Speciellt fortjus blev jag i din margarin lada, en sadan vill jag ocksa ha!

Kramis,

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

åh vilken fin ny banner:)

Kram M

Pia sa...

Hej Mia - den hinken var fantastisk - kan du ikke sige mig hvilket mærke det er? Kanskje jeg hittar den i Danmark...

Kram Pia

Sjabbig men chic sa...

Jag vill också ha en sån där hink, så det så!

Kram Lisa

bagateller.se sa...

Mmm, enkelt och fint! Och hinken är helt underbar! Jag drömmer också om en sån...
Kram Terese

Fröken Fräken sa...

Vilken vacker hink! Jag blir dessutom väldigt nyfiken på det här projektet som ivolverar IKEA, vad ska det nu bli?!?

Anettes hus sa...

Vakre bilder!! Som vanlig:)

Sååå flott, ny header du har fått! Hvordan lager du den?!

Klem Anette

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Alltid fint hos dig Mia. Hemma hos mig finns det mycket ek och sedan man började blogga..så vill man ha vitt. Men det är rätt ok att bryta av lite..snart kanske det vänder igen...
Kram Lotta

Enkelheten sa...

Hej!

Här är det lika vackra bilder som vanligt och här får man massor med inspiration ifrån dig! Det tackar jag dig för! Ha de gott tills vi syns i cyber space igen!

//Cissi

C´est la vie sa...

Åh vad fint! Och vilken superfin banner du har, shit-snygg! :)
Kram Lina

Hemmabloggaren sa...

Å så himla fint.

Malla sa...

Men du, vilken fantastisk hink. DEN skulle jag verkligen inte tacka nej till.
Du hittar då fina grejer jämt och ständigt=)

Kram

Marit`s vita skrin sa...

Den där hinken har jag dreglat efter länge.
Och nu har jag precis hittat en i grannstaden. Ska bara ta mig dit och köpa den oxå.

Kul att se knoppbrädan, undrar vad det är för planer du har för den då. Jag har ju en själv som står ute i garaget och väntar på penslen.

Kram kram

hannas form sa...

Å, så fiiiin hink...vackert som vanligt...duktiga du!

KRAM
Hanna

elna-estelle sa...

Oj vilken vacker hink. Grönt är verkligen skönt;) och vackert!
Kram!

Sara sa...

vilken fin blogg du har. god jul. kram

Sand mellan tårna sa...

Jättefint!

Gillar sånt.... enkelt, stilrent, vitt, zink och granris.... mycket snygg kombination.

fru Pink sa...

Så fiint det ble:) Har ikke vært inne hos deg på en liten stund - travle tider - men kikket litt nedover nå og festet meg selvfølgelig ved Skomakergaten:):) den var så fiiiin.. Savner den, og blir som du skriver veldig nostalgisk:)

Karin A sa...

Hej Mia! Så kanonsnyggt det blev med lite grönt i zinkburken. :) Med risk för att vara tjatig så är det enkla ofta det vackra. Apropå vackert så gillar jag din nya fina header. Kul teckensnitt - vet du vad det heter? :)

Hoppas du får en riktigt mysig helg! För min del ska jag jag fortsätta med julpysslet och kurera mig från en förkylning. Kram Karin

Knyttis-Jenni sa...

Underbart vackra bilder!

Kramis Jenni

Hem och Lycka sa...

Pia o karin - svarade hos er. kram

Ellas Inspiration sa...

Tack för din hälsning i vår svåra stund, det värmer verkligen!

Kram Karin