lördag 20 december 2008

Jul med Ernst




Bilder med tillstånd från TV4. Foto: Roland Persson/TV4.

Jag har saknat Ernst! Till min glädje återkommer han i tvrutan redan ikväll med sina vanliga underbara tips och råd för hemmet.

Jul med Ernst (två avsnitt) utspelas i Funäsdalen där han besöker en familj som behöver hjälp med att få snyggt i sin mysdel och matdel i storstugan. Det lagas självklart mat och bakas också, Ernst är ju kock från början som ni kanske vet?

Mysigt värre i TV4 med start ikväll kl. 20.00!

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the right column.

21 kommentarer:

Stine ☆ sa...

Hvem vant zinkhuset fra Home Sweet Home? Håper det var meg...
Ønsker deg en flott helg!

Prinsessan och jag sa...

Jaa, nog har vi saknat Ernst. Ikväll blir vi bänkade framför tvn. Också väntar vi med spänning på zinkhus tävlingen!

Ingela la la sa...

Ernst... har aldrig riktigt fallit mig i smaken ;) Törs man berätta det? hi hi..

Hoppas ni får en skön helg så här helgen före julafton.

Kram

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Japp på med Tv'n bara klart man kan ju itne missa ernst!!

Ha en fin Lördag:)
Kram M

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej :) vad kul med lite ernst i rutan igen, synd bara att jag jobbar ikväll, måste kolla när reprisen går!!

stor kram sara

Vit poesi sa...

Åh då vet jag vad jag skall kika på i kväll
kram Malin

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Det ska jag absolut inte missa..i love him! Ha en riktigt skön helg.
Kram Lotta

Jellon sa...

Tack för att du på¨minde mig om Ernst i kväll! Han är en riktig myspuff. Det måste ses :-) Må gott!!

marita blücher sa...

Hej Mia,
Jag skall direkt iväg när jag stängt butiken för hjälpa en kompis som har blomsterbutik, men 20.00 hittar man mej garanterat framför TVn för att se vad Ernst har att bjuda på. Tusen tack för din kommentar på min blogg - ja de är verkligen underbart söta.
Önskar dig en avkopplande och mysig julhelg.
Kram/Marita

rosenskära sa...

Jag ÄLSKAR Ernst! Sitter bänkad ikväll...

Har precis svurit över mitt mandelmusselbak. Musselj-arna ville inte släppa formarna :(
De får helt enkelt ätas I formarna!

Kram/Lena

Sjabbig men chic sa...

Tänker jag absolut inte missa!

kramar från Lisa

Nettan sa...

I lööv Ernst! Få se om jag kan övertala mina gäster att kika på honom ikväll!;-)
Kram Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Det visste inte jag. Vad kul:)
Kram Lallis

Ann-Catrin sa...

Det kan ju passa fit med liiite Ernst.. han passar ju i jul!!
tack för tipset!!


kram och GOD JUL
ann-catrin

Marit`s vita skrin sa...

Hoppas att karln tillåter Ernst på tv i kväll hihi.

jätte fin liten häst i föra inlägget, kul att Ellis corner kommer att sälja dom fina grejerna därifrån.

Kram kram

Karin A sa...

Härligt - lördagskvällen är räddad! :) Så mysigt du gjort iordning i sovrummet...

Kram Karin

Villa Nordåker sa...

Jag gillar Ernst. Jag ska kolla reprisen imorgon, ska kolla på Dansbandskampen.

Kram
Malin

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!
Tack snälla :-)
Vilken underbar häst och fin ljusstake! Ser så mycket fint hos dig som jag vill ha!! Du får väl ta och råka spilla lite röd målarfärg på eken så får du kanske måla om.. ;-)
Ha en underbart God Jul om vi inte hörs innan!
Kram Sara

Hemmabloggaren sa...

Japp, det kommer jag inte missa! Ha en härlig helg.

Fröken Fräken sa...

Sitter och kollar lite på Jul med Ernst just nu, fast jag är inte helt såld ännu. Mer fiffiga tips tack!! Och inte så mycket folk som kommer över och ska snacka och vara "mysiga".. ;-)

Mina små vita ljuslyktor som har hål i form av små kronor är från SIA. Köpt på en lokal blomaffär här i stan, efter jul (förra året??) så de kostade bara 12 kr styck. Har sett att de har liknande, fast röda, i sitt sortiment nu, för 50 kr styck...

Lilla huset på prärien sa...

Men ATTANS också!! Jag missade det :( När kommer nästa program då?

Kram Jenny