tisdag 9 december 2008

Jul i köket



Bilder: Mia

Som ni kanske minns så köpte jag de rödvitprickiga skålarna från Greengate som nyttjades till bland annat jordgubbar med ovispad grädde i sommar. Jag valde just de rödvita för att jag tyckte de passade dels perfekt till sommaren men också till jul. Och så är det mysigt att visa upp lite grann i kökshyllan istället för att ställa allt bakom lykta köksluckor.

Hade jag haft utrymme för öppna hyllplan hade jag velat ha mer öppet för tillbringare, skålar och sånt som används dagligen men nu är det som det är.
Drömköket är vitt med cremefärgad Smeg, porslinsho, kökssoffa, pärl- eller råspont och skafferi.. Kanske en dag..


Torsdag-lördag är det julmarknad och loppis en bit utanför Kungälv igen. Sista chansen, sista öppna dagarna! Hemmagjort godis och kakor, heminredning och textil samt lite av varje på loppiset. Torsdag och fredag öppet 10-20, lördag 10-17. Ellis Corners sortiment kommer att finnas här. Adressen till jul- och loppismarknaden finner ni här.


Tävla här om zinkbokstäver Jul från Stilero (tävlingsstopp torsdag kl.15), här om en gör-din-egen-bok från Solentro (tävlingsstopp torsdag kl. 12) samt här om ett zinkhus från Home Sweet Home. De två förstnämnda tävlingarna offentliggörs på lördag.

For translation, please choose flag in top of the blog.

47 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Läckert alltihop! Jag är väldans sugen på den där fina Kitchen Aid... fast det är ju klart min Electrolux fungerar ju precis lika bra den. Det är bara det att den är FUL! *skrattar*

Kram Jenny

Sol sa...

Kjempelekkert*sukk*

Karin A sa...

Hej Mia! Vilka fina bilder från ditt kök. Kan bara instämma att de röda med vita prickar passar fint även till jul. Du har verkligen julpyntat fint!

Vi ses! Kram Karin

Clarice sa...

Mmmm... så mysigt! Fräscht och juligt!

lyckostunder sa...

Så mysiga bilder! Jag har samma prickiga skålar som piggar upp min vardag ;-)

Kram

Ingela la la sa...

Vad fint du har det! Skålarna passar ju perfekt även nu.

Ha en bra dag!

Hur har det gått i Kungälv förresten?

Kram

Ellas Inspiration sa...

Men så mysigt med julmarknad! Kungälv är ju inte så långt bort, vem vet jag kanske besöker Ellis...

Ha det så gott!!

Kram Karin

happy in pink sa...

kjempenydelig!!!

elsker jo greengate...og nå i jula blir jo de rødprikkete bare enda flottere:)))

ha en flott onsdag...
klem tara

Hemma hos Alva sa...

Jag gillar verkligen de där röda skålarna. Passar ju jättebra nu till julen.

Kram Maria

Anna sa...

Så fint ditt kök är och ditt drömkök låter precis om mitt.... drömkök!

Tack för tipset om barnmöblerna, så fina och praktiska!

Jag undrar hur du får snö i bloggen? Det är väl det närmsta vi kommer snö här i Skåne i vinter verkar det som, tyvärr!

Kram

Pernilla/ Ockra villan sa...

Men Mia vilket vackert julkök du har.. Och en sån kitchen aid vore då inget dumt i mitt kök heller.

Dessutom e jag såå impad av din fina layout. hur gör du som får det såå snyggt.. Jag e inget datageni jag så jag håller mig till text... tråkigt men sant..

Har skickat dig en inbjudan till min blogg..

Ha det gott.. Kram, Pernilla

Malla sa...

Ååååh, blir galen av allt fint du visar!!=)
Jag vill ha alltihop ju..
En bakmaskin är min högsta önskan men ett par saker från Greengate skulle inte sitta fel det heller=)

Kram

♥ Hedvig och Jag ♥ sa...

Så fint. Jag gillar verkligen hyllan. Jag får nog tacka nej till en tripp till GBG.. det verkar som att jag fortfarande har en del som "irriterar" sig på mig

Marina sa...

Hej! Ja, du får gärna försöka hjälpa mig. Snällt! Jag har försökt ett par gånger men itne fått till det. Dessutom var jag rädd att jag skulle göra av med hela bloggen och det får ju inte hända.
Ha en bra kväll!

Sara Maria sa...

hejsan. tack för att du lämnade en kommentar på min blogg. ja, jag blev rätt nöjd med kronan. är ju så kul när man får en egen idé i stället för nått man "snott" från nån annan. fin blogg du har förästen, ska titta runt lite "hemma hos dej" Kramen från Sara

Anna sa...

Det låter lockande med en träff. Får se om jag kan det datumet som ni bestämt, vilket är det?

Anna

Villa Hemmet sa...

tjena

juligt och fint. Ääälskar dina zinkhyacintkrukor, skicka hit om du tröttnar :-D

kram

organic-lizzi sa...

Hmmmm..såååå lekkert:-))
Award venter på bloggen..
Kooos kveld&stooor klem fra Randi

Drömlägenheten/Caroline sa...

Vad mysigt och stämningsfullt! Jag får lite Leila vibbar!

Kram kram Caroline!

(jag ställer mig gärna i kön för ev avhoppare i eran gåvoklubb!)

Himmelbit/Njut en smula sa...

Fiiint! Vad mysigt att ha en hylla så där och kunna anpassa efter säsong :-D. Jättefint!

Ha en toppenkväll!
Kram

Lina sa...

Hej!
Härliga bilder på din julpyntade kökskylla. De prickiga skålarna är jätte söta, både på sommaren och till jul! Ett smart köp!

Ja, Gunnebo måste du ta en tur till. Här finns mycket fint att se på, och många fina spår att promenera i runt i skogen!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Maria sa...

Jättemysigt i ditt kök. Greengate är jag förälskad i. Har en sådan kanna och en ljusblå skål med prickar.
Så kul att det snöar på din sida, alla finesser man kan ladda in!! Roligt!

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Det blev verkligen superfint i köket med det röda och det vita!

Ditt drömkök är mitt drömkök ;-)

Jag gillar din blogg jättemycket Mia!!

Kram Sara

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Efter att jag börjat blogga har mitt drömkök förändrats...mitt kök är ett drömkök..men ibland vill jag med ha råspont. Dina bilder Mia..är som vanligt ljuvliga.

Jag håller på att fixa med blommor igen, imorgon ska jag städa sedan kommer de..lovar att i helgen ska jag njuta..
Kram Lotta

Wilda Stenlyckan sa...

Tack för tipset om snön!!
Kram Sara

Beas barnslikheter sa...

Åhhh...vad tjusigt...verkligen juligt!

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, ja visst ska man visa upp det som är fint och som man gillar, öppna hyllor är underbart. du har så mycket fint på dina.
Kram på dig/Ingela.

Marie//Tekla Maräng sa...

Så juligt och härligt. Kitchen Aid skulle ju vara nåt det. Skulle vara skönt för mina ömma muskler särskilt när jag bakar. Min gammla hushållsassisten som det så vackert kallades förr la av för några jular sedan.

Kram Marie

Clarice sa...

Grisen i soffan gjorde ett sådant intryck på oss att av beställde in ett antal till Mosters bod. En grisbjörn flyttade genast hem till oss och lade sig till rätta på soffan : )

Kramis,

Nettan sa...

Å va fint du har gjort! De skålarna ä verkligen jättemysiga! Gillar prickar!! Ha en bra dag!
Kram Nettan

me and alice sa...

Hej!
Vilken vacker kökshylla!!
Älskar det röd/vit prickiga...
Har inte så mycket av den varan, men några saker finns.
Din blogg är helt underbar. Proffsig o snygg!!
Kram Susanne

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Hej Mia! Jag dör vad fint det är när det snöar på bilderna! så vill jag också ha!
Du har mail ang träffen.

Kram Jea

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Hej Mia! Jag dör vad fint det är när det snöar på bilderna! så vill jag också ha!
Du har mail ang träffen.

Kram Jea

Anna sa...

Visst lägg till mig så hoppas vi på att jag kan!

Kram Anna

Marit`s vita skrin sa...

Dom där Green Gate muggarna är jätte fina.
Dom gjorde sig jätte fina på hyllan nu till jul.

Millimini möblerna i förra inlägget ärså fina .
Dom har jag spanat på länge.

Förresten så har jag en liten tävling till påmin sida. Kom och va med om du har tid.

Kram /Marit

Mrs W sa...

Vilken fin blogg du har :-) Lycka till inne hos mig!!

Designe sa...

Så julfint du har gjort i din kökshylla! Härligt med snöflingorna som sínglar ner över bilderna! Kram :)

Pinsamhetsbloggen sa...

Tycker du om att skratta? Vill du ha lite reklam för din blogg? Gå då in på denna blogg: http://pinsamhetsbloggen.blogg.se, läs alla de pinsamma historierna och skicka in en egen. Länkar gärna till just DIN blogg, när du skickar in en egen pinsamhet. Du får även vara anonym om du vill. Ta en kik!

Hannis sa...

Läckert så läckert!
Ser fräscht ut!

Kram Hannis

NIB sa...

herlige kjøkkenbilder:) det er alltid herlig å se få fine bilder.

og alltid herlig å drømme om smeg, hihi:)

ha det fint på loppis!

elna-estelle sa...

Greengates porslin är bara så sött. Man vill ha allt ur deras sortiment. Tycker att du gjorde ett bra val med röd-vitprickiga. De passar perfekt året om!
Kram!

En inredoholic sa...

Kitchen Aid...!! Ååå tänk om tomten lyssnade :) Kanske skulle jag då baka. Det värsta är att vi har för litet kök, så den hade tagit upp halva köket :)

Trevlig helg och bamse kram Jannice

Sjöboden sa...

Vilken supersöt hylla och vad fint du gjort på den. Håller med om skålarna perfekta både till jul och midsommar!

kram

Fröken Fräken sa...

Allra mest gillar jag de där hyacintglasen, som jag gissar är i någon slags matt zink? Har sett dem lite här och där i tidningar och på bloggar, men har inte listat ut var de finns att köpa?! Med min tur har de säkerligen utgått ur sortimentet! ;-)

Gnistrande snö sa...

Superfina hyllor du visar, det är så himla fint det där röda porslinet från greengate.

Jag har länkat till dig så att jag lätt kommer hit :-), hoppas det är ok.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Hem och Lycka sa...

Anna - svarade hos dig. kram

fröken fräken - svarade om vaserna hos dig. kram

gnistrande snö - bara roligt, visst får du länka! kram

Something White sa...

Dear Mia, thank you very much for your birthday-wishes!! I see that you´ve also various cosy red ´spots´ in your home... I like that colour, especially at Christmas-time. Have a good weekend and thanks again for all your nice comments!
Love, Marjolijn