söndag 21 december 2008

Heartbreak hotel





Bilder med tillstånd från TV4. Foto: SF/TV4.

Som göteborgare gillar jag förstås Maria Lundqvist och missar helst inget med henne i rollistan. Och gillar ni Colin Nutleys filmer samt Helena Bergström? Ja, då bör ni absolut se denna film, Heartbreak hotel.

Parkeringsvakten Gudrun (Lundqvist) och läkaren Elisabeth (Bergström) stöter på varann rent bokstavligt talat fler än en gång. Och det slutar med att de blir goda vänner. Heartbreak hotel är utestället där de försöker hitta kärleken och samtidigt ha lite kul, även om Gudruns dotter tycker att morsan är döpinsam när de hamnar på samma disco.

Andra skådespelare i filmen är Johan Rabaeus och Claes Månsson.

En bra, rolig söndagsfilm! TV4 i kväll, 21:00.

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the blog.

17 kommentarer:

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej!! jag ska passa på att njuta av lite egentid ikväll och se filmen du tipsar om.. såg den på bio och asgarvade ofta :) gillar feelgoodfilmer :)

fint du gjort med din hyacint, jag hade två men de torkade ut.. glömmer att vattna när det man gör är jobba och stupa i säng..

trevlig fjärde advent :)

stor kram sara

Vägen till Drömhuset sa...

angående doftljusen förresten, prova yankee candles cinnamon &sugar nu i jul :) luktar tomtegröt :) annars är min favorit också clean cotton :)

trevlig advent igen :)

stor kram!!

Ullis/Leva på landet sa...

Den har jag faktiskt aldirg sett. Får väl titta ikväll då. Så fint du gjort med hyacinten. Vill också kunna ha sådana.
Ha en bra fjärde advent!
Kram Ullis

Nettan sa...

Hej! Ja ikväll blir det mys å lugnt å skönt i soffan så den filmen tänker jag absolut se! Har precis kollat reprisen med Ernst!
Vad fint du har gjort det på skänken!
Kram Nettan

Mitt Måleri sa...

hej
har kikat runt hos dig och njutit av vackra bilder...mycke inspiration !!!!!återkommer garanterat =)
filmen är kanon de blir mys i soffan till den ikväll helt klart.
kika gärna in hos mig o mitt möbelmåleri...
kram pia

Hannis sa...

Jag skrattade så jag tjöt när jag såg filmen!
Den är kanon!

En God Jul önskar jag dig/
Kram Hannis

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Tack för tipset, den vill jag se.
Kram Lotta

Sjabbig men chic sa...

Den här filmen är grym. Skrattade så tårarna sprutade när de pratade med poliserna. Kanon!

Kram Lisa

Mia sa...

En av mina favoritfilmer, den är ju helt underbar. Jag är inte så mycket för filmer med Helena Bergström men den här och "Se upp för dårarna!", som hon själv regisserade är helt i en annan klass om du frågar mig.

Klart att jag ska bänka mig kl 21 ikväll!

Kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Åh jag gillar den:)
Ha en fin fjärde advent.
kram Lallis

Karna sa...

Heeeerlig film!! I går koste jeg meg med noen gode julefilmer....kos kos kos....

fyra vindar sa...

va kul att du tkte om d!
...o ikväll tittar ja heartbreak hotel ja me...hihi...fortsatt go o gla 4:e advent på dig
kram miss sophie

mitt skärgårdsliv sa...

Tack för tipset, den filmen ska jag se ikväll! Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Anna sa...

Den filmen är faktiskt bra =) Himla rolig om inte annat. Men snälla kan du berätta för mig vart du har fått ditt fallande snö ifrån. .Tacksam för svar. Kram Anna

Hemmalycka sa...

Tycker den är jättebra, men vi ska se Inside man på TV3.
Ha det så bra.
Kram Åsa

Ingela la la sa...

Vill bara önska Er en riktigt God Jul! Vi åker imorgon...
Hoppas han hittade snören till dina paket hi hi..
Hoppas ni får det bra!

Hälsa

Kram

Hem och Lycka sa...

Anna - du hittar snön på www.bloggerbuster.com