onsdag 31 december 2008

Granen står så grön och grann i stugan





Bilder: Mia
Klicka gärna för större bilder.


Julen får stanna kvar liiite grann till, julkänslorna kom visst aldrig så jag kör med jultemat en stund till just därför.. Jag kör därefter faktiskt med lite vinterfeeling som ni kanske redan känt av på bloggen, jag borde egentligen bo i Norrland så mycket som jag saknar snö vareviga år..

Så är då 2008 snart till ända och därför passar jag på att önska er ett Gott Nytt År! Jag och maken firar ensamma i år, blir nog en riktig myspyskväll tillsammans. Vi ska äta "köksmästarens hummer", (tack mamma och pappa för havets svarta guld) försöker mig på ett nytt recept och avslutar måltiden med en stjärnpaj (matchar ju himlens fallande stjärnor och raketer vid tolvslaget) från Vinterns söta. Bubbel också såklart!



Bilder med tillstånd från TV4. Foto: SF/TV4.

Gör ni som vi är det faktiskt en hel del på teve idag -

10.15 SVT1 Sällskapsresan 2
11.30 TV4 Madicken på Junibacken (spana in det vackra hemmet)
21.00 SVT1 Notting Hill (en favvofilm)
01.00 TV4 (kanske bra att ladda videon om ni inte orkar stanna uppe) Nionde kompaniet

Vi ses nästa år!


Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet till kl 15 idag, här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.


25 kommentarer:

hannas form sa...

Så fin gran...underbart!

Ha ett fint GOTT NYTT ÅR!!!!!
KRAM
Hanna

Vit poesi sa...

Ha det så jättemysigt!!! Vi kommer också fira ensamma eftersom jag skall jobba på morgonen efter .Sköt om dig
kramar Malin

Milla of Sweden sa...

Ja du, jag bor ju i Norrland och längtar söderut...
Nu kring jul är det ju mysigt med snön, men det dröjer ju SÅÅÅÅ länge innan vi får vår!!!
För två år sedan var jag i Skåne i slutet av februari, (vi tillbringar somrarna där), då blommade vintergäcken för fullt och en del krokusar kikade upp..
Jag blev helt lyrisk, ville absolut inte åka hem till stora snödrivor i 2,5 månader till...

Hoppas ni får en mysig nyårsafton och ett gott nytt år!

Magnus sa...

Madicken är underbar, kollar på den med min dotter.

Smått och gott hos Lina sa...

Vi ska också vara hemma och bara ha det mysigt. Barnen är ju så små så de orkar inte vaka så länge ännu. Och jag ska jobba morgontur på torsdagen.

GOTT NYTT ÅR 2009!! Och grattis till din make till fotografpriset, jättefina bilder.

Kramar Lina

Designe sa...

Skönt att se att det finns fler som visar lite jul fortfarande..man hinner ju inte med sig riktigt! Åååh, är det Madicken idag? Älskar att se den filmen, det är ju så vackra omgivningar! Gott Nytt År på dig! Kram :)

Ljuvligt Hemma sa...

Älskar Astrid Lindgrens filmer, så tack för tipset om madicken :) Önskar dig en alldeles underbar nyårsafton & ett riktigt gott nytt år! Kram kram.

Marie sa...

Härliga bilder på granen! Våran åker nog ut i morgon, är ganska trött på alla barr överallt, hihi.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kram marie

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er bare innom for å ønske deg et riktig godt nyttår...

Klem Mita...

Lottaspace sa...

Visst kan väl julen få stanna lite till.. men jag kan också tycka att det är riktigt skönt att städa bort den sen, och det kan man ju fira med att gå och skaffa sig ett knippe knarrande tulpaner!

Gott nytt år och tack för all inspiration under året som gått!

Kram, Lotta

livetpåfyran sa...

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!!

Ha en underbar kväll, kram Pia

vitavillan sa...

Fin gran du har!
Vi har också julen kvar, även om bordet ska få en fin nyårsdukning inför kvällen.
Gott Nytt År!

happy in pink sa...

nyttårsklem fra tara:)

m a r i a k o d e n sa...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Gott nytt år!!!
Kram!/Maria
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nettan sa...

Ha en riktigt mysig kväll och ett gott nytt år!!
Kram Nettan

Ingela la la sa...

Gott nytt år på er! Hoppas ni får mys hemma!

nu är tavlorna uppe =) Skitsnyggt blev det (om jag får säga det själv) Ni får komma och titta.. Sitter på väggsnutten mellan kök och hall.

Hälsa!

Kram

Karin A sa...

Härliga bilder Mia! Jag hoppas ni får en riktigt mysig kväll. Jag ska ha en riktigt lugn kväll jag med, god mat men inget bubbel eftersom jag kör bil. :) Kram Karin

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

En jätte stor nyårs kram till dig Mia och tack för allt det här året!
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Vill önska dig ett riktigt

♥ GOTT NYTT ÅR ♥
Kram Ullis

Hanna sa...

Så fin gran! Helt undebar!

Vill önska dig ett gott slut år 2008 och ett nytt år 2009! :)

Kram H

Pulsatilla sa...

Julen fortsetter en stund hos meg også, godt å se at vi er flere. Er lite avundsjuk på ditt tv-tittande i kveld, vi skal i selskap, men selv liker jeg egentlig best att mysa hemma med mann och barn.

Ønsker deg et strålende nytt år og venter spent på Ellis corner :-)

Moderncountry sa...

Først av alt God Jul Mia! :)) Datorn gikk i stykkker så det ble lite besøk fra meg i Jula. Har kikket på dine bilder og det ser ut som du har nytt en helt underbar feiring. Året som gikk var fyllt av så mye Inspirasjon og glede i bloggeverdenen og mye av det kom fra deg, tusen takk for det vennen!
Ønsker deg og vennen din allting godt, måtte 2009 bli et av de beste årene!! GODT NYTT ÅR!!

Varm hilsen og klem fra Aina ♥

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mia!

Vill kika in och tacka för ett härligt bloggår!

Din blogg har gett så mycket fina bilder och härlig läsning under 2008, så jag ser fram emot 2009!

Kram och Gott nytt år!
Mia

Inspiration i vitt sa...

Din gran är jättefin och bara mysiga saker i den.
Jag vill ge dig en stor nyårskram.....Kram/Ingela.

organic-lizzi sa...

Tenker dere har en deilig kveld:-))
Knallfint Nytt År & Stooor klem fra Randi