söndag 21 december 2008

G o d J u l



Bilder: Mia

Svärmor och svärfar besökte oss häromkvällen för att umgås och titta lite grann på fotografier, sånt som är mysigt nu när mörkret omfamnar oss tidigt om eftermiddagarna. Maken lagade mat till min stora förtjusning då jag fick lite andrum i köket och fick liksom gästerna mysa vid ett julpyntat bord, julmusik och levande ljus. Lyx! Det får han gärna göra om ;-) *hintar*


Bild: Mia

Nog för att jag vet att svärfar är en mycket duktig snickare men nu förbluffade han mig totalt. På bara någon dag hade han svängt ihop dessa bokstäver som bildar den klassiska frasen God Jul. Otroligt fina, perfekt storlek och så rätt färg förstås ;-) Sån tur att svärmor är lyhörd för vad jag tycker om! Ett stort T A C K till snälla B för de underbara bokstäverna som kommer att ställas fram år efter år här hemma!


Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the blog.

37 kommentarer:

Vit poesi sa...

Jättefina är bokstäverna! Har mina i zink, som jag är nöjd med. Kul med svärföräldrarbesök. Här har vi sjukstuga, då minste killen är sjuk.
Ha en fin måndag
kramar Malin

Hemmalycka sa...

Jättefina, jag älskar bokstäver!
Kram Åsa

Madicken sa...

Hjälp vad fina bokstäver! Vad skicklig han är! Han har inte tänkt på att han kan göra sig en hacka på sådana där?... Jag köper gärna!!! ;O)

Kom in till mig om du vill och tävla om en reproduktion ifrån syrran!

Kramis!

Wilda Stenlyckan sa...

Men wow.. tänkte fråga var du köpt de fina bokstäverna innan jag såg att din skickliga svärfar gjort dem. Lyckliga du! De är superfina!

Kram Sara

Eddan sa...

Men oj vilka fina bokstäver. Vilken duktig svärfar du har!
Jag vill önska dig och din M en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År (känner att tiden rinner iväg och jag hinner inte datorisera så mkt som jag skulle önska).

Var förresten in en sväng på FL (det var månader sedan jag var inne där sist) och kikade in i ditt krypin. Såg där att det är mycket på gång för er del nästa år - både med butiken och även en del andra planer ;-)! Önskar er all lycka och håller tummarna för att alla era "projekt" ska lyckas.

Många kramar från Anette

Lis - Jag & Inredning sa...

Håller fullständigt med tjejerna här, supernsygga. Lite avis, var hittar man en trä - händig svärfar...?? =) God jul, om jag inte tittar in innan. /Lis

Pia sa...

Hvilke fine bogstaver:-) Måske skulle du også begynde at sælge dem i butikken?

Kram Pia

Moster sa...

GRATTIS!
Du har vunnit vår 4de Adventstävling.
Du kan kolla in din vinst på http://mostersinredning.blogspot.com/2008/12/vinnare-i-4de-andventstvlingen.html eller vänta på överraskningen. Vi postar den i dag.
Grattis Moster

Moster sa...

Glömde ju säga att du skall skicka adressen så åker ängeln i väg i dag!!!!
Kram Moster

linruz sa...

Vad fina bokstäver.
Dessutom roligt när det är hemma gjorda.
Kram kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

En sådan svärfar vill jag med ha..förstår att du gillar dem.
Kram Lotta

Paula sa...

Åh vilka underbara bokstäver. Förstår att du blev glad.

Nettan sa...

Å vad fina bokstäverna var!..kanske kan tipsa min paps..han ä oxå duktig på att snickra..visst ä det bra att ha såna i familjen;-)
Låter som ni hade en riktigt mysig kväll! Så härligt att bara ta det lungt och umgås!
Kram Nettan

ALEGNI sa...

vilka presenter du fick - både middagen o bokstäverna. sådana ska jag också lägga in beställning på så småningom :)
kram
ingela

Wilda Stenlyckan sa...

Hej Vännen!

Önskar dig en riktigt mysig och underbar jul!!

God Jul!!

Kramar Sara

lyckostunder sa...

Vad underbara bokstäver, de att svärfar gjort dem själv gör dem om möjligt ännu fiinare!

Kram!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vad fina!! Förstår att du blev glad - det hade jag också blivit! De gjorde ju sig perfekt där på skåpet.

Mysigt att slippa stå i köket också :-D.

Ha en riktigt god jul!
Kram

rosenskära sa...

Vilken svärfar, han fick många stjärnor i Mias himmel!

Kram/Lena

Designe sa...

Så himla snygga bokstäver! Snyggt jobbat av svärfar! Han visste precis vad som gick hem!:)
Härligt! Kram

Fröken Fräken sa...

Åh så fina! Jag har försökt hinta till herr Fräken om att ett par egenslöjdade bokstäver skulle sitta bra hos mig i julklapp men det har gått lite sådär.. eller så har han ettt väldigt bra poker face. Jag får kanske träna på mina bedjande blickar! ;-)

Huset på kullen sa...

Vilken fin present, vilken snäll svärfar du har =)

Mysig blogg du har förresten, jag tror det är mitt första besök här!

Kram Linda

Karin A sa...

Vilken fin present! Dina svärföräldrar vet vad du gillar. :) Skönt att slippa stå för maten ibland (och vara "den som underhåller gästerna").

God jul och gott nytt år till dig och maken! Kram Karin

Angel.Pearls sa...

Underbart skåp o så fint dekorerat! God Helg// Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bokstäver du har fått. så han hade bara slängt ihop dem, *s*. Sådana skulle maken också gärna kunna få göra åt mig.

Vill samtidigt önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Hemmabloggaren sa...

Oj oj oj, inte dåligt minsann.

Bengt sa...

Vi vet att svärfar Bengt tillsammans med hustru Stina ät duktiga på väldigt mycke. Bengt med, utöver snickeriet, sin förmåga att teckna och Stina med sitt väveri.
Vi önskar EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

Bengt o. Ulla-Britt/GLOMMEN

Lottaspace sa...

Vilka superfina bokstäver! Vad duktig han är!

Kram,Lotta

Marit`s vita skrin sa...

Åh vad härligt att ha en sån händig svärfar. Bokstäverna var ju helt perfekta, jag förstår verkligen att du blev glad.

Kram kram

Sjabbig men chic sa...

Toppenfina bokstäver och svärföräldrarna med!

Kram Lisa

Anna sa...

Men, vilken svärfar du har då! Jättefins bokstäver. Kommer nog att efterfrågas i er webbutik... Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

oh vilken härlig present, helt ljuvliga!

vill önska dig och de dina en underbar julhelg, vad julfint du har det!

varmkram lotten

Lily of the valley sa...

Jättefina bokstäver!
Tänk att ha en sådan svärfar! Vilken lycka...
God Jul önskar jag dig!
Kram lily

Emy sa...

God Jul

Och välkommen att anta åtta-utmaningen, du hittar den i min blogg dreams in white

Ett skönare liv sa...

vad underbart fint du har de !
önskar dej en underbnar jul1
kram nadja

Roslagsdrömmar sa...

Vill passa på att önska dig en God Jul & ett Gott Nytt År! Tack för att fantastiska och inspirerade inlägg du publicerat det senaste året : )

Kram Maria

Ellas Inspiration sa...

Men vilken underbar present! Passade perfekt på ditt vackra skåp!

Ha nu en riktigt mysig jul!

Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Madicken, Pia och Anna - jovisst kommer svärfars godjulbokstäver säljas i webbutiken! kram

Emy - tack snälla men avböjer tyvärr då jag slutat skriva om utmaningar och awards. kram