söndag 28 december 2008

Ett litet rött..




Bilder: Mia

På sommarens Danmarksresa, på Honning og Flora, köpte jag några syltburkar i syfte att kanske göra marmelad eller godis och då är det ju så fint att lägga innehållet i vackra burkar. Jag lyckas sällan få bort etiketterna på vanliga burkar så därför blev det några. Sedan slog det mig att det ju funkar att även använda dem som lyktor fram till dess att sommarens plommonmarmelad görs. Lite rött snöre från Maileg/Russinnet och så blev det lite juligt dessutom!

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet, här om en skyddsängel från Ljuvliga ting samt här om Maison Belle's allrengöring från C'est la vie.

For translation, please see top of the right column.

18 kommentarer:

talula sa...

wow vilken härlig blogg !!!!!!!
mycket i min smak och stil här,hit kommer jag garanterat återkomma !!!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättesöta burkar! Passar ju fint som både syltburk och ljuslykta...

Kram Marie

Sjabbig men chic sa...

SE! Trägen vinner! Det blev ju jättegulligt att ha dem som ljuslyktor! Man tager vad man haver, sa you know who.;)

kram från envis Lisa

Eddan sa...

Hejsan!

De där burkarna är superbra. Jag köpte ett gäng hos Nublu och har haft mycket glädje av dem. Tyvärr är några av locken på villovägar så de måste jag ta och försöka hitta igen - annars kan jag ju också använda dem som ljuslyktor!

Må så gott! Kramar från Anette

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, hoppas att din jul varit bra och att du fått mycket god mat och kanske lite klappar det har jag.
Så himla gulliga burkar du köpt passade så fint att ha som ljuslyktor.
En stor julkram vill jag ge till dig/Ingela.

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hos dig blir allt vackert..du kan ta vilken burk som helst..nästan så att jag tror att du kan trolla ...på riktigt..:-)
Kramis Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Men så fina de blev:)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Blev så fina. Så härliga burkar att ha marmelad i till sommaren.

kramar Ullis

Livets njutning sa...

Söta burkar. Har två st likadana. Den ena använder jag som ljuslykta och den andra har jag lite godis i. :)

Fin tekopp du har. Den röd/vit prickiga som var med nån inlägg tidigare. Tesilen var också söta. Hjärtformade. :) Har samma problem med att dom inte håller och släpper lite teblad. Inte kul att dricka teét då.

Kram Jenny

Clarice sa...

Tänk att en kort stump rött band kan göra så stor förändring. Snyggt!

Nettan sa...

Sådana där burkar ä ju så fina! Jättegulligt med de röda banden..
Kram Nettan

Vägen till Drömhuset sa...

hej! vad fint det blev med det röda bandet på :) burkarna är ju toppenfina, gillar att det är lite "mönster" i dem.. kommer bli skitfint med marmeladen i dem sen (och gott!).

ska kolla in bandet lite närmare på russinnet, de har massor med fina saker!

ha en härlig start på veckan ;)

stor kram sara

Vaniljdröm sa...

Hejhopp!

Jättefint!
Ett tips att få bort envisa etiketter är att använda ren bensin (det hittar du i rengöringshyllan i affären).
Plättlätt!

Kristin sa...

Hejsan!
Imorgon postar jag brädan, vi har lite körigt här idag så jag kommer inte iväg idag. Hoppas det går bra och att du blir nöjd sedan!

Vilka fina marmeladglas. Jag har ett sådant och jag älskar det verkligen!!! Och fint band - precis samma som jag använde till den virkade pläden till lilla M. Mycket god smak vi hade! *fniss*

När jag ska använda gamla glasburkar och fylla på egengjord marmelad (jag är ju lite marmeladtokig...) så använder jag alltid stålull. Om man skrapar med det i rinnande vatten brukar även den mest envisa etikett släppa!!! Du får prova det! Jag har hittills aldrig fått ge upp med någon burk när jag provat det.

Ha det så bra och gott nytt år!!!!
/Kristin

Kristin sa...

Hej igen, glömde ju säga att klockan du tyckte var fin hos mig har jag köpt på Me and my home hos Sofia! :-)

Ellas Inspiration sa...

Men så sött!!

Kram Karin

Madicken sa...

Hej vännen! Nu har jag varit inne och grattat gubben din! Vilken fantastisk fotograf han är! Helt otroliga motiv många av dem!

Jag har också länkat till din nya butik... har mailat dig om det!

Lycka till nu!
Kramis

http://merving.blogspot.com sa...

Vilka fina saker du har i din blogg!