lördag 20 december 2008

Doft av hyacint




Bilder: Mia

Mmm, jag har ju skrivit förut om min passion för hyacinter och därför får jag ju visa upp sekretären som också är julpiffad. Ett par julgransdekorationer i silver under kupan, enkelt fick det bli även här!

Det får även symbolisera en liten blomma till min lilla mamma som fyller år idag, grattis!

Grattis säger jag även till En inredoholics bekännelser som vann zinkhustävlingen! Maila mig dina adressuppgifter så kommer det på posten. Tack till Home sweet home som sponsrade och tack till alla som deltog! Fler tävlingar kommer i mellandagarna och just nu kan du tävla om kryddor.

Tävla här om en presentkorg från Kryddlandet.

For translation, please see top of the right column.

23 kommentarer:

Anettes hus sa...

Ååå,så snill du er:) Jeg blir så glad! Har ikke tenkt så mye på hvordan den skal se ut, trenger ikke være så julete, men bør jo passe til bloggen ... og en litt fin skrift kanskje? Kan ikke du bare lage et forslag da?!

Herlige bilder du viser! Hyacinter er jo så flott! og så lukter det så godt! Jeg kjøper i flere omganger i hele desember ... Senest i dag:)

Stoooor klem Anette

lyckostunder sa...

Även här blommar vita hyacinter med sagolik doft! De är för mig julblomma nummer 1!!

Ha en skön kväll! Kram Johanna

Cattis sa...

God Jul & Gott Nytt År ville jag bara önska dig...

Julkjamis Cattis

Vit poesi sa...

MMMmmm så fint det år med hyacinter! Mina står i ett glasskåp, så vi slipper allergi.
Ha en fin fjärde advent!
kramar Malin

Sjabbig men chic sa...

Jag älskar också hyacinter!

kram Lisa

Skatan sa...

Ja...ibland saknar jag verkligen att kunna ha hyacinter inne! Med en allergisk sambo är det lite kneptig :) Jag har i alla fall förhandlat mig till en äkta gran. Plastgran ger mig rysningar. Puh!

Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Jag älskar också hyacinter, och speciellt vita då ;)

Har flera stycken utplacerade runtom i huset och i morron blir det nog ett par till..hitta en så himla fin kruka på Grönbergs idag...

Kraaaam
Mia

Something White sa...

Is this in your house? Looks lovely! I like your ´cloche´ and that black pig as well as a decoration. I wish you merry Christmas and all the best!
Love, Marjolijn

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Kanon sött.. varifrån kommer den lovely kruka den står i månne tro??:)
KraM M

Helena sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har. Jag hittade hit via någon annan blogg som har länkat till dig.

Hyacinter är så fina, men det är synd att de blommar över så fort.

Jag undrar vad det är för teckensnitt du använt till bannern, den som ser ut som brodyr.

/Helena

Marres Hörna sa...

Dom där doftar ju ljuvligt!!! Du har det så fint du! :-)

Härlig jul önskar jag dig!

Kram!

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Mmm, så underbart med hyacinter. Jag är inne på min andra omgång, de första har blommat över. Jag älskar doften från hyacinter, det är jul i kubik! Gd Jul!

Villa Nordåker sa...

Hyacinter är verkligen jättefint. Men idag åker mina ut, varken jag eller maken klara av doften. Det får bli små Enar istället.

Kram

Karin A sa...

Ja visst är det underbart med hyacinter, speciellt de vita. Jag har enbart vita eftersom de andra har mer doft (som jag är lite känslig för). Konstigt egentligen att hyacinter är så starkt förknippat med jul i Sverige. Fast man kan ju köpa dem som snittblomma hela våren! Fint dekorerat på sekretären. Ha en fin söndag Mia! Kram Karin

rosenskära sa...

Själv är jag inne på tredje omgången hyacinter, har pausat med dem förra veckan, eftersom jag tycker de är som allra vackrast precis när de börjar slå ut!

Du har gjort så vackert på din sekretär, de där Mailegrisarna är för charmiga! Tror allvarligt talat att jag skulle vilja ha allt i deras sortiment... A propå ha-galen...

Ha det riktigt skönt idag på 4:e advent. Jag ska in till stan och köpa nya vita hissgardiner i linne på Åhléns!

Kram/Lena

Malla sa...

Vilka härliga biler du visar! Superfint.
Hyacinter hör verkligen jul till och jag älskar dem mer och mer.

Ha en fin 4:e advent!!

Kram

Eddan sa...

Hej Hej!

Här hemma har faktiskt hyacinterna kommit tillbaka efter många års bortavaro. Jag blev lite känslig mot doften men sedan jag upptäckte att de vita doftar lite svagare så har de fått komma in i huset igen till jul.

Må så gott och hoppas ni har en trevlig fjärde advent!

Kramar från Anette

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Hoppas du har det bra i julstöket..känns som man aldrig blir klar.
Kram Lotta

En inredoholic sa...

Jihoooooo! Vad glad jag blir!! Tack kära du!!

Jag som aldrig vinner!!

KRAAAAAAAAAAM
Jannice

Hemmabloggaren sa...

Jaa hyacinter är härliga, kan stå med snoken i blomman och bara njuta.

Hemmabloggaren sa...

Jaa hyacinter är härliga, kan stå med snoken i blomman och bara njuta.

kattis sa...

Vilken vacker kruka du har till hyacinten!! Passar på att önska dig en riktigt god jul, då jag inte är sådär fantastiskt duktig på att lämna kommentarer! ;)

drömmen om vitt sa...

Vilka fina bilder du visar och visst dendär filmen är bara så underbar.
Trevlig jul!
Lotta